ARCH0014 Advanced Visual Designİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Mimarlık (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Mimarlık (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: ARCH0014
Ders İsmi: Gelişmiş Görsel Tasarım
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
4
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. MEMDUH CAN TANYELİ
Dersi Veren(ler): Memduh Can Tanyeli
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Mimari Tasarım alanında kullanılabilecek nitelikte hareketli (animasyon) görüntü üretmeyi, dijital görselleştirme yapmayı ve sinematik nitelikte, anlatı içerikli sesli ve müzikli montaj yapmayı öğretmek.
Dersin İçeriği: Dijital anlatı-mekan tasarımı, dijital görselleştirme (render), animasyon, kadraj ve kompozisyon, dijital sinematografi, compositing, NLE (Non-linear editing) video editörlerinde kurgu ve montaj, renk ve atmosfer, sesli sergi videosu üretimi.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mimari fikirleri aktaran kısa sinematik animasyon tasarlar ve üretir.
2) Atmosfer ve malzeme duygusunu iletmek için ileri render, color-grading ve compositing uygular.
3) Mekânsal hikâye anlatımını güçlendirmek için ses ve anlatı yapısını entegre eder.
4) Dijital görselleştirmeleri estetik, etik ve kullanıcı deneyimi açısından eleştirel olarak değerlendirir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders tanıtımı, iş akışı Hoy, From Point to Pixel, Ch. 1
2) Dijital anlatı-mekân kurgusu Watch: The Mall (Tanyeli, 2018)
3) 3B sahne kurulumu, varlık yönetimi Gursky photo-series
4) Atmosferik aydınlatma teknikleri Becher archive (MoMA)
5) İleri seviye render iş akışları Hoy, Ch. 3
6) Kamera dili, kadraj-kompozisyon Ash Thorp, Epoch
7) Dijital sinematografi, hareket yolları NIHON short film
8) Ara değerlendirme: animatik Students’ animatics
9) Düğüm tabanlı compositing Online Nuke tutorial
10) Renk, color-grading EVINETTA BTS
11) Ses tasarımı, müzikli montaj Audio library guide
12) Kurgu & NLE uygulamaları Chapter on editing
13) Dışa aktarma, teslim formatları
14) Sergi videosu, portfolyo
15) Final gösterim ve akran değerlendirmesi

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: From Point to Pixel: A Genealogy of Digital Aesthetics, Meredith Anne Hoy, 2017
Diğer Kaynaklar: • M. Can Tanyeli. (16 Temmuz 2018). The Mall [Video]. Vimeo.
https://vimeo.com/280189552
• Andreas Gursky’nin çalışmaları
https://www.andreasgursky.com/en
• Bernd ve Hilla Becher’in çalışmaları
http://www.artnet.com/artists/bernd-and-hilla-becher/
https://www.moma.org/calendar/exhibitions/95
https://www.tate.org.uk/art/artists/bernd-becher-and-hilla-becher-718/who-are-bechers
• Ash Thorp. (10 Ocak 2017). EPOCH [Video]. Vimeo.
https://vimeo.com/198811503
• Ash Thorp. (10 Eylül 2018). NIHON - FILM. [Video]. Vimeo.
https://vimeo.com/289199908
• Ash Thorp. (18 Aralık 2020). EVINETTA. [Video]. Vimeo.
https://vimeo.com/492691155

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. 3 3 3 3
2) Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. 1 1 2
3) Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir.
4) Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. 1 2
5) Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. 3 3 2 2
6) Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. 3 2 3 2
7) Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. 3 3 2 1
8) Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir.
9) Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. 2 2 1
10) Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. 1 1 3
11) Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. 3 2 3 2
12) Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir.
13) Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 2 2 2 3
14) Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. 1 1 1 3
15) Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. 3 2 3 2

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular.
2) Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir.
3) Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir.
4) Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır.
5) Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir.
6) Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir.
7) Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır.
8) Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir.
9) Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır.
10) Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir.
11) Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir.
12) Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir.
13) Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır.
14) Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır.
15) Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 1 % 10
Laboratuvar 15 % 15
Projeler 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final 1 % 45
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 55
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 45
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 15 1 2 45
Uygulama 10 0 2 20
Proje 1 5 5
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 100