Uluslararası İlişkiler (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | INR041 | ||||
Ders İsmi: | Uluslararası İşletmeciliğin Temelleri | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ELİF ÇİÇEKLİ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Elif Çiçekli | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı: 1) Öğrencilere uluslararası işletmedeki kavramları, motivasyonları, araçları ve zihniyetleri tanıtmak, 2) Öğrencilerin küresel bir zihniyet geliştirmelerine yardımcı olmak ve sorunları mikro, mezo ve makro perspektiflerden analiz etmelerini sağlamak, 3) Öğrencilere çokuluslu şirketlerde etik, kurumsal sosyal sorumluluk, kurumsal kültür ve kimlik hakkında bir anlayış kazandırmak, 4) Öğrencileri uluslararası politik, ekonomik, rekabetçi, kültürel, demografik, sosyal, ekolojik, teknolojik, yasal çevrelerle tanıştırmak ve 5) Öğrencilerin ders konuları üzerine sınıf içi alıştırmalarda bir ekibin parçası olarak çalışmasını sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Taşımacılık, üretim, iletişim ve teknolojideki yenilikler ve gelişmeler küresel bir ekonominin ortaya çıkmasına neden olmuştur. Küresel pazar genişledikçe ve çok uluslu şirketler daha fazla etkiye sahip oldukça, küresel bir zihniyete ve küresel iş ve çevresi hakkında derin bir anlayışa sahip olma ihtiyacı artmıştır. Bu ders, küresel bir zihniyet geliştirmek ve küresel iş ve makro-çevresel güçler hakkında fikir edinmek isteyen öğrenciler için tasarlanmıştır. Ders, küresel zihniyet, küresel iş ve küresel iş çevresi ile ilgili temel alanları kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler: Uluslararası işletmedeki kavramları, motivasyonları, araçları ve zihniyetleri tanımlayabilecekler. 2) Konuları mikro, mezo ve makro perspektiflerden küresel bir zihniyetle analiz edebilecekler. 3) Çokuluslu şirketlerde etik, kurumsal sosyal sorumluluk, kurumsal kültür ve kimlik gibi temel konuları açıklayabilecekler. 4) Uluslararası politik, ekonomik, rekabetçi, kültürel, demografik, sosyal, ekolojik, teknolojik, yasal ortamların unsurlarını değerlendirebilecekler. 5) Ders konuları üzerinde bir ekibin parçası olarak çalışabilecekler. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İşletme Kavramlarına Giriş | |
2) | Uluslararası İşletmede Kavramlar, Motivasyonlar, Araçlar ve Zihniyetler | |
3) | a) Uluslararası İşletmede Analiz Düzeyleri: Mikro, Mezo ve Makro b) Uluslararası Yönetimde Küresel Zihniyet | |
4) | İş Etiği ve Çokuluslu Şirketler | |
5) | Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Çokuluslu Şirketler | |
6) | Çokuluslu Şirketlerde Kurumsal Kültür ve Kimlik | |
7) | Uluslararası İşletmede Makro Çevresel Güçler | |
8) | Uluslararası Politik Çevre | |
9) | Uluslararası Ekonomik Çevre | |
10) | Uluslararası Rekabetçi Çevre | |
11) | Uluslararası Kültürel, Demografik ve Sosyal Çevre | |
12) | Uluslararası Ekolojik Çevre | |
13) | Uluslararası Teknolojik Çevre | |
14) | Uluslararası Yasal Çevre |
Ders Notları / Kitaplar: | Brooks, I., Weatherston, J., & Wilkinson G. (2011). The International Business Environment (2nd ed.). Harlow, UK: Financial Times/ Prentice Hall. Ebert, R. J., & Griffin, R. W. (2019). Business Essentials (12th Global ed.). New York, NY: Pearson. |
Diğer Kaynaklar: | Bartlett, C. A., Ghoshal, S., & Beamish, P. W. (2018). Transnational Management: Text, Cases & Readings in Cross-Border Management (8th ed.). NY: McGraw-Hill Higher Education. Brooks, I., Weatherston, J., & Wilkinson G. (2011). The International Business Environment (2nd ed.). Harlow, UK: Financial Times/ Prentice Hall. Bovee, C. L., & Thill, J. V. (2017). Business in Action (8th ed.). Essex, England: Pearson Education Limited (Chapter:1). Ebert, R. J., & Griffin, R. W. (2019). Business Essentials (12th Global ed.). New York, NY: Pearson. Hofstede, G. (1980). Motivation, leadership, and organization: Do American theories apply abroad? Organizational Dynamics, 9, 42-63. Levy, O., Beechler, S., Taylor, S., & Boyacigiller, N. (2007). What we talk about when we talk about ‘global mindset’: Managerial cognition in multinational corporations. Journal of International Business Studies, 38, 231-258. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | ||||||
2) Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | ||||||
3) Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | ||||||
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | ||||||
5) Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | ||||||
6) Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | ||||||
7) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | ||||||
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | 1 | 3 | 3 | 1 | 3 | ||||||
9) Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | ||||||
10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | ||||||
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. | |
2) | Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | |
3) | Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. | |
4) | Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. | |
5) | Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. | |
6) | Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | |
7) | Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | |
8) | Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | |
9) | Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |
10) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
11) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Ödevler | 5 | 10 |
Ara Sınavlar | 6 | 31 |
Final | 7 | 31 |
Toplam İş Yükü | 114 |