Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: HIR039
Ders İsmi: Sürdürülebilirlik İletişimi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Araş. Gör. ELİF YILMAZ
Dersi Veren(ler): Doç.Dr.Esra BAYHANTOPÇU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Derste şunlar amaçlanmaktadır:
Öğrencinin;
• Sürdürülebilirlik bağlamında medya ve iletişimle ilgili teori ve yöntemleri entegre etme, sınırlı bilgiyle bile karmaşık olguları, sorunları ve durumları analiz etme, değerlendirme ve ele alma becerisini gösterebilmesi
• Sürdürülebilirlik iletişimi teorilerine hakim olması
• Sürdürülebilirlik iletişimi hedef kitleye yönelik iletişim çalışmaları gerçekleştirme yöntemleri
• Sürdürülebilirlik farkındalığı yaratmak için yeni iletişim tekniklerinden yararlanılması
• Sürdürülebilirlik iletişim çalışmalarının ve kampanyalarının ne şekilde planlanması ve yürütülmesine dair bilgi sahibi olunması
Dersin İçeriği: Ders, medya ve iletişim odaklı olarak sürdürülebilirlik konusunun iletişimini kapsamlı bir şekilde ele almaktadır. Sürdürülebilir çalışmalarının yaygınlaşmasını ve doğru bilinmesini sağlamak için iletişim çalışmalarına ihtiyaç duyulmaktadır. Sürdürülebilirlik İletişimi, sürdürülebilirliği içeren çevre, sorumlu üretim-tüketim ve eşitlik başta olmak üzere pek çok konuda sorumlulukların yerine getirilmesi ve farkındalığın artırılması için yapılan çalışmaların ne şekilde etkili yapılandırılabileceğini ele alan teorik ve aynı zamanda uygulama örneklerini içeren bir derstir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sürdürülebilirlik konularını kapsamlı bir şekilde öğrenecektir.
2) Sürdürülebilirlik iletişimimin ne olduğunu ve nasıl yapılması gerektiğini öğrenecek ve uygulama yöntemleri hakkında tecrübe edinecektir.
3) Sürdürülebilirlik konularına dair iletişim çalışmalarının ve kampanyalarının ne şekilde planlanması ve yürütülmesine dair bilgi sahibi olacaktır.
4) Sürdürülebilirlik iletişimi yetkililerinin kazanması gereken bilgi ve tecrübeye sahip olacaktır.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Amaçları, İçerik, Beklentiler, Dersin Temel Bilgileri. Sürdürülebilirlik Tanımı ve Tarihsel Gelişimi
2) Birleşmiş Milletler Sürdürülebilirlik Kalkınma Amaçları
3) Sürdürülebilirlik Alanları ve Toplumsal Farkındalık
4) Sürdürülebilirlik İletişimi Temel Özellikleri, Kuramları ve Medya
5) Sürdürülebilirlik İletişimi Stratejileri Geliştirme
6) Sürdürülebilirlik ve Sosyal Pazarlama
7) Sürdürülebilir Kalkınmada Davranış Değişikliği için Yeni İletişim Yöntemleri
8) Vize
9) Yeni Medya ve Sürdürülebilirlik İletişimi için Yeni İletişim Yöntemleri
10) Sürdürülebilirlik Kampanyalarının İletişim Planlaması
11) Şirketlerin Sürdürülebilirlik Çalışmaları ve İletişim Örnekleri
12) Öğrenci Sunumları: Sürdürülebilir Farkındalık Yaratmak için İletişim Kampanyası Tasarımı
13) Öğrenci Sunumları: Sürdürülebilir Farkındalık Yaratmak için İletişim Kampanyası Tasarımı
14) Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders Notları ve Sunumları, Makaleler
Diğer Kaynaklar: Ders Notları ve Sunumları, Makaleler
• - Philip Kotler & Nancy Lee. (2013). Kurumsal Sosyal Sorumluluk. Mediacat Yayınları.
• - Esra Bayhantopçu & Pınar Gökçin Özuyar (Ed). (2023). Akademik Disiplinlerde Sürdürülebilirlik. Nobel Akademik Yayıncılık.
• - Zeliha Oçak. (2020). Sürdürülebilirlik İletişimi: Sürdürülebilirliğin Ekonomi Politiği ve Markalar. Nobel Akademik Yayıncılık.
• - Yeliz Kuşay. (2020). Kurumsal Sürdürülebilirlik İletişimi Uygulamaları. Eğitim Yayınevi - Bilimsel Eserler
• - Birleşmiş Milletler - Küresel Amaçlar - https://www.kureselamaclar.org/

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler.
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler.
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler.
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler.
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler.
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler.
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar.
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler.
9) Yönetim becerisine sahiptirler.
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar.
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler.
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler.
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar.
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar.
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler.
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler.
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler.
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler.
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler.
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler.
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar.
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler.
9) Yönetim becerisine sahiptirler.
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar.
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler.
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler.
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar.
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar.
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 30
Final 1 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 30
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 70
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 16 48
Ara Sınavlar 7 35
Final 9 45
Toplam İş Yükü 128