Optisyenlik | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI398 | ||||
Ders İsmi: | Dünya Ekonomisi ve Ticareti | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. HİLAL BAL | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Hilal Bal | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders ile öğrencilerin, dünya ekonomisi ile ilgili temel kavramları ve teorik bilgileri öğrenmeleri, küreselleşme, sanayileşme, uluslararası ticaret arasındaki bağlantıları sorgulamaları, dünya ekonomisinde yaşanan krizler ve kapitalizmin yeniden inşası arasındaki ilişkileri öğrenmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu dersin kapsamında Dünya ekonomisindeki kısıtlar ve fırsatlar, Sürdürülebilir Kalkınma, Sanayileşme, Küreselleşme, Krizler ve Dünya ticareti ile ilgili konulara yer verilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dünya Ekonomisinin temel sorunlarını yorumlayabilir ve Dünya Ekonomisini etkileyebilecek temel kaynakları açıklayabilir.Dünya nüfusu ile ilgili gelişmeleri ifade edebilir. 2) Sürdürülebilir kalkınmanın türleri ve sürdürülebilir kalkınma, çevre sorunları, küresel ısınma, kavramının dünya ekonomisi için önemi hakkında bilgi sahibi olur. 3) Az gelişmiş ve gelişmiş ülkeler arasındaki farkları inceleyebilir nedenleri hakkında yorum yapabilir. Yoksulluk türleri ve mücadele politikalarında dünyadan örnekler verebilir. 4) Sanayileşme ve teknolojiyi yakalamanın ekonomiler üzerinde ne gibi etkileri olduğunu yorumlayabilir. 5) Küreselleşme olgusunun değerlendirebilir ve ekonomik küreselleşme süreci hakkında bilgi sahibi olur. 6) Dünyada yaşanan küreselleşme sürecinin etkilerini değerlendirebilir ve dünyadaki çeşitli bölgesel ekonomik entegrasyonlar ve etkilerini yorumlayabilir. 7) Sosyal ve İktisadi Yapıdaki Dönüşümlerin neler olduğunu ve etkilerini açıklayabilir. 9) Dünya ekonomisinin tarih sürecinde gelişimini ve dönüşümü hakkında bilgi sahibi olur. 10) Tarihsel süreçteki finansal krizlerin, nedenlerini ve etkilerini öğrenebilir. 11) Dünya Ticaretinin Uzun Dönemli Gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. 12) 2000’li Yıllarda Dünya Ticaretinde ne gibi gelişmeler olduğunu öğrenir ve gelişmelerin etkilerini yorumlayabilir. 13) Bölge İçi ve Bölgelerarası Ticaretin Gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. 14) Dünya Ticaretinde Yaşanan Dönüşüm ve Son Yıllarda Ağırlık Kazanan Eğilimleri öğrenebilir güncel gelişmeler hakkında yorum yapabilir. 15) Genel Tekrarla eksiklerini tamamlama imkanına sahip olurlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dünya Ekonomisinin Kısıtları ve Fırsatları | Ders Notları |
2) | Sürdürülebilir Kalkınma, Çevre Sorunları ve Küresel Isınma | Ders Notları |
3) | Az Gelişmişlik, Yoksulluk ve Mücadele Politikaları | Ders Notları |
4) | Sanayileşme ve Teknolojiyi Yakalama | Ders Notları |
5) | Küreselleşme | Ders Notları |
6) | Bölgeselleşme ve Küreselleşme Ekseninde Uluslararası Örgütler | Ders Notları |
7) | Sosyal ve İktisadi Yapıdaki Dönüşümler | Ders Notları |
8) | ARA SINAV | |
9) | II. Dünya Savaşı ve Dünya Ekonomisinde Yaşanan Gelişmeler | Ders Notları |
10) | Kapitalizm Krizler ve Alternatif Kalkınma Politikaları | Ders Notları |
11) | Dünya Ticaretinin Uzun Dönemli Gelişimi | Ders Notları |
12) | 2000’li Yıllarda Dünya Ticaretinin Gelişimi | Ders Notları |
13) | Bölge İçi ve Bölgelerarası Ticaretin Gelişimi | Ders Notları |
14) | Dünya Ticaretinde Yaşanan Dönüşüm ve Son Yıllarda Ağırlık Kazanan Eğilimleri | Ders Notları |
15) | Genel Tekrar | Ders Notları |
16) | FINAL SINAVI | Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları |
Diğer Kaynaklar: | KARAGÜL, Mehmet (2012), Dünya Ekonomisi: Tehdit ve Fırsatlarıyla, (2. Baskı), Nobel Yayınevi, Ankara. Eğilmez, M. (2018), Dünya Ekonomisi Remzi Kitabevi. Öztürk, F., & Çelebioğlu, F. (Eds.). (2006), Dünya Ekonomisinden Seçme Konular. Seçkin Yayıncılık, Ankara YENİPAZARLI, Aslı (2019), 21. Yüzyılda Dünya Ekonomisi: Kavram, Teori ve Politika Güncel Göstergeler, Seçkin Yayıncılık, Ankara Not: Haftalık ders akışına göre yeni kaynaklar eklenmekte ve yeni kaynaklara ilgili dersin PowerPoint sunusu sonunda yer verilmektedir. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
|
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir. | |||||||||||||||
2) Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir. | |||||||||||||||
3) Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir. | |||||||||||||||
4) Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir. | |||||||||||||||
5) Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur. | |||||||||||||||
6) Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır. | |||||||||||||||
7) Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
8) Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler . | |||||||||||||||
9) Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır. | |||||||||||||||
10) Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir. | |||||||||||||||
11) Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir. | |||||||||||||||
12) Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir. | |||||||||||||||
13) Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir. | |||||||||||||||
14) Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur. | |||||||||||||||
15) Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Optisyenlikte kullanılan temel terimleri, optisyenliğin tarihini, gelişimini ve optisyenlik meslek mevzuatını bilir. | |
2) | Mesleği ile ilgili çevresel, toplumsal ,etik problemleri bilir ve bunlarla ilgili sorumlulukları üstlenir. | |
3) | Mesleği ile ilgili sağlık ve emniyet tedbirlerini gözetir. | |
4) | Toplam kalite felsefesini benimser ve ilgili kurumsal süreçlere destek verir. | |
5) | Optisyenlik mesleğinde gerekli olan temel matematik ve fizik bilgisine sahip olur. | |
6) | Bilişim teknolojilerini öğrenir, temel bilgisayar programlarını ve mesleki yazılım programlarını kullanır. | |
7) | Göz anatomisini ve görme optiğini bilir, göz hastalıkları hakkında bilgi sahibi olur. | |
8) | Refraksiyon kusurlarını öğrenir, bu kusurların düzeltilmesinde kullanılan optik gereçleri bilir ve optik camların diyoptrilerini fokometre aracılığıyla ölçer, merceğin türünü belirler . | |
9) | Optisyenlikte tanımlanan malzemelerin özelliklerini bilir ve optik aletleri tanır. | |
10) | Görme bozukluklarını gidermek veya hafifletmek için göz hekimi tarafından hazırlanmış reçeteleri okur, optik gereçleri tedarik eder, hastaya en uygun olan cam ve çerçeveyi seçer ve en uygun biçimde gözlük montaj işlemlerini gerçekleştirir. | |
11) | Optisyenlik laboratuvarında ya da müessesesinde optik malzemeler ile ilgili herhangi bir sorun çıktığında sorunu anlar ve giderir. | |
12) | Osmanlı ve Cumhuriyet Dönemine ait tarih bilicini edinir. | |
13) | Türkçe dil yapısını öğrenir ve iletişim kurmasını sağlayacak temel düzeyde İngilizce bilgisini edinir. | |
14) | Müessesesinde gerekli olan mali planlamaları yapar ve genel muhasebe bilgisine sahip olur. | |
15) | Araştırmacı, değişikliklere açık, yaratıcı, program çözme becerilerine ve çözüm önerilerini paylaşma becerilerine sahiptir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 14 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 28 |
Uygulama | 4 | 4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 42 |
Ara Sınavlar | 3 | 13 |
Final | 5 | 29 |
Toplam İş Yükü | 116 |