UNI411 Dijital Liderlikİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar OptisyenlikÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Optisyenlik

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI411
Ders İsmi: Dijital Liderlik
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. ASUMAN KUTLU
Dersi Veren(ler): Asuman Kutlu
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencilere dijital medya içeriğine erişim, değerlendirme ve oluşturma becerileri sunarak dijital medya okuryazarlığını tanıtmayı ve yeni medya ortamında yoğun şekilde ele alınan politik, sosyal ve hukuki meseleler üzerinde durarak eleştirel becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders, dijital medya okuryazarlığının temel ilkeleri, yasal haklar ve dijital gözetim, bilgi okuryazarlığı ve dijital manipülasyon, çevrimiçi siyaset ve büyük veri konularını kapsamaktadır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) dijital medya içeriğini değerlendirme ve oluşturma becerileri geliştirir
2) yeni medya ortamında yoğun şekilde ele alınan politik, sosyal ve hukuki meseleleri takip eder ve eleştirel olarak yaklaşır

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dijital Medya Okuryazarlığı ve Bilgi Okuryazarlığı Becerilerine Giriş
2) Dijital Medyanın Tarihi ve Gelişimi
3) Dijital Çağda Medya Okuryazarlığı
4) Dijital Demokrasi ve Yurttaş Katılımı
5) Dijital Toplumda Yurttaşlık - Çevrimiçi Aktivizmin Gelişi
6) Dijitalleşen Gözetim - Çevrimiçi Kimliğin Mahremiyeti
7) Gerçek Ötesi Çağda Bilgi Okuryazarlığı -Yalan Haber ve Dijital Manipülasyon
8) Ara Sınav
9) Filtre Balonlarını Patlatmak - Dijital Yankı Odaları ve Kutuplaşmanın Yeniden Değerlendirilmesi
10) Dijital Medya Etiği-Çevrimiçi Gazetecilik
11) Çevrimiçi Haklar Üzerine Düşünceler - Veri Korumai Gizlilik ve Silme Hakkı
12) Öğrenci Sunumları ve Örnek Olay İncelemeleri Öğrencilerin belirli konularda gerçekleştirdikleri araştırmaların sunumu
13) Öğrenci Sunumları ve Örnek Olay İncelemeleri Öğrencilerin belirli konularda gerçekleştirdikleri araştırmaların sunumu
14) Dönem revizyonu
15) final haftası
15) final haftası

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Materials covered in class can be downloaded from the system.
Diğer Kaynaklar: Digital literacy: A primer on media, identity and the evolution of technology, Susan Wiesinger, Ralph Beliveau

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

Program Kazanımları
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir.
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir.
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir.
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur.
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır.
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur.
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler .
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır.
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir.
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir.
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir.
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir.
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur.
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir.
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir.
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir.
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir.
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur.
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır.
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur.
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler .
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır.
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir.
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir.
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir.
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir.
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur.
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 12 46
Sunum / Seminer 2 3
Proje 1 1
Ara Sınavlar 3 13
Final 4 25
Toplam İş Yükü 116