İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI405 | ||||
Ders İsmi: | Kanserde Patoloji Farkındalığı ve Erken Tanı | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. ELİFE KIMILOĞLU | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof.Dr.Elife Kımıloğlu | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Patoloji konusunda farkındalık yaratmak, kanserde erken tanının önemini öğretmek |
Dersin İçeriği: | PATOLOJİ FARKINDALIĞI VE KANSERDE ERKEN TANI |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Patoloji konusunda farkındalık kazanır 2) Kanserde erken tanının önemini bilir |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Patoloji nedir? | Slide eşliğinde patolojinin anlatılması , nelerle ilgilendiği , kanser ve epidemioloji hakkında bilgilendirme |
1) | Patoloji nedir? | Slide eşliğinde patolojinin anlatılması , nelerle ilgilendiği , kanser ve epidemioloji hakkında bilgilendirme |
1) | Patoloji nedir? | Slide eşliğinde patolojinin anlatılması , nelerle ilgilendiği , kanser ve epidemioloji hakkında bilgilendirme |
1) | Patoloji nedir? | Slide eşliğinde patolojinin anlatılması , nelerle ilgilendiği , kanser ve epidemioloji hakkında bilgilendirme |
1) | Patoloji nedir? | Slide eşliğinde patolojinin anlatılması , nelerle ilgilendiği , kanser ve epidemioloji hakkında bilgilendirme |
1) | Patoloji nedir? | Slide eşliğinde patolojinin anlatılması , nelerle ilgilendiği , kanser ve epidemioloji hakkında bilgilendirme |
Ders Notları / Kitaplar: | ROBBINS PATHOLOGY/PATHOLOGY OUTLINES |
Diğer Kaynaklar: | 1-Robbins and Cotran Pathologic Basis of Disease, 2-Prof.Dr.Bülent Celasun(Patoloji Nedir:Özel Notlar) 3- Prof.Dr. Alp Usubütün:Patolog Kimdir 4-Patoloji Broşür:Patoloji Dernekleri Federasyonu,2005 5-https://hsgm.saglik.gov.tr/tr/kanser 6-T.C.sağlık Bakanlığı Sağlığın Geliştirilmesi Genel Müdrülüğü 7-Halk Sağlığı Müdürlüğü,Kanser Savaş Daire Başkanlığı www.kanser.gov.tr 8-Differantial Diagnosis in Surgical Pathology 9-Erdoğan N.:“Ailevi Kanserin Erken Tanısı“. Özel Göztepe Hastanesi Bülteni 1(5):3, 1996 10-Erdoğan N.:“Sitolojik İncelemeler (Hastalıkların, İyi ve Kötü Davranışlı Tümörlerin Erken Tanısında Önemi)“. Özel Göztepe Hastanesi Bülteni 2(10): 6, 1997 11-Erdoğan N.:“Kanserde Erken Tanı Hayat Kurtarır“, Özel Göztepe Hastanesi Bülteni, 3(18),1998 12-Prof. Dr. Nusret Erdoğan: Patoloji Nedir? www.superergen.com_06.05.2017 13-Erdoğan N.:”Prof.Dr. Talia B. Aykan’ın Biyografisi”, Taksim Hast.Tıp Dergisi 29, 3, 1999 (Bir Adet Atıf Var) 14-Erdoğan N.: ”Prof.Dr.Feriha Öz’ün Özgeçmişi”, Taksim Hast.Tıp Dergisi 30,3, 2000 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||
1) Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. | ||||||||||||||||
2) İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir. | ||||||||||||||||
3) Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir. | ||||||||||||||||
4) Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir. | ||||||||||||||||
5) İngilizce kelimelerin doğru telaffuzu hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||||||||
6) Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular. | ||||||||||||||||
7) Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir. | ||||||||||||||||
8) Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir. | ||||||||||||||||
9) Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir. | ||||||||||||||||
10) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | ||||||||||||||||
11) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir. | ||||||||||||||||
12) Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir. | ||||||||||||||||
13) Diğer Avrupa dillerinden ikinci bir yabancı dil hakkında yeterli bilgiye sahip olur. | ||||||||||||||||
14) Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir. | ||||||||||||||||
15) Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır. | ||||||||||||||||
16) Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme berecisi edinir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır. | |
2) | İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir. | |
3) | Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir. | |
4) | Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir. | |
5) | İngilizce kelimelerin doğru telaffuzu hakkında bilgi sahibi olur. | |
6) | Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular. | |
7) | Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir. | |
8) | Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir. | |
9) | Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir. | |
10) | İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. | |
11) | İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir. | |
12) | Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir. | |
13) | Diğer Avrupa dillerinden ikinci bir yabancı dil hakkında yeterli bilgiye sahip olur. | |
14) | Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir. | |
15) | Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır. | |
16) | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme berecisi edinir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 30 |
Projeler | 1 | % 70 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 56 |
Proje | 7 | 35 |
Toplam İş Yükü | 119 |