İç Mekan Tasarımı
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI404
Ders İsmi: Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. YILDIZ İYİDOĞAN
Dersi Veren(ler): Yıldız İyidoğan
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin bilimsel araştırmalarda kullanılan yöntemler, teknikler hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak ve bilimsel araştırmanın nasıl sunulacağını, makale formatına nasıl getirileceğini ve etik açıdan nelere dikkat edilerek hazırlanacağını vurgulamaktır. Ayrıca öğrencilerin belirlenen konularda örnek proje tasarımı ve sunumu yaparak dersi pekiştirmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği: Bu dersin içeriği, bilimsel sunum yapma tekniklerini ve sunum hazırlarken dikkat edilmesi gerekenleri, bilimsel araştırmanın nasıl yapıldığını, nasıl yürütüldüğünü, verilerin ne şekilde toplandığını, nasıl yorumlandığını, bir projenin ve tezin nasıl hazırlandığını, bilimsel araştırma sırasında nasıl bir yol izleneceğini, olabilecek sorunların nasıl saptanacağını, literatürlerin nasıl yorumlanacağını, bulguların nasıl tartışılacağının irdelenmesi ve bilimsel sahtekarlıkların neler olabileceğinin ve bilim etiğinde dikkat edilmesi gerekenlerin açıklanmasıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Etkili sunum yapma teknikleri yok
2) Bilimsel araştırma nedir? Hangi aşamalardan geçerek bilgiye ulaşırız? yok
3) Deneysel araştırma yöntemleri yok
4) İstatistikte temel kavramlar yok
5) Literatür tarama, yorumlama ve bilimsel dergilerin tanıtımı yok
5) Bilimsel araştırma makalesi hazırlama aşamaları yok
6) Tez hazırlama ve poster sunumu yok
7) Bilim sahtekarlıkları ve etik yok
8) Etik dışı uygulamalar yok
9) Öğrenci sunumları yok
9) Öğrenci sunumları yok
10) Öğrenci sunumları yok
10) Öğrenci sunumları yok
11) Öğrenci sunumları yok
11) Öğrenci sunumları yok
12) Öğrenci sunumları yok
12) Öğrenci sunumları yok
13) Öğrenci sunumları yok
13) Öğrenci sunumları yok
14) Öğrenci sunumları yok
14) Öğrenci sunumları yok
15) Öğrenci sunumları yok
15) Öğrenci sunumları yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Sunum notları
Diğer Kaynaklar: “İnternet Desteğinde Bilimsel Makale ve Tez Yazımı”. Doç. Dr. Erhan Ayşan
«Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Araştırma Etiği». Prof. Dr. Dursun Kırbaş- Dr. Filiz Ekim Çevik
«Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği». Prof. Dr. Mustafa Altındiş
“Bilimsel Etik ve Araştırma Etiği” Sunuları. Doç. Dr. Orhan Akın
«İ.Ü. Sağlık Bilimleri Enstitüsü Yayın Etiği Semineri» Sunuları. Prof. Dr. İlhan İlkılıç
“Akademik Poster ya da Poster Bildiri Nasıl Hazırlanır?” Sunuları. Yrd. Doç. Dr. Savaş Zafer Şahin
«Etkili Sunum Teknikleri» Sunuları. Prof. Dr. Semra Abbasoğlu
Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Prof. Dr. Abdurrahman Tanrıöğen
Bilimsel Araştırma ve e-Kaynaklar. Prof. Dr. Zeynel Dinler
Sağlık Araştırmaları için Temel İstatistik. Doç. Dr. Murat Hayran

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Günümüzde insanlar yaşadıkları, çalıştıkları ve kentsel doku içerisinde vakit geçirdikleri mekânlarda, estetik, fonksiyonellik, ergonomi ve sürdürülebilirlik ölçütlerine uygun şartlarda teknolojinin de sunduğu olanaklarla desteklenmiş; beğeni ve yaşam beklentilerine uygun özgün tasarımlar talep etmekte ve kullanmaktadırlar. Değişen tüketici ihtiyaç ve gereksinimleri; iç mekân tasarımı alanlarında faaliyet gösteren sektörde yer edinmek isteyen işletmelerin üretim sistemlerinde tasarım ürünlerinin üretimini artırmaktadır. Kalite ve rekabetin oldukça yoğun yaşandığı, tüketici gereksinimlerinin sürekli değiştiği ve dönüştüğü günümüzde İç Mekan Tasarımı alanında istihdam edilecek bireylere kazandırılacak mesleki yeterlikler büyük önem kazanmıştır. Bu özelliklere uygun mesleki bilgilerle donatılmış ön lisans düzeyinde öğrenci yetiştirmek amaçlı kurulan İç Mekan Tasarımı Programının hedefi gerekli mesleki yeterlilikleri kazanmış nitelikli meslek elemanları yetiştirmektir. Mezun olan öğrenciler, mimarlık, İç mimarlık bürolarında, yapı - inşaat - tasarım alanlarında, inşaat firmaları, mobilya fabrikaları, mobilya mağazaları, dekorasyon firmalarında istihdam edilebilmekte, bunun yanında kendi firmalarını da kurabilmektedirler. Programın bilgili, donanımlı ve kalifiye meslek elemanı yetiştirme ve bu yolda eğitim ve öğretim vermesi hem yeni aramıza katılacak hem de mezun olacak öğrencilerimiz için en büyük kazanımlarıdır.
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma.
3) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma
5) İç mekânı (çevresini) kullanıcı istekleri/ihtiyaçları doğrultusunda tasarlayabilme. Sabit ya da hareketli mekân öğesi tasarlayabilme. Geleneksel yöntemle ve bilgisayar ortamında teknik çizim yapabilir, uygulama projesi hazırlayabilme. Alanıyla ilgili paket programları kullanarak 3 boyutlu modelleme ve görsel sunum dosyası yapabilme. Yapı sistemlerini ve yapısal öğeleri tanımlayabilme. Tasarım tarihi süreci hakkında temel seviyede bilgi sahibi olma. Projelerin metraj ve maliyet hesaplarını yapabilme İç mekânı (çevresini) kullanıcı istekleri/ihtiyaçları doğrultusunda tasarlayabilme. Sabit ya da hareketli mekân öğesi tasarlayabilme. Geleneksel yöntemle ve bilgisayar ortamında teknik çizim yapabilir, uygulama projesi hazırlayabilme. Alanıyla ilgili paket programları kullanarak 3 boyutlu modelleme ve görsel sunum dosyası yapabilme. Yapı sistemlerini ve yapısal öğeleri tanımlayabilme. Tasarım tarihi süreci hakkında temel seviyede bilgi sahibi olma. Projelerin metraj ve maliyet hesaplarını yapabilme
6) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Günümüzde insanlar yaşadıkları, çalıştıkları ve kentsel doku içerisinde vakit geçirdikleri mekânlarda, estetik, fonksiyonellik, ergonomi ve sürdürülebilirlik ölçütlerine uygun şartlarda teknolojinin de sunduğu olanaklarla desteklenmiş; beğeni ve yaşam beklentilerine uygun özgün tasarımlar talep etmekte ve kullanmaktadırlar. Değişen tüketici ihtiyaç ve gereksinimleri; iç mekân tasarımı alanlarında faaliyet gösteren sektörde yer edinmek isteyen işletmelerin üretim sistemlerinde tasarım ürünlerinin üretimini artırmaktadır. Kalite ve rekabetin oldukça yoğun yaşandığı, tüketici gereksinimlerinin sürekli değiştiği ve dönüştüğü günümüzde İç Mekan Tasarımı alanında istihdam edilecek bireylere kazandırılacak mesleki yeterlikler büyük önem kazanmıştır. Bu özelliklere uygun mesleki bilgilerle donatılmış ön lisans düzeyinde öğrenci yetiştirmek amaçlı kurulan İç Mekan Tasarımı Programının hedefi gerekli mesleki yeterlilikleri kazanmış nitelikli meslek elemanları yetiştirmektir. Mezun olan öğrenciler, mimarlık, İç mimarlık bürolarında, yapı - inşaat - tasarım alanlarında, inşaat firmaları, mobilya fabrikaları, mobilya mağazaları, dekorasyon firmalarında istihdam edilebilmekte, bunun yanında kendi firmalarını da kurabilmektedirler. Programın bilgili, donanımlı ve kalifiye meslek elemanı yetiştirme ve bu yolda eğitim ve öğretim vermesi hem yeni aramıza katılacak hem de mezun olacak öğrencilerimiz için en büyük kazanımlarıdır. 2
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma 2
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. 2
3) Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 2
4) Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma 2
5) İç mekânı (çevresini) kullanıcı istekleri/ihtiyaçları doğrultusunda tasarlayabilme. Sabit ya da hareketli mekân öğesi tasarlayabilme. Geleneksel yöntemle ve bilgisayar ortamında teknik çizim yapabilir, uygulama projesi hazırlayabilme. Alanıyla ilgili paket programları kullanarak 3 boyutlu modelleme ve görsel sunum dosyası yapabilme. Yapı sistemlerini ve yapısal öğeleri tanımlayabilme. Tasarım tarihi süreci hakkında temel seviyede bilgi sahibi olma. Projelerin metraj ve maliyet hesaplarını yapabilme İç mekânı (çevresini) kullanıcı istekleri/ihtiyaçları doğrultusunda tasarlayabilme. Sabit ya da hareketli mekân öğesi tasarlayabilme. Geleneksel yöntemle ve bilgisayar ortamında teknik çizim yapabilir, uygulama projesi hazırlayabilme. Alanıyla ilgili paket programları kullanarak 3 boyutlu modelleme ve görsel sunum dosyası yapabilme. Yapı sistemlerini ve yapısal öğeleri tanımlayabilme. Tasarım tarihi süreci hakkında temel seviyede bilgi sahibi olma. Projelerin metraj ve maliyet hesaplarını yapabilme 2
6) Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme 2

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 50
Sunum 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 28
Sunum / Seminer 14 28
Ödevler 14 30
Toplam İş Yükü 114