Uçak Teknolojisi | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI402 | ||||
Ders İsmi: | SketchUp ile 3D Görselleştirme | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ZEHRA NUR AYAN ÖVER | ||||
Dersi Veren(ler): | ÖĞR. GÖR. ZEHRA NUR AYAN ÖVER | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | SketchUp ile 3D Görselleştirme dersi, öğrencilere üç boyutlu modelleme ve görselleştirme konularında temel ve ileri düzey beceriler kazandırmayı amaçlamaktadır. Bu ders, öğrencilerin SketchUp programının arayüzü ve araçlarını etkin bir şekilde kullanmalarını, üç boyutlu modeller oluşturup düzenlemelerini ve görselleştirme projelerinde profesyonel sonuçlar elde etmelerini sağlar. |
Dersin İçeriği: | Ders içeriği, SketchUp arayüzünün ve temel araçlarının tanıtılması ile başlar ve öğrencilerin yüzey oluşturma, 3 boyuta çevirme, modelleme ve kopyalama gibi temel becerileri öğrenmelerini sağlar. Ofset, Follow Me, Rotate ve Scale gibi komutlarla uygulamalar yapılır. Öğrenciler ayrıca, 3D Warehouse’dan modelleri import ederek iç mekan tasarımı üzerine çalışır ve Enscape eklentisi kullanarak görselleştirme teknikleri geliştirir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) SketchUp arayüzünü tanıyarak temel araçları kullanabilir. 2) Temel ve ileri düzeyde üç boyutlu modelleme yapabilir. 3) Yüzey oluşturma ve 3 boyuta çevirme işlemlerini uygulayabilir. 4) Çizimleri düzenlemek için Ofset, Follow Me, Rotate ve Scale komutlarını kullanabilir. 5) Modellerde grup ve bileşen oluşturma becerisi kazanır. 6) 3D Warehouse’dan modelleri import ederek projeye dahil edebilir. 7) İç mekan tasarımı yapma ve projeyi düzenleme yetkinliğine sahip olur. 8) Enscape eklentisini kullanarak materyal atama ve görselleştirme yapabilir. 9) Projelerde çevre düzenlemesi ve model eklemeyi gerçekleştirebilir. 10) Profesyonel görselleştirme projeleri için pratik yapma ve final projeleri oluşturma becerisi geliştirir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, sketchup programının tanımı, kullanım alanı. | Hayır |
2) | Sketchup arayüz tanıtımı, toolbars, preferences settings, Orbit Move ve Line | Hayır |
3) | Yüzey oluşturma ve 3 boyuta çevirme ve örneklerle alıştırma yapma | Hayır |
4) | Ofset ve Follow Me, Copy ve Mirror, Rotate ve Scale ve örneklerle alıştırma yapma | Hayır |
5) | Group Yapma, Companent Yapma, ve örneklerle alıştırma yapma | Hayır |
6) | Dwg dosyası import etme ve duvarların çizilmesi, kapı ve pencere açıklıkları oluşturma | Hayır |
7) | 3d Warehouse, 3d Warehouse model import etme, örnekler ile yerleştirme | Hayır |
8) | Ara Sınav | 1-7. Haftalar |
9) | 3D Warehouse iç mekan tasarımı | Hayır |
10) | 3D Warehouse iç mekan tasarımı devamı | Hayır |
11) | Enscape giriş, Enscape tools | Hayır |
12) | Enscape materyal atama | Hayır |
13) | Model Ekleme ve Çevre düzenlemesi | Hayır |
14) | Pratik yapma | Hayır |
15) | Final | 1-14. Haftalar |
16) | Final | 1-14. Haftalar |
Ders Notları / Kitaplar: | SketchUp Pro 2021: İç ve Dış Mekan Modelleme Teknikleri - Adnan Derviş SketchUp ve 3D Görselleştirme: Başlangıçtan İleri Seviyeye - Mert Demir |
Diğer Kaynaklar: | Önerilen çeşitli çevrimiçi kaynaklar ve SketchUp’ın resmi belgeleri / Various recommended online resources and official SketchUp documentation |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||||||
2) Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | ||||||||||
3) -Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. -Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. -Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||||||
4) -Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. -Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||||||
5) -Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. -Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | ||||||||||
6) -Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. -Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. -Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | |
2) | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | |
3) | -Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilme. -Alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme. -Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi'nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme. -Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | |
4) | -Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. -Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. - Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | |
5) | -Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. -Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | |
6) | -Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. -Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme. -Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 11 | 44 |
Küçük Sınavlar | 3 | 13 |
Ara Sınavlar | 3 | 13 |
Final | 3 | 21 |
Toplam İş Yükü | 119 |