MNG050 Change Managementİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İşletme (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İşletme (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MNG050
Ders İsmi: Change Management
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. MELEK YURDAKUL
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üy. MELEK YURDAKUL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencileri kurumlarda etkili değişim yönetimi uygulamalarını anlamak, tasarlamak ve uygulamak için gerekli bilgi ve becerilerle donatmayı amaçlamaktadır. Odak noktası, değişim süreçlerini anlamak, dirençle başa çıkmak ve dinamik iş ortamlarında başarılı dönüşümlere liderlik etmektir.

Dersin İçeriği: Bu ders temel değişim yönetimi teorilerini, stratejilerini ve araçlarını kapsamaktadır. Öğrenciler değişimin psikolojik, kültürel ve yapısal boyutlarını keşfedecek, gerçek vaka çalışmalarını değerlendirecek ve kurumsal değişimi yönetmek için pratik beceriler geliştireceklerdir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Değişim yönetiminin temel kavram ve modellerini anlar.
2) Ölçülebilir sonuçları olan pratik değişim planları tasarlar.
3) Farklı kurumsal bağlamlarda değişim yönetimi uygulamalarını analiz eder ve değerlendirir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Değişim Yönetimine Giriş -Tanımı ve önemi -Tarihsel perspektif ve günümüzdeki geçerliliği
2) Değişim Teorileri ve Modelleri - Lewin'in Değişim Modeli - Kotter'in 8 Adımlı Süreci - ADKAR Model - Bridges'in Geçiş Modeli - McKinsey 7S Çerçevesi - Dürtme Teorisi - Satir Değişim Modeli
3) Değişim Psikolojisi - Bireysel tepkileri anlamak - Örgütsel değişime verilen duygusal tepkiler
4) Kurum Kültürü ve Değişim - Değişim süreçlerinde kültürün rolü - Kurum kültürünün teşhis edilmesi ve değiştirilmesi
5) Değişim Temsilcileri ve Liderlik - Değişim ajanlarının belirlenmesi ve güçlendirilmesi - Değişim için liderlik stilleri
6) Değişimde İletişim Stratejileri - Açık iletişimin önemi - Etkili değişim iletişim planlarının geliştirilmesi
7) Değişime Direnç - Direncin nedenleri ve aşamaları - Direncin üstesinden gelmek için stratejiler
8) Ara Sınav
9) Değişim Uygulama Araçları ve Teknikleri - Değişimin planlanması ve yürütülmesi - Güç Alanı Analizi ve Paydaş Haritalama gibi araçlar
10) Değişimde Dijital Dönüşüm ve İnovasyon - Kurumsal değişimde teknolojinin rolü - Yenilikçi şirketlerden vaka çalışmaları
11) Değişim Başarısının Ölçülmesi - Değişim için KPI'lar ve metrikler - Değişim etkisinin değerlendirilmesi
12) Sürdürülebilirlik ve Değişim Yönetimi - Sürdürülebilirliğin değişim süreçlerine entegre edilmesi - Kurumsal sürdürülebilirlik girişimleri
13) Vaka Çalışmaları ve En İyi Uygulamalar - Gerçek dünya örneklerinin analizi - Başarılı ve başarısız değişim girişimlerinden çıkarılan dersler
14) Temel öğrenmeler üzerine düşünme

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Kotter, J.P. (1996). Leading Change.
Diğer Kaynaklar: Lewin, K. (1951). Field Theory in Social Science.

Hayes, J. (2018). The Theory and Practice of Change Management.

Selected academic papers and case studies provided during the course.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. 2 2 2
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. 3 3 3
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. 3 3 3
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. 3 3 3
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. 1 1 1
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. 3 3 3
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 1 1 1
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3 3 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. 3 3 3
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 2 2 2
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 2 2 2
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur.
2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur.
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır.
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır.
5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur.
6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler.
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Küçük Sınavlar 2 % 10
Ödev 5 % 20
Ara Sınavlar 1 % 25
Final 1 % 35
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 65
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 35
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Toplam İş Yükü 48