Yönetim Bilişim Sistemleri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI403 | ||||
Ders İsmi: | Şehir ve Medeniyet | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Evet | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ZUHAL AYANOĞLU | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr.Gör. Zuhal AYANOĞLU | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, ilk şehirleşme sürecinden başlayarak, geçmişten bugüne kadar elde edilen bilgi, belge ve veriler ışığında şehir ve medeniyet arasındaki bağlamı öğretmek adına dünya şehirlerinin nasıl oluştuğunu tanıtmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders; en eski dönemlerden başlayarak ilk şehirleşme hareketleri, şehir ve medeniyet kavramlarının tanımı ve gelişimini, Batı ve Doğu Medeniyetleri ile dünya şehirleri konularını içermektedir. Ders süreci içerinde sahada yerinde incelemelerle dersin ana temasının anlaşılması desteklenecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler; 1. Medeniyet, şehir, vb. temel kavram ve tanımlarını açıklar. 2) İlk şehirleşme oluşumundan başlayarak, farklı medeniyet ve kültürlerin şehrin biçimine yansımasını açıklar. 3) Şehirleşme hareketinin geçmişten günümüze olan gelişimini, şehirleşmeye olan modern yansımasını artı ve eksileriyle birlikte yorumlar. 4) Şehir ve medeniyete ilişkin teorileri yorumlar. 5) Farklı medeniyet ve kültürlerin şehrin biçimine yansımasını ve altında yatan düşünce biçimini yorumlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin amacı ve kapsamı hakkında bilgi verilmesi, yönteminin ve yürütülme biçiminin aktarılması. | |
2) | Şehir ve medeniyet kelimelerinin tanımı. | |
3) | Kültür ve medeniyet kavramları bağlamında şehri değerlendirmek. Medeniyetin doğuşunda etkin olan faktörler (sahada yerinde inceleme). | |
4) | Kültür ve medeniyet kavramları bağlamında şehri değerlendirmek. Medeniyetin doğuşunda etkin olan faktörler (sahada yerinde inceleme) (devam). | |
5) | İlk yerleşim yerleri (ödev). | |
6) | Batı ve Doğu’da Şehir, Medeniyetlerin Biçime Yansıması. | |
7) | Batı ve Doğu’da Şehir, Medeniyetlerin Biçime Yansıması (devam). | |
8) | ARA SINAV | |
9) | Çevre, Tabiat, Ekoloji ve Şehirleşme (sahada yerinde inceleme). | |
10) | Dünya Şehirlerinden (yurtiçi ve yurtdışı) Örnekler. | |
11) | Şehir ve medeniyet ilişkisi bağlamında hazırlanan öğrenci sunuşları. | |
13) | Şehir ve medeniyet ilişkisi bağlamında hazırlanan öğrenci sunuşları. | |
14) | Şehir ve medeniyet ilişkisi bağlamında hazırlanan öğrenci sunuşları. | |
15) | FİNAL TESLİMİ ve GENEL DEĞERLENDİRME |
Ders Notları / Kitaplar: | Meriç, C. Umrandan Uygarlığa. Weber, Şehir. |
Diğer Kaynaklar: | Meriç, C. Umrandan Uygarlığa. Weber, Şehir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | |||||||||||||
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | |||||||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | |||||||||||||
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | |||||||||||||
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | |||||||||||||
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | |||||||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |||||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |||||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | |||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 3 |
2) | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 3 |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 3 |
4) | Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 3 |
5) | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 3 |
6) | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 3 |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 3 |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 3 |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 3 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 3 |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 2 | 28 | |||
Arazi Çalışması | 2 | 1 | 5 | 12 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Ödevler | 1 | 0 | 0 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 1 | 11 | |||
Final | 1 | 20 | 1 | 21 | |||
Toplam İş Yükü | 114 |