Elektronik Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | MYO068 | ||||
Ders İsmi: | Masaüstü Yayıncılık | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. NECDET YILMAZ | ||||
Dersi Veren(ler): | Necdet Yılmaz | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrenciler dönemin sonunda masaüstü yayıncılık sektöründe çalışmalar üretebilecek seviyede gerekli bilgi ve donanıma sahip olacaklardır. |
Dersin İçeriği: | Öğrencilere masaüstü yayıncılık için gerekli olan baskı öncesi ve sonrası tasarım bilgi ve becerileri kazandırılacaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Masaüstü yayıncılığın temel terim ve kavramlarını öğrenir. 2) Tasarımın baskı öncesi tüm hazırlıklarını yapabilir. 3) Tasarıma teknolojik ve yaratıcı kriterler doğrultusunda yön verebilir. 4) Baskı ve tasarım için gerekli malzeme ve program bilgisini öğrenir. 5) Baskı aşamasında ve sonrasında takip ve kontrol bilgisine sahip olur. 6) Baskı teknikleri, çağdaş tasarım ve estetik konularında yeterli bilgi ve deneyim edinir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders genel tanıtımı ve değerlendirmesi. Genel ders akışının ve değerlendirme ölçütlerinin paylaşılması. InDesign programına giriş. | - |
2) | Dergi, broşür, gazete, kitap gibi basılı malzemelerin incelenmesi. Arkalı önlü bir el ilanı tasarımına başlangıç. Adobe InDesign programının ara yüzünün tanıtımı. | Dergi, broşür, gazete, kitap gibi basılı malzemeler. |
3) | El ilanı çalışmasının uygulamalı devamı. InDesign fonksiyonlarının tanıtılması. | - |
4) | Masaüstü yayıncılık kavram ve terimlerinin tanımı. Yapılan ödevlerin incelemesi. İkiye katlamalı broşür çalışması. InDesign programında baskıya hazırlık aşamaları. | - |
5) | İkiye katlamalı broşür çalışması. | - |
6) | İkiye katlamalı broşür çalışması incelemesi. Çok katlamalı broşür çalışması. InDesign’da görsel-metin ilişkisi. | - |
7) | Çok katlamalı broşür çalışması incelemesi. InDesign fonksiyonlarının tanıtılması. | - |
8) | Ara sınav. | - |
9) | Dergi, katalog, kitap gibi çok sayfalı yayınların tanıtımı. | Dergi, katalog, kitap örnekleri. |
10) | Tasarımda ızgara sistemi. Resimli kitap tasarımına giriş. | Resimli çocuk kitabı örnekleri. |
11) | Resimli kitap tasarımı çalışmasının devamı. | - |
12) | Resimli kitap tasarımı projesinin incelemesi. | - |
13) | Dergi tasarımına giriş, kapak tasarımı. | Dergi örnekleri. |
14) | Dergi tasarımına devam. | - |
15) | Dergi tasarımı projesinin incelenmesi. | - |
16) | Final Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. İletişim ve Grafik Tasarım - Emre Becer 2. Görsel İletişim ve Grafik Tasarım - Tevfik Fikret Uçar 3. Grafik Tasarımda Sayfa Düzeni – Gavin Ambrose ve Paul Harris |
Diğer Kaynaklar: | Ders esnasında paylaşılan dijital kaynaklar, online izleme bağlantıları ve ilgili diğer dökümanlar. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||
1) Matematik ve fen bilimlerini Elektronik Teknolojisi alanında uygulama konularında yeterli bilgi ve birikime sahip olmak. | |||||||||||||||||
2) İş güvenliği ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma ve uygulamalarını gerçekleştirebilme yetkinliğine sahip olmak. | |||||||||||||||||
3) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olmak. | |||||||||||||||||
4) Temel seviyede İngilizce dil bilgisine sahip olarak mesleki alanda kullanma becerisine sahip olmak. | |||||||||||||||||
5) Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. | |||||||||||||||||
6) Elektronik alanında ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara aktarabilir ve takım çalışması yapar. | |||||||||||||||||
7) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek. | |||||||||||||||||
8) Bilgisayar destekli elektronik tasarım programlarını, benzetim ve baskı devre oluşturma amaçlı olarak temel düzeyde kullanabilmek. | |||||||||||||||||
9) Bağımsız çalışmada karar verebilme, meslek içi ve dışı kişilerle yapılan takım çalışmasında inisiyatif alabilme ve uyum sağlayabilmek. | |||||||||||||||||
10) Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanmak. | |||||||||||||||||
11) Elektronik laboratuvarlarında bulunan cihazları etkin olarak kullanmak, ölçüm yoluyla veri toplamak ve arıza tespiti yapmak. | |||||||||||||||||
12) Elektronik ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirlemek ve sorunlara çözüm üretmek. | |||||||||||||||||
13) Elektronik ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. | |||||||||||||||||
14) Elektronik devre ve sistemlerde denetim tabanlı işlevlerin tasarımı ve kontrolü hakkında temel bilgileri kullanarak çözüm üretebilmek. | |||||||||||||||||
15) Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirebilmek ve denetlemek. | |||||||||||||||||
16) Elektronik ile ilgili kavramları bilmek, Elektronik devre elemanlarını tanımak ve ilgili devrelerde kullanmak. | |||||||||||||||||
17) Elektronik devre bileşenlerinin fiziksel dayanım sınırlarını tanımak ve bunlara göre çalışma koşullarını belirleme becerisini kazanmak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik ve fen bilimlerini Elektronik Teknolojisi alanında uygulama konularında yeterli bilgi ve birikime sahip olmak. | |
2) | İş güvenliği ve uygulamaları konusunda bilgi sahibi olma ve uygulamalarını gerçekleştirebilme yetkinliğine sahip olmak. | |
3) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olmak. | |
4) | Temel seviyede İngilizce dil bilgisine sahip olarak mesleki alanda kullanma becerisine sahip olmak. | |
5) | Atatürk İlkeleri konusunda bilinçli ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olmak. | |
6) | Elektronik alanında ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara aktarabilir ve takım çalışması yapar. | |
7) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek. | |
8) | Bilgisayar destekli elektronik tasarım programlarını, benzetim ve baskı devre oluşturma amaçlı olarak temel düzeyde kullanabilmek. | |
9) | Bağımsız çalışmada karar verebilme, meslek içi ve dışı kişilerle yapılan takım çalışmasında inisiyatif alabilme ve uyum sağlayabilmek. | |
10) | Temel bilgisayar kullanımı bilgisi ile birlikte, mesleğinin gerektirdiği yazılım ve donanımı kullanmak. | |
11) | Elektronik laboratuvarlarında bulunan cihazları etkin olarak kullanmak, ölçüm yoluyla veri toplamak ve arıza tespiti yapmak. | |
12) | Elektronik ile ilgili çalışmalarda öngörülmeyen durumlarla ilgili sorunları belirlemek ve sorunlara çözüm üretmek. | |
13) | Elektronik ile ilgili konularda, sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları bilgisi ve bilincine sahip olmak. | |
14) | Elektronik devre ve sistemlerde denetim tabanlı işlevlerin tasarımı ve kontrolü hakkında temel bilgileri kullanarak çözüm üretebilmek. | |
15) | Sorumluluğu altında çalışanların performanslarını objektif olarak değerlendirebilmek ve denetlemek. | |
16) | Elektronik ile ilgili kavramları bilmek, Elektronik devre elemanlarını tanımak ve ilgili devrelerde kullanmak. | |
17) | Elektronik devre bileşenlerinin fiziksel dayanım sınırlarını tanımak ve bunlara göre çalışma koşullarını belirleme becerisini kazanmak. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 28 | % 0 |
Ödev | 6 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 36 |
Ödevler | 6 | 6 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 74 |