Dersin Amacı: |
This course examines the short film as a distinct form of cinematic storytelling and audio-visual expression, focusing on the relationship between style and narrative. Students will explore how short films convey meaning, create atmosphere, and develop characters within limited time frames. Through screenings and discussions students will gain an understanding of how to analyze and create short films. |
Dersin İçeriği: |
Turkish:
Bu ders, kısa filmlerin kavramını tanıtarak, erken dönem sinemadan modern TikTok ve Instagram videolarına kadar olan evrimini incelemekte ve anlatı ile hikâye anlatımının temel prensiplerini tartışmaktadır. La Jetée (Chris Marker) ve Meshes of the Afternoon (Maya Deren) gibi ikonik kısa filmler analiz edilirken, öğrenciler sosyal medyadan kısa içerik örnekleri sunarlar. Ders, anlatı yapısı, olay örgüsü ile hikâye arasındaki fark ve özet yazımı gibi temel hikâye anlatımı unsurlarına odaklanır. Haftalık gösterimler, tartışmalar ve ödevlerle, karakter geliştirme, görsel hikâye anlatımı, ses ve müzik ile mizansen gibi konular ele alınır. Animasyon, feminizm, queer teori, tanıtım filmleri, müzik videoları ve belgesel gibi özel temalar üzerine oturumlar düzenlenir. Son hafta ise öğrenciler, hikâye, ses ve görsel unsurları uyumlu bir şekilde birleştiren 3 dakikalık kısa filmler oluşturacaklardır. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Kısa Filme Giriş |
Kısa film nedir? Erken dönem filmleri, Vine ve TikTok videoları ile kısa film ilişkisi. Anlatı ve anlatım kavramlarına giriş. |
2) |
Kısa Filmlerde Hikâye ve Anlatı |
Anlatı yapısı, olay örgüsü ve hikâye farkı, logline ve sinopsis yazımı. |
3) |
Kısa Filmlerde Karakter Gelişimi |
Sınırlı süre içinde etkileyici karakterler yaratma, karakter dönüşümleri. |
4) |
Görsel Anlatı |
Kısa filmlerde görsel unsurların rolü (görüntü yönetimi/ışık/kamera hareketleri/kurgu/sahne düzeni). |
5) |
Kısa Filmlerde Ses ve Müzik |
Ses ve müzik, anlatı unsuru olarak diyalog ve görüntüye karşı nasıl işlev görür? |
6) |
Anlatı ve Anlatım |
Hikâye nasıl kurulur ve nasıl anlatılır? Geleneksel ve deneysel anlatım yöntemleri. |
7) |
Mizansen |
Mizansen unsurları (mekân/aksesuar/ışık/kostüm). |
8) |
Film Endüstrisi ve Bileşenleri |
Fikrin senaryodan ekrana yolculuğu. Endüstri elemanları: senaryo doktorları, yapım şirketleri, dağıtımcılar, festivaller. |
9) |
Kısa Filmlerde Özel Bir Konu – Animasyon |
Ses ve görüntü animasyonlarda nasıl işlev görür? Mizansen unsurları. Animasyonun avantaj ve dezavantajları. |
10) |
Kısa Filmlerde Özel Bir Konu – Feminizm ve Queer Teori |
Cinsiyet gibi belirli bir konunun kısa film formatında nasıl işlendiği. |
11) |
Kısa Filmlerde Özel Bir Konu – Tanıtım Filmleri |
Ürün yerleştirme, reklam, moda, mimari vb. tanıtım filmlerinin kısa film formatındaki yeri. |
13) |
Kısa Filmlerde Özel Bir Konu – Belgesel |
Belgesel formatı ve kısa filme uyarlanması. |
14) |
Final Projeleri |
Kısa film yapımı veya kısa bir film üzerine analitik bir makale yazımı (1000 kelime). |
Ders Notları / Kitaplar: |
Roberta Marie Munroe, How Not to Make a Short Film: Secrets from a Sundance Programmer, Hyperion ebook, 2009
Patrick Nash, Short Films : Writing the Screenplay. Harpenden, Herts: Kamera Books, 2012.
Clifford Thurlow, Max Thurlow, Making Short Films: The Complete Guide from Script to Screen, 2013
David K. Irving, Peter W. Rea, Producing and Directing the Short Film, Elsevier, 2006 |
Diğer Kaynaklar: |
Roberta Marie Munroe, How Not to Make a Short Film: Secrets from a Sundance Programmer, Hyperion ebook, 2009
Patrick Nash, Short Films : Writing the Screenplay. Harpenden, Herts: Kamera Books, 2012.
Clifford Thurlow, Max Thurlow, Making Short Films: The Complete Guide from Script to Screen, 2013
David K. Irving, Peter W. Rea, Producing and Directing the Short Film, Elsevier, 2006 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. |
|
2) |
Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. |
|
3) |
Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. |
|
4) |
Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. |
|
5) |
Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. |
|
6) |
Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. |
|
7) |
Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. |
|
8) |
Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. |
|
9) |
Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. |
|
10) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
11) |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|