| İşletme (İngilizce) | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu: | MNG050 | ||||
| Ders İsmi: | Change Management | ||||
| Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
| Ders Kredileri: |
|
||||
| Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
| Ders Koşulu: | |||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
| Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||
| Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
| Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. MELEK YURDAKUL | ||||
| Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üy. MELEK YURDAKUL |
||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencileri kurumlarda etkili değişim yönetimi uygulamalarını anlamak, tasarlamak ve uygulamak için gerekli bilgi ve becerilerle donatmayı amaçlamaktadır. Odak noktası, değişim süreçlerini anlamak, dirençle başa çıkmak ve dinamik iş ortamlarında başarılı dönüşümlere liderlik etmektir. |
| Dersin İçeriği: | Bu ders temel değişim yönetimi teorilerini, stratejilerini ve araçlarını kapsamaktadır. Öğrenciler değişimin psikolojik, kültürel ve yapısal boyutlarını keşfedecek, gerçek vaka çalışmalarını değerlendirecek ve kurumsal değişimi yönetmek için pratik beceriler geliştireceklerdir. |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Değişim yönetiminin temel kavram ve modellerini anlar. 2) Ölçülebilir sonuçları olan pratik değişim planları tasarlar. 3) Farklı kurumsal bağlamlarda değişim yönetimi uygulamalarını analiz eder ve değerlendirir. |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Değişim Yönetimine Giriş -Tanımı ve önemi -Tarihsel perspektif ve günümüzdeki geçerliliği | |
| 2) | Değişim Teorileri ve Modelleri - Lewin'in Değişim Modeli - Kotter'in 8 Adımlı Süreci - ADKAR Model - Bridges'in Geçiş Modeli - McKinsey 7S Çerçevesi - Dürtme Teorisi - Satir Değişim Modeli | |
| 3) | Değişim Psikolojisi - Bireysel tepkileri anlamak - Örgütsel değişime verilen duygusal tepkiler | |
| 4) | Kurum Kültürü ve Değişim - Değişim süreçlerinde kültürün rolü - Kurum kültürünün teşhis edilmesi ve değiştirilmesi | |
| 5) | Değişim Temsilcileri ve Liderlik - Değişim ajanlarının belirlenmesi ve güçlendirilmesi - Değişim için liderlik stilleri | |
| 6) | Değişimde İletişim Stratejileri - Açık iletişimin önemi - Etkili değişim iletişim planlarının geliştirilmesi | |
| 7) | Değişime Direnç - Direncin nedenleri ve aşamaları - Direncin üstesinden gelmek için stratejiler | |
| 8) | Ara Sınav | |
| 9) | Değişim Uygulama Araçları ve Teknikleri - Değişimin planlanması ve yürütülmesi - Güç Alanı Analizi ve Paydaş Haritalama gibi araçlar | |
| 10) | Değişimde Dijital Dönüşüm ve İnovasyon - Kurumsal değişimde teknolojinin rolü - Yenilikçi şirketlerden vaka çalışmaları | |
| 11) | Değişim Başarısının Ölçülmesi - Değişim için KPI'lar ve metrikler - Değişim etkisinin değerlendirilmesi | |
| 12) | Sürdürülebilirlik ve Değişim Yönetimi - Sürdürülebilirliğin değişim süreçlerine entegre edilmesi - Kurumsal sürdürülebilirlik girişimleri | |
| 13) | Vaka Çalışmaları ve En İyi Uygulamalar - Gerçek dünya örneklerinin analizi - Başarılı ve başarısız değişim girişimlerinden çıkarılan dersler | |
| 14) | Temel öğrenmeler üzerine düşünme |
| Ders Notları / Kitaplar: | Kotter, J.P. (1996). Leading Change. |
| Diğer Kaynaklar: | Lewin, K. (1951). Field Theory in Social Science. Hayes, J. (2018). The Theory and Practice of Change Management. Selected academic papers and case studies provided during the course. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | |||||||||||||
| 1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
| 2) İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
| 3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
| 4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
| 5) Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
| 6) Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
| 7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
| 8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |||||||||||||
| 9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
| 10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
| 11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
| 12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
| 13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak işletme ve yönetim bilimlerine ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahip olur. | |
| 2) | İşletmenin farklı fonksiyonlarına ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceri sahibi olur. | |
| 3) | Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | |
| 4) | Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincinde olarak bu ihtiyaçları karşılayabilmek için işletme bilgisini kullanır. | |
| 5) | Türkiye iş dünyasının ve küresel iş dünyasının güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgi sahibi olur. | |
| 6) | Pazar ihtiyaçları ve ekonomik koşulları da göz önünde tutarak görev aldığı kurumun hedeflerini belirler. | |
| 7) | Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |
| 8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |
| 9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |
| 10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahip olur. | |
| 11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |
| 12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |
| 13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Devam | 14 | % 10 |
| Küçük Sınavlar | 2 | % 10 |
| Ödev | 5 | % 20 |
| Ara Sınavlar | 1 | % 25 |
| Final | 1 | % 35 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 65 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 35 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
| Ders Saati | 16 | 48 |
| Toplam İş Yükü | 48 | |