İşletme (YL) (Tezsiz) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | ISY5102 | ||||
Ders İsmi: | Finansal Yönetim | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | |||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. ERKAN BAY | ||||
Dersi Veren(ler): | Kadri Özgüneş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1. Öğrencilere temel seviyede finans bilgisi vermek. 2. Öğrencilere finans ile ilgili konular hakkında teorik argümanlar geliştirebilmeyi öğretmek. 3. Öğrencilere uygulamada sıkça görülen finansal sorunların analizini öğretmek. 4. Öğrencileri gelecekte alacakları finans derslerine hazırlamak. |
Dersin İçeriği: | Finansal yönetim ve finansal piyasalara genel bakış ile başlayan ders, finansal tabloların analizi ile devam etmektedir. Paranın zaman değeri ve tahvil değerleme konusu, borç maliyetinin belirlenmesine yöneliktir. Risk, getiri ve çeşitli varlık fiyatlama modelleri ile piyasalardaki temel fiyatlama yöntemleri anlatılmaktadır. Ayrıca bu noktada davranışsal finans konusuna da değinilmektedir. Çeşitli varlık fiyatlama modelleri, özkaynak maliyetinin belirlenmesine yöneliktir. Borç ve özkaynak maliyetleri birlikte düşünülerek sermaye maliyeti konusu incelenmekte, akabinde işletme sermayesi yönetimi, nakit akım tahminleri ve sermaye bütçelemesi detaylıca irdelenmektedir. Dersin devamında temettü teorileri ve hisse senedi alımları, sermaye yapısına ilişkin kararlar ve satın alma & birleşmelere genel bakış konuları ele alınarak dönem tamamlanmış olacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Temel düzeyde finans bilgisi sahibi olacaktır. 2) Finans ile ilgili konular hakkında teorik argümanlar geliştirebilecektir. 3) Uygulamada sıkça görülen finansal sorunları analiz edebilecektir. 4) Gelecekte alacakları finans derslerine hazır olacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Finansal Yönetime ve Finansal Piyasalara Genel Bakış | |
2) | Finansal Tabloların Analizi - 1 | |
3) | Finansal Tabloların Analizi - 2 | |
4) | Paranın Zaman Değeri | |
5) | Tahvil Değerleme | |
6) | Getiri, Risk ve Finansal Varlıkları Fiyatlama Modeli; Portföy Teorisi, Varlık Fiyatlama Modelleri ve Davranışsal Finans | |
7) | Hisse Senetleri ve Hisse Senedi Değerleme | |
8) | ARA SINAV | |
9) | Sermaye Maliyeti | |
10) | İşletme Sermayesi Yönetimi | |
11) | Nakit Akım Tahminleri | |
12) | Sermaye Bütçelemesi | |
13) | Temettü Teorileri ve Hisse Senedi Geri Alımları; Sermaye Yapısına İlişkin Kararlar | |
14) | Satın Alma ve Birleşmelere Genel Bakış | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları / Lecture Notes |
Diğer Kaynaklar: | - Brealay, R.A. Myers S.C., Marcus A.J. İşletme Finansının Temelleri - Kaya, F., Finansal Yönetim, 1. Baskı, Beta Yayıncılık, 2015 |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme | |||||||
2) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme | |||||||
3) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |||||||
4) Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme. | |||||||
5) Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | |||||||
6) Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |||||||
7) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme | |
2) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme | |
3) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | |
4) | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme. | |
5) | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme | |
6) | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | |
7) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 10 |
Küçük Sınavlar | 2 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Küçük Sınavlar | 2 | 8 | 16 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 | ||||
Final | 1 | 30 | 30 | ||||
Toplam İş Yükü | 150 |