Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI389 | ||||
Ders İsmi: | Karar Verme ve Problem Çözme Teknikleri | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. FATİH KİRAZ | ||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Yöneticilere ve öğrencilere problem çözme teknik metodolojilerini öğretmek. |
Dersin İçeriği: | Yöneticiler işyerinde başarılı bir şekilde çalışmaya devam etmelerinde kritik öneme sahip birçok özelliğe sahip olmaları gerekmektedir. Günümüz çalışma hayatı koşulları göz önüne alındığında, yöneticilerin iş hayatındaki başarısı hızlı problem çözebilme yeteneklerini sahip olmasını ön plana çıkarmıştır. Kalite yönetim sisteminin içinde yer alan kök neden analizi kavramı problem çözme tekniğidir. Yöneticiden çözümün hızlı ve doğru bir şekilde gerçekleştirmesi beklenir. Bu nedenle problem çözme teknikleri her yöneticinin bilmesi gerekli araçlardır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Problem ve Problem tanımının öğrenilmesi, Problemlerin analiz edilmesi, Problemlerin çözüm adımlarının öğrenilmesi, Problem adımlarında kullanılması gereken araçlar, Problem analizinde istatistik tablolar 2) Beyin Fırtınası, Kontrol Tabloları, Pareto Analizi, Akış Şemaları, Balık Kılçık, Neden Neden Analizi, Ağaç Diyagramları, Histogram, Dağılım Diyagramları, Problem Çözmede Kaizen Adımları |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Problemin Tanımı , Problemin incelenmesi, yöneticinin karar verme adımları | |
2) | Probleminlerin analiz edilmesi | |
3) | Problem çözme teknikleri çözüm adımları | |
4) | Problem çözme teknikleri Araçları | |
5) | Problem çözme teknikleri , Basit İstatistik Tablolar | |
6) | Problem çözme teknikleri , Beyin Fırtınası | |
7) | Problem çözme teknikleri , Beyin Fırtınası Uygulama | |
8) | Ara Sınav | |
9) | Problem çözme teknikleri ,Sınav ve Kontrol Tabloları | |
10) | Problem çözme teknikleri Kontrol Tablosu Uygulama ve Parote Analizi | |
11) | Problem çözme teknikleri , Ödev Sunuşları ve Akış Şemaları | |
12) | Problem çözme teknikleri Balık Kılçık Diyagramları | |
13) | Problem çözme teknikleri , Balık Kılçık Uygulama ve Neden Neden Analizi ,Ağaç Diyagramları | |
14) | Sınav ve Problem çözümleri Histogram , Dağılım Diyagramları | |
15) | Değerlendirme ve Kaizen Çalışması |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders Notları/Lecture Notes |
Diğer Kaynaklar: | Diğer Kaynaklar (Other References) Seçilmiş makaleler The Seven Tools New QC tools - Pratical Aplications for Manager ,Yoshhinobi Nayatani , Tora Elga , Yönetimde Problem Çözme teknikleri, Doçent Temel Çalık (selected articles) |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve elektrik ve elektronik mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | |||||||||||
2) Karmaşık elektrik-elektronik mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |||||||||||
3) Karmaşık bir devre, cihazı veya sistemi gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |||||||||||
4) Elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |||||||||||
5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |||||||||||
6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |||||||||||
7) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |||||||||||
9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |||||||||||
10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |||||||||||
11) Elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın elektrik-elektronik mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; elektrik-elektronik mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve elektrik ve elektronik mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | |
2) | Karmaşık elektrik-elektronik mühendisliği problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |
3) | Karmaşık bir devre, cihazı veya sistemi gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |
4) | Elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | |
5) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya elektrik-elektronik mühendisliği araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | |
6) | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | |
7) | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
8) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | |
9) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
10) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | |
11) | Elektrik-elektronik mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın elektrik-elektronik mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; elektrik-elektronik mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 50 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 0 | 3 | 42 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 0 | 2 | 28 | |||
Proje | 1 | 0 | 20 | 20 | |||
Final | 1 | 33 | 2 | 35 | |||
Toplam İş Yükü | 125 |