JOB115 Yalın Yönetim Problem Çözme Tekniği: Kaizen Institute Uygulamalarıİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Yönetim Bilişim SistemleriÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Yönetim Bilişim Sistemleri

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: JOB115
Ders İsmi: Yalın Yönetim Problem Çözme Tekniği: Kaizen Institute Uygulamaları
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. TAYFUN UTAŞ
Dersi Veren(ler): Ümit Güneşli
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu derste KAIZEN™ ve Yalın felsefe tartışılmaktadır. Kursiyerler, KAIZEN™ ve Yalın, işte mükemmellik, Toyota'da GQCDM, Kaizen, insan motivasyonu, kültürel değişim süreci ve KAIZEN™ 'in uygulanabileceği sektörler / kuruluş türleri aracılığıyla stratejik değer yaratan ilk izlenimlerini alma şansına sahip olacaklar.
Dersin İçeriği: • Sürekli İyileştirme - KAIZEN™
felsefesinin prensipleri
• Katma değerli faaliyet- Katma
değersiz faaliyet ayırımı
• Görsel Yönetim’in gücünü
anlamak
• KAIZEN™ Değişim Modelinin 4
ana sütununu hakkında temel
bilgiye sahip olmak.
• Sürekli iyileştirme kültürünün
gelişmesi için “liderlik” vasfının
geliştirilmesi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) • Katma değerli faaliyet- Katma değersiz faaliyet ayırımı • Görsel Yönetim’in gücünü anlamak • KAIZEN™ Değişim Modelinin 4 ana sütununu hakkında temel bilgiye sahip olmak. • Sürekli iyileştirme kültürünün gelişmesi için “liderlik” vasfının geliştirilmesi.Takım yönetimi .
1) Sürekli İyileştirme - KAIZEN™ felsefesinin prensipleri • Katma değerli faaliyet- Katma değersiz faaliyet ayırımı • Görsel Yönetim’in gücünü anlamak • KAIZEN™ Değişim Modelinin 4 ana sütununu hakkında temel bilgiye sahip olmak. • Sürekli iyileştirme kültürünün gelişmesi için “liderlik” vasfının geliştirilmesi
2) Liderlik
3) problem çözme yeteneği
4) Kaizen temel prensipleri
5) İsraf
6) İsraf modeli
7) Sınav
8) 7 İsraf modeli
9) Gemba Kavramı ve toplantıları
10) Otonomi ve faydaları
11) Promlem çözme
12) Kalite araçları

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1)
2)
2) KAIZEN™ Tanıtımı kavramlar , Ders izlence Ders Notları
2) kaizen hedefleri ders sunusu
3) Kazien paradigma ders sunuşu
4) kaizen prensipleri ders sunuşu
5) Katma değer ve israf ders sunuş
6) 7 israf ders sunuşu
7) ara sınav sınav
8) Kaizen değişim modeli ders sunuşu
9) gemba takım toplantıları ders sunuşu
9) gemba takkım toplantıları ders sunuşu
10) Otonom takım ve faydaları ders sunuşu
11) 3c problem çözme aracı ders sunuşu
12) yardım zincir mekanızması ders notları
13) temel kalite araçları ders sunuşları
14) standart çalışma prensipleri ders sunuşları
15) FİNAL SINAV KAĞITLARI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları

Diğer Kaynaklar: Kaizen: The Key to Japan's Competitive Success, Masaaki Imai

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Program Kazanımları
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir.
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır.
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır.
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar.
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur.
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır.
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 3
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 3
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 3
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 3
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 3
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 3
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 3
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 3
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 3
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 3
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 30
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ödevler 1 5 4 45 54
Ara Sınavlar 1 2 2 20 24
Final 1 10 12 30 52
Toplam İş Yükü 130