| Yönetim Bilişim Sistemleri | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu: | JOB115 | ||||
| Ders İsmi: | Yalın Yönetim Problem Çözme Tekniği: Kaizen Institute Uygulamaları | ||||
| Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
| Ders Kredileri: |
|
||||
| Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
| Ders Koşulu: | |||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
| Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||
| Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
| Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. TAYFUN UTAŞ | ||||
| Dersi Veren(ler): | Ümit Güneşli | ||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Bu derste KAIZEN™ ve Yalın felsefe tartışılmaktadır. Kursiyerler, KAIZEN™ ve Yalın, işte mükemmellik, Toyota'da GQCDM, Kaizen, insan motivasyonu, kültürel değişim süreci ve KAIZEN™ 'in uygulanabileceği sektörler / kuruluş türleri aracılığıyla stratejik değer yaratan ilk izlenimlerini alma şansına sahip olacaklar. |
| Dersin İçeriği: | • Sürekli İyileştirme - KAIZEN™ felsefesinin prensipleri • Katma değerli faaliyet- Katma değersiz faaliyet ayırımı • Görsel Yönetim’in gücünü anlamak • KAIZEN™ Değişim Modelinin 4 ana sütununu hakkında temel bilgiye sahip olmak. • Sürekli iyileştirme kültürünün gelişmesi için “liderlik” vasfının geliştirilmesi. |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) • Katma değerli faaliyet- Katma değersiz faaliyet ayırımı • Görsel Yönetim’in gücünü anlamak • KAIZEN™ Değişim Modelinin 4 ana sütununu hakkında temel bilgiye sahip olmak. • Sürekli iyileştirme kültürünün gelişmesi için “liderlik” vasfının geliştirilmesi.Takım yönetimi . 1) Sürekli İyileştirme - KAIZEN™ felsefesinin prensipleri • Katma değerli faaliyet- Katma değersiz faaliyet ayırımı • Görsel Yönetim’in gücünü anlamak • KAIZEN™ Değişim Modelinin 4 ana sütununu hakkında temel bilgiye sahip olmak. • Sürekli iyileştirme kültürünün gelişmesi için “liderlik” vasfının geliştirilmesi 2) Liderlik 3) problem çözme yeteneği 4) Kaizen temel prensipleri 5) İsraf 6) İsraf modeli 7) Sınav 8) 7 İsraf modeli 9) Gemba Kavramı ve toplantıları 10) Otonomi ve faydaları 11) Promlem çözme 12) Kalite araçları |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | ||
| 2) | ||
| 2) | KAIZEN™ Tanıtımı kavramlar , Ders izlence | Ders Notları |
| 2) | kaizen hedefleri | ders sunusu |
| 3) | Kazien paradigma | ders sunuşu |
| 4) | kaizen prensipleri | ders sunuşu |
| 5) | Katma değer ve israf | ders sunuş |
| 6) | 7 israf | ders sunuşu |
| 7) | ara sınav | sınav |
| 8) | Kaizen değişim modeli | ders sunuşu |
| 9) | gemba takım toplantıları | ders sunuşu |
| 9) | gemba takkım toplantıları | ders sunuşu |
| 10) | Otonom takım ve faydaları | ders sunuşu |
| 11) | 3c problem çözme aracı | ders sunuşu |
| 12) | yardım zincir mekanızması | ders notları |
| 13) | temel kalite araçları | ders sunuşları |
| 14) | standart çalışma prensipleri | ders sunuşları |
| 15) | FİNAL | SINAV KAĞITLARI |
| Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları |
| Diğer Kaynaklar: | Kaizen: The Key to Japan's Competitive Success, Masaaki Imai |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | |||||||||||||
| 1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | |||||||||||||
| 2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | |||||||||||||
| 3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | |||||||||||||
| 4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | |||||||||||||
| 5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | |||||||||||||
| 6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | |||||||||||||
| 7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |||||||||||||
| 8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |||||||||||||
| 9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |||||||||||||
| 10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | |||||||||||||
| 11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |||||||||||||
| 12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |||||||||||||
| 13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 3 |
| 2) | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 3 |
| 3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 3 |
| 4) | Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 3 |
| 5) | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 3 |
| 6) | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 3 |
| 7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 3 |
| 8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 3 |
| 9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 3 |
| 10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 3 |
| 11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 |
| 12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 |
| 13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Ödev | 1 | % 30 |
| Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
| Final | 1 | % 50 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
| Ödevler | 1 | 5 | 4 | 45 | 54 | ||
| Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 | 20 | 24 | ||
| Final | 1 | 10 | 12 | 30 | 52 | ||
| Toplam İş Yükü | 130 | ||||||