Beslenme ve Diyetetik (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | BES6206 | ||||
Ders İsmi: | Tez Önerisi | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FUNDA ELMACIOĞLU | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Funda ELMACIOĞLU | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı hem yazılı hem sözlü olarak yapılan doktora yeterlilik sınavına hazırlanmaktır. |
Dersin İçeriği: | Beslenme ve Diyetetik alanındaki temel ve güncel konuları içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersin sonunda Beslenme ve Diyetetik alanındaki temel ve güncel konulara çalışarak doktora yeterlilik sınavına hazırlanır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Beslenme ve Diyetetik alanı ile ilgili literatür taraması | - |
2) | Beslenme ve Diyetetik alanı ile ilgili literatür taraması | - |
3) | Beslenme ve Diyetetik alanı ile ilgili literatür taraması | - |
4) | Beslenme ve Diyetetik alanı ile ilgili literatür taraması | - |
5) | Beslenme ve Diyetetik alanı ile ilgili literatür taraması | - |
6) | Beslenme ve Diyetetik alanı ile ilgili literatür taraması | - |
7) | Beslenme ve Diyetetik alanı ile ilgili literatür taraması | - |
8) | Beslenme ve Diyetetik alanı ile ilgili literatür taraması | - |
9) | Beslenme ve Diyetetik alanı ile ilgili literatür taraması | - |
10) | Beslenme ve Diyetetik alanı ile ilgili literatür taraması | - |
11) | Beslenme ve Diyetetik alanı ile ilgili literatür taraması | - |
12) | Beslenme ve Diyetetik alanı ile ilgili literatür taraması | - |
13) | Beslenme ve Diyetetik alanı ile ilgili literatür taraması | - |
14) | Beslenme ve Diyetetik alanı ile ilgili literatür taraması | - |
Ders Notları / Kitaplar: | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ https://www.sciencedirect.com/ |
Diğer Kaynaklar: | https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/ https://www.sciencedirect.com/ |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||||||||
1) Uzmanlık alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve alanının gerektirdiği teknolojik araç gereçler konusunda bilgilidir. | 3 | |||||||||||||||||||
1) Uzmanlık alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve alanının gerektirdiği teknolojik araç gereçler konusunda bilgilidir. | 3 | |||||||||||||||||||
2) Uzmanlık alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapar. | 3 | |||||||||||||||||||
2) Uzmanlık alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapar. | 3 | |||||||||||||||||||
3) Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahiptir. | 2 | |||||||||||||||||||
3) Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahiptir. | 2 | |||||||||||||||||||
4) Edindiği bilgilerin sentez ve analizini yapar, yorumlar, raporlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 2 | |||||||||||||||||||
4) Edindiği bilgilerin sentez ve analizini yapar, yorumlar, raporlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 2 | |||||||||||||||||||
5) Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanır. | 2 | |||||||||||||||||||
5) Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanır. | 2 | |||||||||||||||||||
6) Uzmanlık alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlar ve / veya sunar. | 2 | |||||||||||||||||||
6) Uzmanlık alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlar ve / veya sunar. | 2 | |||||||||||||||||||
7) Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, topluma örnek olur, çözüm önerileri getirir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 | |||||||||||||||||||
7) Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, topluma örnek olur, çözüm önerileri getirir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 2 | |||||||||||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini günceller, bilimsel makaleleri eleştirel bir yaklaşımla istatistiksel olarak kanıta dayalı uygulamalarla değerlendirir, yorumlar. | 2 | |||||||||||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini günceller, bilimsel makaleleri eleştirel bir yaklaşımla istatistiksel olarak kanıta dayalı uygulamalarla değerlendirir, yorumlar. | 2 | |||||||||||||||||||
9) Alanıyla ilgili ulusal veya uluslararası düzeyde ekip çalışması gerçekleştirir, gerektiğinde alan dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışır, paylaşır. | 3 | |||||||||||||||||||
9) Alanıyla ilgili ulusal veya uluslararası düzeyde ekip çalışması gerçekleştirir, gerektiğinde alan dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışır, paylaşır. | 3 | |||||||||||||||||||
10) Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir. | 2 | |||||||||||||||||||
10) Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir. | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Uzmanlık alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve alanının gerektirdiği teknolojik araç gereçler konusunda bilgilidir. | 3 |
1) | Uzmanlık alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiler ve alanının gerektirdiği teknolojik araç gereçler konusunda bilgilidir. | 3 |
2) | Uzmanlık alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapar. | 3 |
2) | Uzmanlık alanıyla ilgili edindiği bilgileri kullanarak yeni bilgiler oluşturmak için gereken teknolojik donanımları kullanarak bilimsel araştırmalar yapar. | 3 |
3) | Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahiptir. | 3 |
3) | Uzmanlık düzeyinde bireysel veya disiplinler arası yaptığı bilimsel çalışmaların verilerini yorumlama, analiz etme ve raporlama bilgisine sahiptir. | 3 |
4) | Edindiği bilgilerin sentez ve analizini yapar, yorumlar, raporlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
4) | Edindiği bilgilerin sentez ve analizini yapar, yorumlar, raporlar ve çözüm önerileri geliştirir. | 3 |
5) | Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanır. | 3 |
5) | Bilimsel araştırmaların analizi için doğru istatistiksel yöntemleri kullanır. | 3 |
6) | Uzmanlık alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlar ve / veya sunar. | 3 |
6) | Uzmanlık alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız ya da ekip olarak gerçekleştirerek bilimsel makaleleri ulusal düzeyde yayınlar ve / veya sunar. | 3 |
7) | Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, topluma örnek olur, çözüm önerileri getirir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
7) | Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, topluma örnek olur, çözüm önerileri getirir, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
8) | Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini günceller, bilimsel makaleleri eleştirel bir yaklaşımla istatistiksel olarak kanıta dayalı uygulamalarla değerlendirir, yorumlar. | 3 |
8) | Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini günceller, bilimsel makaleleri eleştirel bir yaklaşımla istatistiksel olarak kanıta dayalı uygulamalarla değerlendirir, yorumlar. | 3 |
9) | Alanıyla ilgili ulusal veya uluslararası düzeyde ekip çalışması gerçekleştirir, gerektiğinde alan dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışır, paylaşır. | 3 |
9) | Alanıyla ilgili ulusal veya uluslararası düzeyde ekip çalışması gerçekleştirir, gerektiğinde alan dışındaki birey ya da gruplarla sözlü veya yazılı iletişime geçerek kalite süreçlerine uyarak, güncel bilimsel gelişmeleri tartışır, paylaşır. | 3 |
10) | Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir. | 3 |
10) | Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 50 |
Final Sözlü | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 170 |
Sunum / Seminer | 14 | 160 |
Ödevler | 14 | 240 |
Final | 2 | 100 |
Toplam İş Yükü | 740 |