UNI399 Türkiye Ekonomi Politiği ve Avrupa Birliğiİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Yönetim Bilişim SistemleriÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Yönetim Bilişim Sistemleri

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI399
Ders İsmi: Türkiye Ekonomi Politiği ve Avrupa Birliği
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. SERVET KARAGÖZ
Dersi Veren(ler): Servet Karagöz
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı; ekonomi politik söylemi anlamak ve Türkiye’nin Avrupa Birliği ile olan ilişkisini bu çerçevede okumaktır.
Dersin İçeriği: Ekonomi politik sistemler, Türkiye’nin ekonomi politiği ve Avrupa Birliği söylemi dersin içeriğini oluşturan ana unsurlardır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Ekonomi politik kavramı incelenmiştir.
2) Ekonomik sistemler incelenmiştir.
3) Türkiye’de belirli ekonomik sistem uygulamaları incelenmiştir,
4) Uluslararası ekonomik örgütler incelenmiştir.
5) Avrupa Birliği tarihi incelenmiştir.
6) Avrupa Birliği’ne dair farklı söylemler incelenmiştir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ekonomi Politik nedir? Diğer bilimlerle olan ilişkisi nedir?
2) Ekonomik Sistemler-Liberalizm ve Kapitalizm
3) Ekonomik Sistemler- Sosyalizm ve Komünizm
4) Cumhuriyet dönemi Türkiye ekonomi politiği
5) İki savaş arası dönem Türkiye ekonomi politiği
6) Soğuk savaş dönemi Türkiye ekonomi politiği
7) 1990 sonrası Türkiye ekonomi politiği
8) ARA SINAV
9) Ekonomi politik olarak Avrupa Birliği I
10) Ekonomi politik olarak Avrupa Birliği II
11) Türkiye’de ekonomik krizler ve sonuçları
12) Yeni Sorunlar I: Avrupa Birliği ve Göç Politikası
13) Yeni Sorunlar II: Yeşil Teori Bağlamında Bir Değerlendirme
14) Genel Tekrar-Final Hazırlık
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: • Jim Stanford- Economics for Everyone: A Short Guide to the Economics of Capitalism
• Richard Wolff & Stephen Resnick-Çatışan İktisadi Teoriler:Neoklasik, Keynesçi ve Marksçı
• Doğru Sanılan Yanlışlarla Avrupa Birliği- M. Hakan Keskin
• Ders Notları
Diğer Kaynaklar: • Jim Stanford- Economics for Everyone: A Short Guide to the Economics of Capitalism
• Richard Wolff & Stephen Resnick-Çatışan İktisadi Teoriler:Neoklasik, Keynesçi ve Marksçı
• Doğru Sanılan Yanlışlarla Avrupa Birliği- M. Hakan Keskin
• Ders Notları

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir.
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır.
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır.
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar.
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur.
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır.
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 3
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 3
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 3
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 3
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 3
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 3
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 3
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 3
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 3
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 3
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Küçük Sınavlar 8 % 0
Sunum 8 % 0
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 34
Uygulama 4 4
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 44
Sunum / Seminer 16 16
Küçük Sınavlar 4 8
Ara Sınavlar 2 4
Final 2 4
Toplam İş Yükü 114