Yönetim Bilişim Sistemleri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | JOB115 | ||||
Ders İsmi: | Yalın Yönetim Problem Çözme Tekniği: Kaizen Institute Uygulamaları | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. TAYFUN UTAŞ | ||||
Dersi Veren(ler): | Ümit Güneşli | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu derste KAIZEN™ ve Yalın felsefe tartışılmaktadır. Kursiyerler, KAIZEN™ ve Yalın, işte mükemmellik, Toyota'da GQCDM, Kaizen, insan motivasyonu, kültürel değişim süreci ve KAIZEN™ 'in uygulanabileceği sektörler / kuruluş türleri aracılığıyla stratejik değer yaratan ilk izlenimlerini alma şansına sahip olacaklar. |
Dersin İçeriği: | • Sürekli İyileştirme - KAIZEN™ felsefesinin prensipleri • Katma değerli faaliyet- Katma değersiz faaliyet ayırımı • Görsel Yönetim’in gücünü anlamak • KAIZEN™ Değişim Modelinin 4 ana sütununu hakkında temel bilgiye sahip olmak. • Sürekli iyileştirme kültürünün gelişmesi için “liderlik” vasfının geliştirilmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) • Katma değerli faaliyet- Katma değersiz faaliyet ayırımı • Görsel Yönetim’in gücünü anlamak • KAIZEN™ Değişim Modelinin 4 ana sütununu hakkında temel bilgiye sahip olmak. • Sürekli iyileştirme kültürünün gelişmesi için “liderlik” vasfının geliştirilmesi.Takım yönetimi . 1) Sürekli İyileştirme - KAIZEN™ felsefesinin prensipleri • Katma değerli faaliyet- Katma değersiz faaliyet ayırımı • Görsel Yönetim’in gücünü anlamak • KAIZEN™ Değişim Modelinin 4 ana sütununu hakkında temel bilgiye sahip olmak. • Sürekli iyileştirme kültürünün gelişmesi için “liderlik” vasfının geliştirilmesi 2) Liderlik 3) problem çözme yeteneği 4) Kaizen temel prensipleri 5) İsraf 6) İsraf modeli 7) Sınav 8) 7 İsraf modeli 9) Gemba Kavramı ve toplantıları 10) Otonomi ve faydaları 11) Promlem çözme 12) Kalite araçları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | ||
2) | ||
2) | KAIZEN™ Tanıtımı kavramlar , Ders izlence | Ders Notları |
2) | kaizen hedefleri | ders sunusu |
3) | Kazien paradigma | ders sunuşu |
4) | kaizen prensipleri | ders sunuşu |
5) | Katma değer ve israf | ders sunuş |
6) | 7 israf | ders sunuşu |
7) | ara sınav | sınav |
8) | Kaizen değişim modeli | ders sunuşu |
9) | gemba takım toplantıları | ders sunuşu |
9) | gemba takkım toplantıları | ders sunuşu |
10) | Otonom takım ve faydaları | ders sunuşu |
11) | 3c problem çözme aracı | ders sunuşu |
12) | yardım zincir mekanızması | ders notları |
13) | temel kalite araçları | ders sunuşları |
14) | standart çalışma prensipleri | ders sunuşları |
15) | FİNAL | SINAV KAĞITLARI |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları |
Diğer Kaynaklar: | Kaizen: The Key to Japan's Competitive Success, Masaaki Imai |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | |||||||||||||
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | |||||||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | |||||||||||||
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | |||||||||||||
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | |||||||||||||
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | |||||||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |||||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |||||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | |||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 3 |
2) | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 3 |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 3 |
4) | Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 3 |
5) | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 3 |
6) | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 3 |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 3 |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 3 |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 3 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 3 |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ödevler | 1 | 5 | 4 | 45 | 54 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 | 20 | 24 | ||
Final | 1 | 10 | 12 | 30 | 52 | ||
Toplam İş Yükü | 130 |