Uluslararası İlişkiler (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI396 | ||||
Ders İsmi: | Türk Sineması | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MUSTAFA ALGÜL | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Mustafa Algül | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Türk Sinemasının tarih içerisinde gelişmesinin anlatıldığı derste, öğrencilerin bugün izledikleri filmlerin tarihsel arka planının ve dayandığı temellerin neler olduğunun ortaya konarak bugünkü sinemayı anlamaları ve yorumlamaları amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği: | Türk Sinemasının ortaya çıkışından itibaren tarihsel gelişiminin incelendiği, teknolojik, toplumsal, siyasal gelişmelere bağlı olarak geçirdiği evrelerin anlatıldığı, ortaya çıkan çeşitli sinema hareketlerinin incelenmesiyle sinema dilinde ve anlatımında meydana gelen değişimlerin ortaya konduğu bir derstir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Başlangıcından günümüze kadar Türk sinemasının genel karakteristiğini betimleyebilir. 2) Türkiye'de sinemanın başlangıcına dair bilgileri hatırlar. 3) Tiyatrocular, Geçiş ve Sinemacılar dönemine dair bilgileri hatırlar. 4) Yeşilçam dönemine, film yapım süreçlerine ve endüstri işleyişini hatırlar. 5) Başlangıcından günümüze kadar öne çıkan yönetmenleri ve filmlerini yorumlayabilir. 6) Başlangıcından günümüze kadar Türk sinemasını etkileyen toplumsal koşullara dair yorum yapabilir. 7) Başlangıcından günümüze kadar ülkedeki sosyo-kültürel durumları, ülke sinemasıyla ilişkilendirebilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Türkiye'de İlk Film Çalışmaları, Erken Dönem Türk Sineması | |
2) | Erken Dönem Cumhuriyet Sineması, Tiyatrocular Dönemi, Muhsin Ertuğrul Sineması | |
3) | Türk Sinemasında Geçiş Dönemi, 40'lı yıllar, Yeni Sinemacılar | |
4) | Sinemacılar Dönemi, 50'li yıllar, Film Endüstrisinin Gelişimi | |
5) | Sinemacılar Dönemi, 60'lı yıllar, Yeşilçam'ın Altın Çağı, Sinematik Gelişimler | |
6) | Yeşilçam'da Film Yapım Koşulları, Önemli Yönetmenler ve Filmleri | |
7) | Yeşilçam Sinemasında Akımlar, Türler ve Furyalar | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Türk Sinemasında Karşıtlıklar Dönemi, 70'li Yıllar, Önemli Yönetmenler ve Filmler | |
10) | Yeşilçam'ın Çöküşü, 80'li yıllar, Güldürü Filmleri, Arabesk Filmler, Kadın Filmleri | |
11) | Türk Sinemasının Yeniden Doğuşu: 90'li Yıllara Genel Bir Bakış | |
12) | Türk Sinemasında 2000’li Yıllara Genel Bir Bakış | |
13) | Türk Sinemasında 2010'lu Yıllara Genel Bir Bakış | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
15) | final sınavı | |
16) | final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Scognamillo, Giovanni. Türk Sinema Tarihi, (2010). 3. Baskı, İstanbul: Kabalcı Yayınevi Hakan, Fikret. Türk Sinema Tarihi, (2010). İstanbul: İnkılap Kitabevi |
Diğer Kaynaklar: | Scognamillo, Giovanni. Türk Sinema Tarihi, (2010). 3. Baskı, İstanbul: Kabalcı Yayınevi Hakan, Fikret. Türk Sinema Tarihi, (2010). İstanbul: İnkılap Kitabevi |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. | |||||||||||
2) Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | |||||||||||
3) Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. | |||||||||||
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. | |||||||||||
5) Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. | |||||||||||
6) Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | |||||||||||
7) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | |||||||||||
8) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | |||||||||||
9) Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |||||||||||
10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgiye sahiptir. | |
2) | Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | |
3) | Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (tarih, siyaset bilimi, hukuk, ekonomi) olan etkileşimini ilişkilendirir. | |
4) | Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinerek ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümler. | |
5) | Sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapabilen ve alanı takip eder. | |
6) | Takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | |
7) | Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlayabilme, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | |
8) | Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | |
9) | Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |
10) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
11) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 2 | 2 | 2 | 8 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 2 | 2 | 2 | 8 | |||
Sunum / Seminer | 1 | 1 | 1 | 2 | |||
Ödevler | 1 | 1 | 1 | 2 | |||
Küçük Sınavlar | 1 | 1 | 1 | 2 | |||
Ara Sınavlar | 2 | 2 | 2 | 8 | |||
Final | 2 | 2 | 2 | 8 | |||
Toplam İş Yükü | 38 |