Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler (YL) (Tezli) (İngilizce) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | IGE5500 | ||||
Ders İsmi: | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etiği | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | English | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. ALPASLAN KELLECİ | ||||
Dersi Veren(ler): | Alpaslan Kelleci | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilere bilimsel araştırma yöntemleri konusunda sağlam bir temel sağlamayı amaçlamakta ve onları literatürü eleştirel bir şekilde inceleme, araştırma boşluklarını belirleme ve araştırma paradigmalarını anlama sürecine yönlendirmektedir. Öğrenciler, uygun veri toplama ve analiz tekniklerini kullanarak tutarlı araştırma projeleri tasarlamayı ve yürütmeyi öğreneceklerdir. Ders boyunca etik ilkeler vurgulanarak araştırma süreçlerinde dürüstlük sağlanacaktır. Dersin sonunda, öğrenciler bulgularını hem yazılı hem de sözlü formatlarda etkili bir şekilde sunabilecek, akademik ve profesyonel başarıya hazırlanacaklardır. |
Dersin İçeriği: | 1. Araştırma Yöntemlerine Giriş - Bilimsel araştırmaya genel bakış ve önemi - Araştırma türleri: nitel, nicel ve karma yöntemler 2. Eleştirel Literatür İncelemesi - Sistematik ve eleştirel inceleme teknikleri - Araştırma boşluklarını belirleme ve araştırma soruları oluşturma 3. Araştırma Felsefesi ve Paradigmalar - Pozitivizm, yorumlayıcılık ve diğer paradigmaların anlaşılması - Araştırma tasarımını felsefi temellerle uyumlu hale getirme 4. Araştırma Tasarımı ve Metodolojisi - Tutarlı araştırma çerçeveleri geliştirme - Araştırma hedeflerine uygun metodolojileri seçme 5. Araştırmada Etik - Araştırma tasarımı ve uygulamasında etik ilkeler - Verilere erişim sağlama ve gizliliği koruma 6. Veri Toplama Teknikleri - Örnekleme stratejileri: olasılık ve olasılık dışı - Birincil veri toplama: görüşmeler, anketler ve günlükler - İkincil verilerin değerlendirilmesi ve analizi 7. Veri Analiz Yöntemleri - Nicel analiz: istatistiksel araçlar ve teknikler - Nitel analiz: tematik, anlatısal ve içerik analizi 8. Araştırmayı Yazma ve Sunma - Akademik ve danışmanlık raporlarını yapılandırma - Araştırma bulgularını sunmada etkili teknikler 9. Pratik Uygulamalar ve Vaka Çalışmaları - Araştırma tasarımı ve yürütülmesi üzerine uygulamalı egzersizler - Etik ikilemler ve çözümleri üzerine gerçek dünyadan örnekler 10. Final Projesi - Mini bir araştırma önerisi geliştirme - Eş sunumları ve yapıcı geri bildirim oturumları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler araştırma boşluklarını belirlemek için sistematik ve eleştirel literatür incelemeleri yapabilecek. 2) Öğrenciler araştırma paradigmalarını ve felsefi temelleri anlayıp uygulayabilecek. 3) Öğrenciler belirli hedeflere uygun tutarlı araştırma tasarımları geliştirebilecek. 4) Öğrenciler araştırma projelerinin planlanması ve yürütülmesinde etik ilkelere uyum sağlayabilecek. 5) Students will able to utilize appropriate sampling strategies and data collection methods. 6) Öğrenciler verileri nicel ve nitel tekniklerle analiz edebilecek. 7) Öğrenciler araştırma bulgularını yazılı raporlar ve sözlü sunumlar yoluyla etkili bir şekilde iletebilecek. 8) Öğrenciler kapsamlı bir araştırma projesi tasarlayıp önerme becerisi gösterebilecek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Literatür tarama teknikleri Araştırma paradigmaları ve felsefi varsayımlar | |
1) | Literatür tarama teknikleri Araştırma paradigmaları ve felsefi varsayımlar | |
1) | Literatür tarama teknikleri Araştırma paradigmaları ve felsefi varsayımlar | |
1) | Literatür tarama teknikleri Araştırma paradigmaları ve felsefi varsayımlar | |
1) | Literatür tarama teknikleri Araştırma paradigmaları ve felsefi varsayımlar | |
1) | Literatür tarama teknikleri Araştırma paradigmaları ve felsefi varsayımlar | |
1) | Literatür tarama teknikleri Araştırma paradigmaları ve felsefi varsayımlar | |
1) | Literatür tarama teknikleri Araştırma paradigmaları ve felsefi varsayımlar | |
1) | Literatür tarama teknikleri Araştırma paradigmaları ve felsefi varsayımlar | |
1) | Literatür tarama teknikleri Araştırma paradigmaları ve felsefi varsayımlar | |
1) | Literatür tarama teknikleri Araştırma paradigmaları ve felsefi varsayımlar | |
2) | Araştırma tasarımının tutarlılığı ve metodolojik seçimler Etik hususlar ve verilere erişim sağlama | |
2) | Araştırma tasarımının tutarlılığı ve metodolojik seçimler Etik hususlar ve verilere erişim sağlama | |
2) | Araştırma tasarımının tutarlılığı ve metodolojik seçimler Etik hususlar ve verilere erişim sağlama | |
2) | Araştırma tasarımının tutarlılığı ve metodolojik seçimler Etik hususlar ve verilere erişim sağlama | |
2) | Araştırma tasarımının tutarlılığı ve metodolojik seçimler Etik hususlar ve verilere erişim sağlama | |
3) | Örnekleme stratejileri (olasılıklı ve olasılıksız örnekleme) Görüşmeler yapma ve araştırma günlüklerini kullanma | |
3) | Örnekleme stratejileri (olasılıklı ve olasılıksız örnekleme) Görüşmeler yapma ve araştırma günlüklerini kullanma | |
3) | Örnekleme stratejileri (olasılıklı ve olasılıksız örnekleme) Görüşmeler yapma ve araştırma günlüklerini kullanma | |
3) | Örnekleme stratejileri (olasılıklı ve olasılıksız örnekleme) Görüşmeler yapma ve araştırma günlüklerini kullanma | |
3) | Örnekleme stratejileri (olasılıklı ve olasılıksız örnekleme) Görüşmeler yapma ve araştırma günlüklerini kullanma | |
3) | Örnekleme stratejileri (olasılıklı ve olasılıksız örnekleme) Görüşmeler yapma ve araştırma günlüklerini kullanma | |
4) | İkincil veri kaynaklarını değerlendirme Etkili anketler tasarlama | |
4) | İkincil veri kaynaklarını değerlendirme Etkili anketler tasarlama | |
5) | Nicel veri analizi teknikleri Nitel analiz yöntemleri (örneğin, tematik ve anlatı analizi) | |
6) | Öğrenciler araştırma önerilerini sunar. Akademik ve danışmanlık raporu yazımı üzerine tartışma. | |
6) | Öğrenciler araştırma önerilerini sunar. Akademik ve danışmanlık raporu yazımı üzerine tartışma. | |
6) | Öğrenciler araştırma önerilerini sunar. Akademik ve danışmanlık raporu yazımı üzerine tartışma. |
Ders Notları / Kitaplar: | Saunders, M., Lewis, P., & Thornhill, A. (2021). Research Methods for Business Students. Pearson. |
Diğer Kaynaklar: | Saunders, M., Lewis, P., & Thornhill, A. (2021). Research Methods for Business Students. Pearson. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgi sahibi olur. | |||||||||||
2) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | |||||||||||
3) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (felsefe, tarih, sosyoloji, hukuk, ekonomi, işletme) olan etkileşimini ilişkilendirir. | |||||||||||
4) Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinir, sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapar ve alanını takip eder. | |||||||||||
5) Türkiye’de ve dünyada gerçekleşen siyasi ve sosyal süreçleri, sorunları ve bu sorunların sebeplerini çözümleyebilmesi, vatandaşların siyasi yapılarla kurduğu ilişkileri bilimsel olarak ortaya koyar. | |||||||||||
6) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | |||||||||||
7) Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | |||||||||||
8) Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlar, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | |||||||||||
9) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |||||||||||
10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||
11) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanındaki temel kuramsal tartışmalar konusunda bilgi sahibi olur. | |
2) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında, ulusal ve uluslararası düzeyde, çağdaş gelişmeleri, yaklaşımları, temel kavramları tanımlar. | |
3) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler bölümünün diğer sosyal bilimlerle (felsefe, tarih, sosyoloji, hukuk, ekonomi, işletme) olan etkileşimini ilişkilendirir. | |
4) | Olayları disiplinler arası boyutta değerlendirme ve tartışma bilgi ve beceri edinir, sosyal bilimler yöntemleri kullanarak araştırma yapar ve alanını takip eder. | |
5) | Türkiye’de ve dünyada gerçekleşen siyasi ve sosyal süreçleri, sorunları ve bu sorunların sebeplerini çözümleyebilmesi, vatandaşların siyasi yapılarla kurduğu ilişkileri bilimsel olarak ortaya koyar. | |
6) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında takım çalışmalarına uyma bilinci ile liderlik özelliklerini kullanır. | |
7) | Etik ve sosyal değerlere uygun davranış geliştirir ve öğrendiklerini değerlendirerek neye ihtiyacı olduğuna karar vererek edindiği bilgileri eleştirel yaklaşımlarla sorgular. | |
8) | Kuramsal ya da deneysel nitelikli proje, rapor, makale, tez gibi bilimsel çalışmaları, kendi başına ya da başkaları ile birlikte tasarlayıp hazırlar, alanıyla ilgili nitel ve nicel araştırma tekniklerini kullanır. | |
9) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanına giren konularda görüş, düşünce ve çözüm önerilerini ilgili kişi ve kurumlara yazılı ve sözlü olarak aktarır. | |
10) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
11) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 50 |
Projeler | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 48 |
Sunum / Seminer | 16 | 16 |
Ödevler | 16 | 80 |
Ara Sınavlar | 9 | 18 |
Final | 9 | 18 |
Toplam İş Yükü | 228 |