Mimarlık (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | ARCH0014 | ||||
Ders İsmi: | Gelişmiş Görsel Tasarım | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. MEMDUH CAN TANYELİ | ||||
Dersi Veren(ler): | Memduh Can Tanyeli | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Mimari Tasarım alanında kullanılabilecek nitelikte hareketli (animasyon) görüntü üretmeyi, dijital görselleştirme yapmayı ve sinematik nitelikte, anlatı içerikli sesli ve müzikli montaj yapmayı öğretmek. |
Dersin İçeriği: | Dijital anlatı-mekan tasarımı, dijital görselleştirme (render), animasyon, kadraj ve kompozisyon, dijital sinematografi, compositing, NLE (Non-linear editing) video editörlerinde kurgu ve montaj, renk ve atmosfer, sesli sergi videosu üretimi. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Mimari fikirleri aktaran kısa sinematik animasyon tasarlar ve üretir. 2) Atmosfer ve malzeme duygusunu iletmek için ileri render, color-grading ve compositing uygular. 3) Mekânsal hikâye anlatımını güçlendirmek için ses ve anlatı yapısını entegre eder. 4) Dijital görselleştirmeleri estetik, etik ve kullanıcı deneyimi açısından eleştirel olarak değerlendirir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders tanıtımı, iş akışı | Hoy, From Point to Pixel, Ch. 1 |
2) | Dijital anlatı-mekân kurgusu | Watch: The Mall (Tanyeli, 2018) |
3) | 3B sahne kurulumu, varlık yönetimi | Gursky photo-series |
4) | Atmosferik aydınlatma teknikleri | Becher archive (MoMA) |
5) | İleri seviye render iş akışları | Hoy, Ch. 3 |
6) | Kamera dili, kadraj-kompozisyon | Ash Thorp, Epoch |
7) | Dijital sinematografi, hareket yolları | NIHON short film |
8) | Ara değerlendirme: animatik | Students’ animatics |
9) | Düğüm tabanlı compositing | Online Nuke tutorial |
10) | Renk, color-grading | EVINETTA BTS |
11) | Ses tasarımı, müzikli montaj | Audio library guide |
12) | Kurgu & NLE uygulamaları | Chapter on editing |
13) | Dışa aktarma, teslim formatları | |
14) | Sergi videosu, portfolyo | |
15) | Final gösterim ve akran değerlendirmesi |
Ders Notları / Kitaplar: | From Point to Pixel: A Genealogy of Digital Aesthetics, Meredith Anne Hoy, 2017 |
Diğer Kaynaklar: | • M. Can Tanyeli. (16 Temmuz 2018). The Mall [Video]. Vimeo. https://vimeo.com/280189552 • Andreas Gursky’nin çalışmaları https://www.andreasgursky.com/en • Bernd ve Hilla Becher’in çalışmaları http://www.artnet.com/artists/bernd-and-hilla-becher/ https://www.moma.org/calendar/exhibitions/95 https://www.tate.org.uk/art/artists/bernd-becher-and-hilla-becher-718/who-are-bechers • Ash Thorp. (10 Ocak 2017). EPOCH [Video]. Vimeo. https://vimeo.com/198811503 • Ash Thorp. (10 Eylül 2018). NIHON - FILM. [Video]. Vimeo. https://vimeo.com/289199908 • Ash Thorp. (18 Aralık 2020). EVINETTA. [Video]. Vimeo. https://vimeo.com/492691155 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||
2) Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. | 1 | 1 | 2 | ||||||||||||
3) Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
4) Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. | 1 | 2 | |||||||||||||
5) Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. | 3 | 3 | 2 | 2 | |||||||||||
6) Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. | 3 | 2 | 3 | 2 | |||||||||||
7) Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | 3 | 3 | 2 | 1 | |||||||||||
8) Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. | |||||||||||||||
9) Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. | 2 | 2 | 1 | ||||||||||||
10) Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 1 | 1 | 3 | ||||||||||||
11) Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. | 3 | 2 | 3 | 2 | |||||||||||
12) Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. | |||||||||||||||
13) Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | 2 | 2 | 2 | 3 | |||||||||||
14) Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. | 1 | 1 | 1 | 3 | |||||||||||
15) Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. | 3 | 2 | 3 | 2 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mimarlığın teknik, estetik, kültürel, tarihsel, toplumsal ve etik boyutları ile ilgili bilgi ve değerleri bilimsel ve eleştirel yaklaşımla öğrenir ve uygular. | |
2) | Mimarlık pratiğini çevresel, ekonomik ve sosyal sürdürebilirlik ilkeleri ile bütünleştirir. | |
3) | Mimari ve kentsel çevre ilişkisini kurabilir: Kentsel planlama / kentsel tasarım / proje arasındaki etkileşimleri sağlama ve uygulama bilgi ve becerisine sahiptir. | |
4) | Alanında veri toplama, analiz etme, yorumlama ve eleştirel düşünceye dayalı potansiyelleri ve sorunları tanımlama, kavram geliştirme ve eyleme dönük stratejiler belirleme becerisi kazanır. | |
5) | Kuram, tasarım ve uygulama arasında ilişki kurabilir. | |
6) | Toplumsal, işlevsel, teknik, estetik gereksinmelere cevap veren yaratıcı ve özgün fikirler ortaya koyarak mimari tasarım yapma, sunma, uygulama, yönetme ve denetleme aşamalarını bağımsız veya ortak yürütebilme becerisine sahiptir. | |
7) | Geleneksel yöntemler yanında, alanının gerektirdiği yeni bilişim teknolojilerini etkileşimli olarak kullanır. | |
8) | Yapılı çevrenin tarihsel ve korunmaya değer niteliklerini analiz etmek, belgelemek; bu alanda, koruma / kullanma dengesini göz önüne alarak renovasyon, restorasyon konularında tasarım yapma bilgi ve becerilerine sahiptir. | |
9) | Yapılı çevrenin oluşumunda ve bina tasarımında, bireysel ve/veya ekip üyesi olarak, farklı disiplinlerle işbirliği yapabilme ve eşgüdüm sağlayabilme becerisini kazanır. | |
10) | Mimarlık alanında mesleki etik ve davranış ilkeleri, örgütsel, yasal kurallar, standartlar, hak ve sorumluluklar ile süreçler konusunda bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
11) | Farklı ve değişen toplumsal ihtiyaçlara, yaşam kalitesini yükseltmeye katkı sağlamak üzere tasarım ve bilgi üretebilir. | |
12) | Yapılı çevrenin üretiminde, doğal afet riskleri dikkate alarak sağlam yapılar tasarlama konusunda bilgi ve sorumluluk bilincine sahiptir. | |
13) | Mesleki bilgi, düşünce ve uygulamalarına ilişkin yeni gelişmeleri izler ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | |
14) | Mimarlık alanında toplumsal bilincin gelişmesinde, doğa ve kent haklarının dikkate alınması ve savunulmasında sorumluluk alır. | |
15) | Bir yabancı dilde mimari iletişim becerisine sahiptir. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Laboratuvar | 15 | % 15 |
Projeler | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 20 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 15 | 1 | 2 | 45 | |||
Uygulama | 10 | 0 | 2 | 20 | |||
Proje | 1 | 5 | 5 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 | ||||
Final | 1 | 20 | 20 | ||||
Toplam İş Yükü | 100 |