Yönetim Bilişim Sistemleri | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI399 | ||||
Ders İsmi: | Türkiye Ekonomi Politiği ve Avrupa Birliği | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. SERVET KARAGÖZ | ||||
Dersi Veren(ler): | Servet Karagöz | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı; ekonomi politik söylemi anlamak ve Türkiye’nin Avrupa Birliği ile olan ilişkisini bu çerçevede okumaktır. |
Dersin İçeriği: | Ekonomi politik sistemler, Türkiye’nin ekonomi politiği ve Avrupa Birliği söylemi dersin içeriğini oluşturan ana unsurlardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ekonomi politik kavramı incelenmiştir. 2) Ekonomik sistemler incelenmiştir. 3) Türkiye’de belirli ekonomik sistem uygulamaları incelenmiştir, 4) Uluslararası ekonomik örgütler incelenmiştir. 5) Avrupa Birliği tarihi incelenmiştir. 6) Avrupa Birliği’ne dair farklı söylemler incelenmiştir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ekonomi Politik nedir? Diğer bilimlerle olan ilişkisi nedir? | |
2) | Ekonomik Sistemler-Liberalizm ve Kapitalizm | |
3) | Ekonomik Sistemler- Sosyalizm ve Komünizm | |
4) | Cumhuriyet dönemi Türkiye ekonomi politiği | |
5) | İki savaş arası dönem Türkiye ekonomi politiği | |
6) | Soğuk savaş dönemi Türkiye ekonomi politiği | |
7) | 1990 sonrası Türkiye ekonomi politiği | |
8) | ARA SINAV | |
9) | Ekonomi politik olarak Avrupa Birliği I | |
10) | Ekonomi politik olarak Avrupa Birliği II | |
11) | Türkiye’de ekonomik krizler ve sonuçları | |
12) | Yeni Sorunlar I: Avrupa Birliği ve Göç Politikası | |
13) | Yeni Sorunlar II: Yeşil Teori Bağlamında Bir Değerlendirme | |
14) | Genel Tekrar-Final Hazırlık | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | • Jim Stanford- Economics for Everyone: A Short Guide to the Economics of Capitalism • Richard Wolff & Stephen Resnick-Çatışan İktisadi Teoriler:Neoklasik, Keynesçi ve Marksçı • Doğru Sanılan Yanlışlarla Avrupa Birliği- M. Hakan Keskin • Ders Notları |
Diğer Kaynaklar: | • Jim Stanford- Economics for Everyone: A Short Guide to the Economics of Capitalism • Richard Wolff & Stephen Resnick-Çatışan İktisadi Teoriler:Neoklasik, Keynesçi ve Marksçı • Doğru Sanılan Yanlışlarla Avrupa Birliği- M. Hakan Keskin • Ders Notları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | |||||||||||||
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | |||||||||||||
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | |||||||||||||
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | |||||||||||||
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | |||||||||||||
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | |||||||||||||
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |||||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |||||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | |||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. | 3 |
2) | Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. | 3 |
3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. | 3 |
4) | Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. | 3 |
5) | Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. | 3 |
6) | Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. | 3 |
7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 3 |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | 3 |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 3 |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. | 3 |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 3 |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 3 |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 8 | % 0 |
Sunum | 8 | % 0 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 34 |
Uygulama | 4 | 4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 44 |
Sunum / Seminer | 16 | 16 |
Küçük Sınavlar | 4 | 8 |
Ara Sınavlar | 2 | 4 |
Final | 2 | 4 |
Toplam İş Yükü | 114 |