Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI396 | ||||
Ders İsmi: | Türk Sineması | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MUSTAFA ALGÜL | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Algül | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Türk Sinemasının tarih içerisinde gelişmesinin anlatıldığı derste, öğrencilerin bugün izledikleri filmlerin tarihsel arka planının ve dayandığı temellerin neler olduğunun ortaya konarak bugünkü sinemayı anlamaları ve yorumlamaları amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği: | Türk Sinemasının ortaya çıkışından itibaren tarihsel gelişiminin incelendiği, teknolojik, toplumsal, siyasal gelişmelere bağlı olarak geçirdiği evrelerin anlatıldığı, ortaya çıkan çeşitli sinema hareketlerinin incelenmesiyle sinema dilinde ve anlatımında meydana gelen değişimlerin ortaya konduğu bir derstir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Başlangıcından günümüze kadar Türk sinemasının genel karakteristiğini betimleyebilir. 2) Türkiye'de sinemanın başlangıcına dair bilgileri hatırlar. 3) Tiyatrocular, Geçiş ve Sinemacılar dönemine dair bilgileri hatırlar. 4) Yeşilçam dönemine, film yapım süreçlerine ve endüstri işleyişini hatırlar. 5) Başlangıcından günümüze kadar öne çıkan yönetmenleri ve filmlerini yorumlayabilir. 6) Başlangıcından günümüze kadar Türk sinemasını etkileyen toplumsal koşullara dair yorum yapabilir. 7) Başlangıcından günümüze kadar ülkedeki sosyo-kültürel durumları, ülke sinemasıyla ilişkilendirebilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Türkiye'de İlk Film Çalışmaları, Erken Dönem Türk Sineması | |
2) | Erken Dönem Cumhuriyet Sineması, Tiyatrocular Dönemi, Muhsin Ertuğrul Sineması | |
3) | Türk Sinemasında Geçiş Dönemi, 40'lı yıllar, Yeni Sinemacılar | |
4) | Sinemacılar Dönemi, 50'li yıllar, Film Endüstrisinin Gelişimi | |
5) | Sinemacılar Dönemi, 60'lı yıllar, Yeşilçam'ın Altın Çağı, Sinematik Gelişimler | |
6) | Yeşilçam'da Film Yapım Koşulları, Önemli Yönetmenler ve Filmleri | |
7) | Yeşilçam Sinemasında Akımlar, Türler ve Furyalar | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Türk Sinemasında Karşıtlıklar Dönemi, 70'li Yıllar, Önemli Yönetmenler ve Filmler | |
10) | Yeşilçam'ın Çöküşü, 80'li yıllar, Güldürü Filmleri, Arabesk Filmler, Kadın Filmleri | |
11) | Türk Sinemasının Yeniden Doğuşu: 90'li Yıllara Genel Bir Bakış | |
12) | Türk Sinemasında 2000’li Yıllara Genel Bir Bakış | |
13) | Türk Sinemasında 2010'lu Yıllara Genel Bir Bakış | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
16) | final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Scognamillo, Giovanni. Türk Sinema Tarihi, (2010). 3. Baskı, İstanbul: Kabalcı Yayınevi Hakan, Fikret. Türk Sinema Tarihi, (2010). İstanbul: İnkılap Kitabevi |
Diğer Kaynaklar: | Scognamillo, Giovanni. Türk Sinema Tarihi, (2010). 3. Baskı, İstanbul: Kabalcı Yayınevi Hakan, Fikret. Türk Sinema Tarihi, (2010). İstanbul: İnkılap Kitabevi |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve elektrik ve elektronik mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | |||||||||||
2) Karmaşık elektrik-elektronik mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |||||||||||
3) Karmaşık bir devre, cihazı veya sistemi gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |||||||||||
4) Elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |||||||||||
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |||||||||||
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |||||||||||
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |||||||||||
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |||||||||||
11) Elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın elektrik-elektronik mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; elektrik-elektronik mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve elektrik ve elektronik mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık elektrik-elektronik mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir devre, cihazı veya sistemi gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | Elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın elektrik-elektronik mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; elektrik-elektronik mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 2 | 2 | 2 | 8 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 2 | 2 | 8 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 | 2 | |||
Ödevler | 1 | 1 | 1 | 2 | |||
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 | 2 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 2 | 2 | 8 | |||
Final | 2 | 2 | 2 | 8 | |||
Toplam İş Yükü | 38 |