Optisyenlik | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI411 | ||||
Ders İsmi: | Dijital Liderlik | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ASUMAN KUTLU | ||||
Dersi Veren(ler): | Asuman Kutlu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilere dijital medya içeriğine erişim, değerlendirme ve oluşturma becerileri sunarak dijital medya okuryazarlığını tanıtmayı ve yeni medya ortamında yoğun şekilde ele alınan politik, sosyal ve hukuki meseleler üzerinde durarak eleştirel becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, dijital medya okuryazarlığının temel ilkeleri, yasal haklar ve dijital gözetim, bilgi okuryazarlığı ve dijital manipülasyon, çevrimiçi siyaset ve büyük veri konularını kapsamaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) dijital medya içeriğini değerlendirme ve oluşturma becerileri geliştirir 2) yeni medya ortamında yoğun şekilde ele alınan politik, sosyal ve hukuki meseleleri takip eder ve eleştirel olarak yaklaşır |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dijital Medya Okuryazarlığı ve Bilgi Okuryazarlığı Becerilerine Giriş | |
2) | Dijital Medyanın Tarihi ve Gelişimi | |
3) | Dijital Çağda Medya Okuryazarlığı | |
4) | Dijital Demokrasi ve Yurttaş Katılımı | |
5) | Dijital Toplumda Yurttaşlık - Çevrimiçi Aktivizmin Gelişi | |
6) | Dijitalleşen Gözetim - Çevrimiçi Kimliğin Mahremiyeti | |
7) | Gerçek Ötesi Çağda Bilgi Okuryazarlığı -Yalan Haber ve Dijital Manipülasyon | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Filtre Balonlarını Patlatmak - Dijital Yankı Odaları ve Kutuplaşmanın Yeniden Değerlendirilmesi | |
10) | Dijital Medya Etiği-Çevrimiçi Gazetecilik | |
11) | Çevrimiçi Haklar Üzerine Düşünceler - Veri Korumai Gizlilik ve Silme Hakkı | |
12) | Öğrenci Sunumları ve Örnek Olay İncelemeleri Öğrencilerin belirli konularda gerçekleştirdikleri araştırmaların sunumu | |
13) | Öğrenci Sunumları ve Örnek Olay İncelemeleri Öğrencilerin belirli konularda gerçekleştirdikleri araştırmaların sunumu | |
14) | Dönem revizyonu | |
15) | final haftası | |
15) | final haftası |
Ders Notları / Kitaplar: | Materials covered in class can be downloaded from the system. |
Diğer Kaynaklar: | Digital literacy: A primer on media, identity and the evolution of technology, Susan Wiesinger, Ralph Beliveau |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir. | |||||||||||||||
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir. | |||||||||||||||
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir. | |||||||||||||||
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir. | |||||||||||||||
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur. | |||||||||||||||
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır. | |||||||||||||||
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler . | |||||||||||||||
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır. | |||||||||||||||
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir. | |||||||||||||||
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir. | |||||||||||||||
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir. | |||||||||||||||
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir. | |||||||||||||||
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur. | |||||||||||||||
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir. | |
2) | Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir. | |
3) | Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir. | |
4) | Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir. | |
5) | Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur. | |
6) | Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır. | |
7) | Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. | |
8) | Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler . | |
9) | Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır. | |
10) | Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir. | |
11) | Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir. | |
12) | Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir. | |
13) | Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir. | |
14) | Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur. | |
15) | Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 46 |
Sunum / Seminer | 2 | 3 |
Proje | 1 | 1 |
Ara Sınavlar | 3 | 13 |
Final | 4 | 25 |
Toplam İş Yükü | 116 |