Ebelik (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | LEE6500 | ||||
Ders İsmi: | Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Etik | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. BERRAK VARHAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Hatice Öz Pektaş | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bilimsel yaklaşımların temelinde yatan prensiplerin anlaşılması, analitik düşünme becerilerinin geliştirilmesi ve etik kurallar çerçevesinde bilimsel araştırma yapma bilgi ve yeteneğinin kazanılması. |
Dersin İçeriği: | Bilimsel bilginin niteliği ve gelişme süreci, sosyal bilimlerde yöntem ve yöntem ilkeleri, bilimsel araştırma yöntemlerine ilişkin temel bazı kavramlar, nicel ve nitel veri toplama ve analiz teknikleri, bilimsel araştırmalarda uygulanması gereken etik kurallar ve etik kurallara uygun alıntı yapma biçim ve teknikleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bilimsel araştırmaya ilişkin temel kavramları açıklar. 2) Bilimsel bir araştırmanın aşamalarını açıklar. 3) Bir bilimsel araştırmayı yorumlayabilecek ve küçük bir araştırma tasarlayıp gerçekleştirebilecek bilgi ve donanıma sahip olur. 4) Bilimsel araştırmalarda etik kuralları tanır. 5) Bilime ve bilimsel araştırmaya karşı olumlu tutum geliştirir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Örneklem/katılımcı belirlenmesi, veri toplama araçları | - |
1) | Bilimsel araştırmaya ilişkin temel kavramlar. | - |
2) | Araştırma problemi | - |
3) | Araştırma problemi ve araştırma soruları | - |
4) | Yöntem: Nitel ve nicel araştırmaların özellikleri | - |
5) | Örneklem/katılımcı belirlenmesi, veri toplama araçları | - |
6) | Verilerin analizi, geçerlik ve güvenirliği | - |
7) | Nitel Araştırma Desenleri: Durum çalışması | - |
8) | Nitel Araştırma Desenleri: Eylem araştırması | - |
9) | Nitel Araştırma Desenleri: Öğretim deneyi | - |
10) | Nitel Araştırma Desenleri: Fenomenoloji | - |
11) | Araştırmaların Raporlaştırılması I | - |
12) | Araştırmaların Raporlaştırılması II | - |
13) | Bilimsel etik I | - |
14) | Bilimsel etik II | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Seyidoğlu, Halil (2016). Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı. Geliştirilmiş 11. Baskı, İstanbul: Güzem. |
Diğer Kaynaklar: | Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Gözden Geçirilmiş 2. Baskı, Ankara: Seçkin. Coşkun, R. Altunışık, R. ve Yıldırım, E. (2017). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Güncellenmiş 9. Baskı, Ankara: Seçkin. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Ebelik alanı ile ilgili bilgilerini sürekli geliştirir ve analiz eder, diğer disiplinlerden edindiği bilgiyi ebelik bilgisini geliştirmede kullanır. | ||||||
2) Anne ve çocuk sağlığı ile ilgili sorunları kavrar ve açıklar | ||||||
3) Ebelik bakımını etik ilkeler doğrultusunda, hümanist ve bütüncül yaklaşımla kapsamlı şekilde planlar ve uygular | ||||||
4) Ulusal/uluslararası alanda, ebelik ile ilgili konularda strateji, standart, politika ve uygulama planları geliştirir | ||||||
5) Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek, ebelik uygulamalarında ulusal ve uluslararası alandaki yenilikleri bakıma aktarır | ||||||
6) Mesleki bilgi birikimine katkı sağlayan özgün araştırmalar yapar |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Ebelik alanı ile ilgili bilgilerini sürekli geliştirir ve analiz eder, diğer disiplinlerden edindiği bilgiyi ebelik bilgisini geliştirmede kullanır. | |
2) | Anne ve çocuk sağlığı ile ilgili sorunları kavrar ve açıklar | |
3) | Ebelik bakımını etik ilkeler doğrultusunda, hümanist ve bütüncül yaklaşımla kapsamlı şekilde planlar ve uygular | |
4) | Ulusal/uluslararası alanda, ebelik ile ilgili konularda strateji, standart, politika ve uygulama planları geliştirir | |
5) | Yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek, ebelik uygulamalarında ulusal ve uluslararası alandaki yenilikleri bakıma aktarır | |
6) | Mesleki bilgi birikimine katkı sağlayan özgün araştırmalar yapar |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Final | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 100 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 10 | 2 | 168 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 1 | 11 | |||
Final | 1 | 10 | 1 | 11 | |||
Toplam İş Yükü | 190 |