Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HIR050
Ders İsmi: Müşteri İlişkileri Yönetimi
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. RUKEN ÖZGÜL KILANÇ
Dersi Veren(ler): MERİÇ YILMAZ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, müşteri odaklı pazarlamanın temel ilkelerini ve müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) stratejilerini öğrencilere kazandırmaktır. Öğrenciler, uzun vadeli müşteri ilişkileri kurmanın, müşteri memnuniyetini artırmanın ve müşteri sadakatini sağlamak için gerekli olan stratejik yaklaşımları öğrenirler. Ayrıca, dijital dünyada müşteri ilişkilerinin nasıl yönetildiği ve kurumsal iletişim ile CRM arasındaki bağlar ele alınacaktır.
Dersin İçeriği: Ders kapsamında müşteri ilişkileri yönetimi kavramı, tarihsel gelişimi, müşteri kazanma, tutma ve büyütme stratejileri ele alınacaktır. Ayrıca, müşteri portföy yönetimi, veri madenciliği ve müşteri şikayet yönetimi gibi önemli konulara odaklanılacaktır. Dersin zenginleştirilmiş içeriğinde dijital kanallarda müşteri yönetimi, kurumsal iletişim stratejileri ve müşteri deneyimi yönetimi gibi güncel yaklaşımlar da işlenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) - Müşteri ilişkileri yönetimi konularının kavranmasını sağlamak.
2) - Müşteri memnuniyeti ve bağlılığı geliştirme stratejilerinin kavranmasını sağlamak.
3) - Pazarlama çerçevesinden genel bir bakış açısı kazandırmak.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Müşteri İlişkileri Yönetimi Tanımı ve Önemi
2) Müşteri İlişkileri Yönetiminin Tarihçesi ve Kuramsal Altyapısı
3) İlişki Pazarlaması ve Müşteri Sadakati
4) Kurumsal İletişim ve Müşteri İlişkileri Yönetimi
5) Dijital Çağda Müşteri Yönetimi: Sosyal Medya ve CRM
6) Müşteri Deneyimi Yönetimi
7) Konuk Konuşmacı: Sektörden bir profesyonelin CRM deneyimleri (Kurumsal iletişim, marka veya dijital müşteri yönetimi alanında)
8) Ara Sınav
9) Müşteri Portföyü Yönetimi
10) Veri Madenciliği ve CRM
11) Şikayet Yönetimi ve Kriz İletişimi
12) Dijital Müşteri Deneyimi: Omnichannel Yaklaşımı
13) Gelecekte Müşteri İlişkileri Yönetimi: Yapay Zeka ve Otomasyon
14) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) Prof. Dr. Yavuz Odabaşı AURA KİTAPLARI
• Her hafta verilecek makaleler ve sunum notları.
Diğer Kaynaklar: • E-CRM - Elektronik Ortamda Müşteri İlişkileri Yönetimi” Dr. Esma Durukal & Doç Dr. Ece Armağan, Thekitap
• Pazarlama 4.0: Gelenekselden Dijitale" - Philip Kotler, Optimist yayıncılık.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Uygulama 16 48
Sunum / Seminer 16 48
Ara Sınavlar 7 21
Final 9 27
Toplam İş Yükü 144