Elektronik Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI404 | ||||
Ders İsmi: | Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. YILDIZ İYİDOĞAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Yıldız İyidoğan | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin bilimsel araştırmalarda kullanılan yöntemler, teknikler hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak ve bilimsel araştırmanın nasıl sunulacağını, makale formatına nasıl getirileceğini ve etik açıdan nelere dikkat edilerek hazırlanacağını vurgulamaktır. Ayrıca öğrencilerin belirlenen konularda örnek proje tasarımı ve sunumu yaparak dersi pekiştirmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin içeriği, bilimsel sunum yapma tekniklerini ve sunum hazırlarken dikkat edilmesi gerekenleri, bilimsel araştırmanın nasıl yapıldığını, nasıl yürütüldüğünü, verilerin ne şekilde toplandığını, nasıl yorumlandığını, bir projenin ve tezin nasıl hazırlandığını, bilimsel araştırma sırasında nasıl bir yol izleneceğini, olabilecek sorunların nasıl saptanacağını, literatürlerin nasıl yorumlanacağını, bulguların nasıl tartışılacağının irdelenmesi ve bilimsel sahtekarlıkların neler olabileceğinin ve bilim etiğinde dikkat edilmesi gerekenlerin açıklanmasıdır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Etkili sunum yapma teknikleri | yok |
2) | Bilimsel araştırma nedir? Hangi aşamalardan geçerek bilgiye ulaşırız? | yok |
3) | Deneysel araştırma yöntemleri | yok |
4) | İstatistikte temel kavramlar | yok |
5) | Literatür tarama, yorumlama ve bilimsel dergilerin tanıtımı | yok |
5) | Bilimsel araştırma makalesi hazırlama aşamaları | yok |
6) | Tez hazırlama ve poster sunumu | yok |
7) | Bilim sahtekarlıkları ve etik | yok |
8) | Etik dışı uygulamalar | yok |
9) | Öğrenci sunumları | yok |
9) | Öğrenci sunumları | yok |
10) | Öğrenci sunumları | yok |
10) | Öğrenci sunumları | yok |
11) | Öğrenci sunumları | yok |
11) | Öğrenci sunumları | yok |
12) | Öğrenci sunumları | yok |
12) | Öğrenci sunumları | yok |
13) | Öğrenci sunumları | yok |
13) | Öğrenci sunumları | yok |
14) | Öğrenci sunumları | yok |
14) | Öğrenci sunumları | yok |
15) | Öğrenci sunumları | yok |
15) | Öğrenci sunumları | yok |
Ders Notları / Kitaplar: | Sunum notları |
Diğer Kaynaklar: | “İnternet Desteğinde Bilimsel Makale ve Tez Yazımı”. Doç. Dr. Erhan Ayşan «Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Araştırma Etiği». Prof. Dr. Dursun Kırbaş- Dr. Filiz Ekim Çevik «Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği». Prof. Dr. Mustafa Altındiş “Bilimsel Etik ve Araştırma Etiği” Sunuları. Doç. Dr. Orhan Akın «İ.Ü. Sağlık Bilimleri Enstitüsü Yayın Etiği Semineri» Sunuları. Prof. Dr. İlhan İlkılıç “Akademik Poster ya da Poster Bildiri Nasıl Hazırlanır?” Sunuları. Yrd. Doç. Dr. Savaş Zafer Şahin «Etkili Sunum Teknikleri» Sunuları. Prof. Dr. Semra Abbasoğlu Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Prof. Dr. Abdurrahman Tanrıöğen Bilimsel Araştırma ve e-Kaynaklar. Prof. Dr. Zeynel Dinler Sağlık Araştırmaları için Temel İstatistik. Doç. Dr. Murat Hayran |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||
1) Matematik ve fen bilimlerini Elektronik Teknolojisi alanında uygulama konularında yeterli bilgi ve birikime sahip olmak. | |||||||||||||||||
2) İş güvenliği ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma ve uygulamalarını gerçekleştirebilme yetkinliğine sahip olmak. | |||||||||||||||||
3) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olmak. | |||||||||||||||||
4) Temel seviyede İngilizce dil bilgisine sahip olarak mesleki alanda kullanma becerisine sahip olmak. | |||||||||||||||||
5) Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. | |||||||||||||||||
6) Elektronik alanında ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara aktarabilir ve takım çalışması yapar. | |||||||||||||||||
7) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek. | |||||||||||||||||
8) Bilgisayar destekli elektronik tasarım programlarını, benzetim ve baskı devre oluşturma amaçlı olarak temel düzeyde kullanabilmek. | |||||||||||||||||
9) Bağımsız çalışmada karar verebilme, meslek içi ve dışı kişilerle yapılan takım çalışmasında inisiyatif alabilme ve uyum sağlayabilmek. | |||||||||||||||||
10) Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanmak. | |||||||||||||||||
11) Elektronik laboratuvarlarında bulunan cihazları etkin olarak kullanmak, ölçüm yoluyla veri toplamak ve arıza tespiti yapmak. | |||||||||||||||||
12) Elektronik ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirlemek ve sorunlara çözüm üretmek. | |||||||||||||||||
13) Elektronik ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. | |||||||||||||||||
14) Elektronik devre ve sistemlerde denetim tabanlı işlevlerin tasarımı ve kontrolü hakkında temel bilgileri kullanarak çözüm üretebilmek. | |||||||||||||||||
15) Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirebilmek ve denetlemek. | |||||||||||||||||
16) Elektronik ile ilgili kavramları bilmek, Elektronik devre elemanlarını tanımak ve ilgili devrelerde kullanmak. | |||||||||||||||||
17) Elektronik devre bileşenlerinin fiziksel dayanım sınırlarını tanımak ve bunlara göre çalışma koşullarını belirleme becerisini kazanmak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ve fen bilimlerini Elektronik Teknolojisi alanında uygulama konularında yeterli bilgi ve birikime sahip olmak. | 1 |
2) | İş güvenliği ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma ve uygulamalarını gerçekleştirebilme yetkinliğine sahip olmak. | 3 |
3) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olmak. | 3 |
4) | Temel seviyede İngilizce dil bilgisine sahip olarak mesleki alanda kullanma becerisine sahip olmak. | 3 |
5) | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. | |
6) | Elektronik alanında ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara aktarabilir ve takım çalışması yapar. | |
7) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek. | 3 |
8) | Bilgisayar destekli elektronik tasarım programlarını, benzetim ve baskı devre oluşturma amaçlı olarak temel düzeyde kullanabilmek. | |
9) | Bağımsız çalışmada karar verebilme, meslek içi ve dışı kişilerle yapılan takım çalışmasında inisiyatif alabilme ve uyum sağlayabilmek. | |
10) | Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanmak. | 3 |
11) | Elektronik laboratuvarlarında bulunan cihazları etkin olarak kullanmak, ölçüm yoluyla veri toplamak ve arıza tespiti yapmak. | |
12) | Elektronik ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirlemek ve sorunlara çözüm üretmek. | |
13) | Elektronik ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. | |
14) | Elektronik devre ve sistemlerde denetim tabanlı işlevlerin tasarımı ve kontrolü hakkında temel bilgileri kullanarak çözüm üretebilmek. | |
15) | Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirebilmek ve denetlemek. | 3 |
16) | Elektronik ile ilgili kavramları bilmek, Elektronik devre elemanlarını tanımak ve ilgili devrelerde kullanmak. | 2 |
17) | Elektronik devre bileşenlerinin fiziksel dayanım sınırlarını tanımak ve bunlara göre çalışma koşullarını belirleme becerisini kazanmak. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 50 |
Sunum | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Sunum / Seminer | 14 | 28 |
Ödevler | 14 | 30 |
Toplam İş Yükü | 114 |