Sinirbilim (YL) (Tezli) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | SBY5004 | ||||
Ders İsmi: | Temel EEG | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. GÖKÇER ESKİKURT | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Ü. Gökçer Eskikurt | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Sinirbilim araştırmalarında temel olarak kullanılan EEG, uyarılmış potansiyeller ve olaya illişkin beyin potansiyellerin kayıt tekniklerini, verilerini işlemlemeyi ve analiz becerisini geliştirme |
Dersin İçeriği: | Sinirbilim araştırmalarında kullanılan temel elektrofizyoloji teknikleri, temel elektroensafelografi (EEG), uyandırılmış potansiyeller ve olaya ilişkin potansiyellerin kayıt teknikleri, verilerin ileri işlemleme ve analiz programları ile işlenmesi, uzun süreli EEG/Video monitorizasyonu ve intrakranial EEG sistemlerinin genel çalışma ilkeleri ve bu yöntemlerin hasta/sağlıklılarda uygulama ve verilerin analiz yöntemleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Temel EEG kavramlarını açıklar 2) Elektriksel alanlar ve kayıtlama tekniklerinin bilir 3) Artefaktları tanır 4) EEG çekimini gerçekleştirebilir 5) EEG ve OİP analizi yapıp yorumlayabilir 6) OİP kaydı için uyaran hazırlayabilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Elektronörofizyolojinin Tarihçesi ve Kaynağı | |
2) | EEG Cihazı | |
3) | Kayıt Elektrotları ve Kayıt Tekniği | |
4) | Artefaktlar, Polarite ve Montaj | |
5) | EEG'nin Değerlendirilmesi ve Terminolojisi | |
6) | EEG Dalgaları ve Uyarılmış Potansiyellere Giriş | |
7) | Olaya İlişkin Potansiyellere Giriş | |
8) | Kayıt için EEG Hazırlığı | |
9) | EEG datasını tanıma | |
10) | EEG datasından artefakt temizleme | |
11) | EEG datasında spectra analizi | |
12) | EEG datasında OİP analizi | |
13) | Uyaran hazırlama ve uyaranların sunumu | |
14) | EEG datasının analizi | |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | İlgili güncel yayınlar |
Diğer Kaynaklar: | İlgili güncel yayınlar |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||
1) Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||
2) Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | ||||||||
3) Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||
4) Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||
5) Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||
6) Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||
7) Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||
8) Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Sinirbilimlerin temel kavramlarını tanımlayabilme, beynin nörofizyolojik işlevlerini ve nöroanatomik yapılarını, santral sinir sisteminin fonksiyonel organizasyonunu ve normal işleyişindeki temel prensipleri anlayabilme ve ifade edebilme. | 1 |
2) | Nörolojik ve psikiyatrik hastalıkların etiyopatogenezleri hakkında teorik bilgiye sahip olabilme ve bu hastalıklardaki nörolojik ve bilişsel bozulmalar ile santral sinir sistemi patolojisi bilgisine hakim olma. | |
3) | Elektronöromiyografi, elektroensefalografi, uyarılmış potansiyeller ve nörogörüntüleme yöntemleri gibi nörolojik ve psikiyatrik hastalıklarda kullanılan radyolojik ve elektrofizyolojik araştırma ve inceleme yöntemleri, transkraniyel nöromodülasyon yöntemleri hakkında temel kuramsal bilgiye sahip olabilme ve çalışma alanı doğrultusunda bu yöntemleri kullanabilme. | 3 |
4) | Çalışmalarında iletişim ve bilgisayar teknolojilerini verimli olarak kullanabilme. | 3 |
5) | Öğrendiklerini ve araştırma sonuçlarını sözel ya da yazılı olarak aktarabilme, sunabilme. | 3 |
6) | Sinirbilim alanındaki araştırmalarda ekip içinde görev alabilme | 1 |
7) | Aldığı görevin sorumluluğunu tek başına üstlenip ve bağımsız çalışma yürütebilme. | 2 |
8) | Yapılan araştırmalarda etik sorumluluk bilincine sahip olma. | 1 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Uygulama | 1 | % 25 |
Ödev | 1 | % 25 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Uygulama | 8 | 24 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 75 |
Ödevler | 10 | 30 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 |
Final | 2 | 25 |
Toplam İş Yükü | 192 |