Kimya (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ENS034 | ||||
Ders İsmi: | Mühendislik Ekonomisine Giriş | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. NOYAN SEBLA SEZER | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üy. Noyan Sebla SEZER | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı, temel ekonomik prensipler ve teknikler kullanarak mühendislik projelerini anlamak, değerlendirmek ve bilinçli kararlar almak için öğrencilere bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Mühendislik ekonomik kararları, ekonomik eşdeğerlik, nakit-akış analizi, paranın zaman değeri; şimdiki değer, gelecek değer, anüiteler, getiri oranı analizi, fayda-maliyet analizi, başabaş analizi, sermaye yatırımı değerleme teknikleri, alternatif projelerin ekonomik değerlendirilmesi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mühendislik Ekonomisinin temel prensiplerini ve kavramlarını, zamanın para değeri, ekonomik eşdeğerlik ve nakit akışı analizi dahil olmak üzere anlar. 2) Farklı sermaye yatırımı değerleme tekniklerini uygulayarak mühendislik projelerini değerlendirir. 3) Nicel yöntemler kullanarak alternatif yatırım fırsatlarını ekonomik olarak analiz eder ve karşılaştırır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Mühendislik Ekonomisine Giriş | |
2) | Ekonomik Eşdeğerlik | |
3) | Nakit-Akış Analizi | |
4) | Paranın Zaman Değeri | |
5) | Paranın Zaman Değeri | |
6) | Yatırım Projelerinin Ekonomik Değerlendirme Analizi | |
7) | Yatırım Projelerinin Ekonomik Değerlendirme Analizi | |
8) | Arasınav | |
9) | Alternatif Yatırımların Ekonomik Değerlendirme Analizi | |
10) | Getiri Oranı Analizi | |
11) | Fayda-Maliyet Analizi | |
12) | Başabaş Analizi | |
13) | Proje Sunumları | |
14) | Proje Sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Sullivan, W.G. (2015), Engineering Economy (16th/Global edition), Pearson Education. |
Diğer Kaynaklar: | Sullivan, W.G. (2015), Engineering Economy (16th/Global edition), Pearson Education. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | |||||||||||
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |||||||||||
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |||||||||||
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |||||||||||
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |||||||||||
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |||||||||||
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |||||||||||
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | |
2) | Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |
3) | Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |
4) | Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |
5) | Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |
6) | Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |
7) | İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
8) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
9) | Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |
10) | Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |
11) | Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 13 | 0 | 2 | 26 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 13 | 3 | 39 | ||||
Proje | 1 | 20 | 20 | ||||
Final | 1 | 30 | 30 | ||||
Toplam İş Yükü | 115 |