UNI399 Türkiye Ekonomi Politiği ve Avrupa Birliğiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Fizyoterapi (İÖ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Fizyoterapi (İÖ)

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI399
Ders İsmi: Türkiye Ekonomi Politiği ve Avrupa Birliği
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. SERVET KARAGÖZ
Dersi Veren(ler): Servet Karagöz
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı; ekonomi politik söylemi anlamak ve Türkiye’nin Avrupa Birliği ile olan ilişkisini bu çerçevede okumaktır.
Dersin İçeriği: Ekonomi politik sistemler, Türkiye’nin ekonomi politiği ve Avrupa Birliği söylemi dersin içeriğini oluşturan ana unsurlardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ekonomi politik kavramı incelenmiştir.
2) Ekonomik sistemler incelenmiştir.
3) Türkiye’de belirli ekonomik sistem uygulamaları incelenmiştir,
4) Uluslararası ekonomik örgütler incelenmiştir.
5) Avrupa Birliği tarihi incelenmiştir.
6) Avrupa Birliği’ne dair farklı söylemler incelenmiştir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ekonomi Politik nedir? Diğer bilimlerle olan ilişkisi nedir?
2) Ekonomik Sistemler-Liberalizm ve Kapitalizm
3) Ekonomik Sistemler- Sosyalizm ve Komünizm
4) Cumhuriyet dönemi Türkiye ekonomi politiği
5) İki savaş arası dönem Türkiye ekonomi politiği
6) Soğuk savaş dönemi Türkiye ekonomi politiği
7) 1990 sonrası Türkiye ekonomi politiği
8) ARA SINAV
9) Ekonomi politik olarak Avrupa Birliği I
10) Ekonomi politik olarak Avrupa Birliği II
11) Türkiye’de ekonomik krizler ve sonuçları
12) Yeni Sorunlar I: Avrupa Birliği ve Göç Politikası
13) Yeni Sorunlar II: Yeşil Teori Bağlamında Bir Değerlendirme
14) Genel Tekrar-Final Hazırlık
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Jim Stanford- Economics for Everyone: A Short Guide to the Economics of Capitalism
• Richard Wolff & Stephen Resnick-Çatışan İktisadi Teoriler:Neoklasik, Keynesçi ve Marksçı
• Doğru Sanılan Yanlışlarla Avrupa Birliği- M. Hakan Keskin
• Ders Notları
Diğer Kaynaklar: • Jim Stanford- Economics for Everyone: A Short Guide to the Economics of Capitalism
• Richard Wolff & Stephen Resnick-Çatışan İktisadi Teoriler:Neoklasik, Keynesçi ve Marksçı
• Doğru Sanılan Yanlışlarla Avrupa Birliği- M. Hakan Keskin
• Ders Notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanabilme becerisine sahiptir.
2) Bilimin temel ilkelerini teknoloji ile birleştirerek, fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında etkili bir uygulama becerisine sahiptir.
3) Kas ve iskelet sistemlerine yönelik tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
4) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanma becerisine sahiptir.
5) Bilim ve teknolojide meydana gelen yenilik, değişim ve gelişimleri takip ederek bunları bütünleşik bir yaklaşımla analiz edebilir.
6) Fizik tedaviyi uygulamak için gerekli teknik ve yöntemlerin bilgisine, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
10) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
11) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
12) Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile çalışabilme deneyimine sahiptir.
13) İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
14) Alanı ile ilgili olan konularda öngörülmeyen bir durumla karşılaşması halinde sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirir.
15) Fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanabilme becerisine sahiptir.
2) Bilimin temel ilkelerini teknoloji ile birleştirerek, fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında etkili bir uygulama becerisine sahiptir.
3) Kas ve iskelet sistemlerine yönelik tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibidir.
4) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanma becerisine sahiptir.
5) Bilim ve teknolojide meydana gelen yenilik, değişim ve gelişimleri takip ederek bunları bütünleşik bir yaklaşımla analiz edebilir.
6) Fizik tedaviyi uygulamak için gerekli teknik ve yöntemlerin bilgisine, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
10) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.
11) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
12) Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile çalışabilme deneyimine sahiptir.
13) İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
14) Alanı ile ilgili olan konularda öngörülmeyen bir durumla karşılaşması halinde sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirir.
15) Fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 8 % 0
Sunum 8 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 34
Uygulama 4 4
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 44
Sunum / Seminer 16 16
Küçük Sınavlar 4 8
Ara Sınavlar 2 4
Final 2 4
Toplam İş Yükü 114