İletişim Bilimleri (DR) | |||||
Doktora | TYYÇ: 8. Düzey | QF-EHEA: 3. Düzey | EQF-LLL: 8. Düzey |
Ders Kodu: | ISL6011 | ||||
Ders İsmi: | Çağdaş Yönetim Yaklaşımları | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. FAHRİ ERENEL | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. Fahri Erenel | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilere, çağdaş yönetim yaklaşımları hakkında bilgi vermeyi, bunların işletmelerin ulusal ve küresel rekabet avantajları kazanmaları için etkilerini kavramalarını ve bunları uygulamayı öğrenmelerini amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Derste Toplam Kalite Yönetimi, Şebeke Organizasyonlar, Sanal Organizasyonlar, Yalın Organizasyonlar, Ekip Çalışmalarına Dayalı Organizasyonlar, Müşteri Temelli Organizasyonlar, Kıyaslama, Dış Kaynaklardan Tedarik, Stratejik İşbirliği Yöntemleri, Değişim Mühendisliği, Dengeli Başarı Göstergesi, Öğrenen Organizasyonlar, Temel Yetenekler hakkında bilgi verilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Çağdaş yönetim yaklaşımları ile ilgili temel kavramları öğrenir 2) Çağdaş yönetim yaklaşımlarının işletmeler için faydalarını değerlendirir 3) İşletmelerde çağdaş yönetim yaklaşımlarını uygulamayı öğrenir 4) Çağdaş yönetim yaklaşımlarının ulusal ve küresel pazarlardaki uygulamalarını karşılaştırır 5) 21. yüzyılda önem kazanacak yeni yönetim yaklaşımlarını öngörür |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin İşlenişi Hakkında Bilgi Yönetim’in Tarihsel Gelişimi, Fayol’un Yönetim Faaliyetleri, Modern Yönetim, Postmodernizm, İşletmenin Bütünü ve İşletme Faaliyetleri ile ilgili Olanlar, Organizasyonlar ve Çalışanlarla ilgili Olanlar | |
2) | Gelişmeler, Uyum Yaklaşımları | |
3) | Modern Sonrası, Çağdaş ve Güncel Kavramların Gelişmesi, Şirketlerin Yaşadığı Sorunların Temel Kaynağı | |
4) | Toplam Kalite Yönetimi | |
5) | Dış Kaynak Kullanımı, Temel Yetenek | |
6) | Şebeke ve Yığışım Organizasyonlar | |
7) | Stratejik Ortaklıklar ,Öğrenen Organizasyonlar | |
8) | Makale Analizi-Ara sınav (Ders dışı zamanlarda yapılacaktır-02 -06 Aralık) | |
9) | Süreç Yenileme, Kıyaslama | |
10) | Güçlendirme,Küçülme | |
11) | Balanced Scorecard – Toplam Dengeli Başarı Göstergesi Yöntemi, Başarı Karnesi Yeni Ekonomi Kurumsal İşletme Yönetimi Yeni Kamu Yönetimi | |
12) | Örgütsel Davranış-1 | |
13) | Örgütsel Davranış-2 | |
14) | Ödev sunumu | |
15) | Final Sınavı | |
16) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Tamer Koçel, (2023) İşletme Yöneticiliği, İstanbul: Beta Sunumlar |
Diğer Kaynaklar: | Erol Eren, Yönetim Organizasyon, İstanbul: Beta Paşaoğlu vd., Yönetim Organizasyon, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Doktora Programını Tamamlayan Öğrenci, iletişim bilimlerine ilişkin güncel ve ileri düzeyde yaklaşımlara, kavramlara hakimdir | ||||||
2) İletişim bilimleri ile diğer beşeri bilim alanları arasındaki etkileşimi kavrar, tartışmaları izler ve değerlendirir. | ||||||
3) İletişim bilimleri alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri kullanır. | ||||||
4) İletişim bilimleri alanıyla ilgili özgün çalışmalar yaparak ya da var olan çalışmalara yeni yorumlar getirerek bilginin sınırlarını genişletir. | ||||||
5) Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | ||||||
6) Özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Doktora Programını Tamamlayan Öğrenci, iletişim bilimlerine ilişkin güncel ve ileri düzeyde yaklaşımlara, kavramlara hakimdir | |
2) | İletişim bilimleri ile diğer beşeri bilim alanları arasındaki etkileşimi kavrar, tartışmaları izler ve değerlendirir. | |
3) | İletişim bilimleri alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri kullanır. | |
4) | İletişim bilimleri alanıyla ilgili özgün çalışmalar yaparak ya da var olan çalışmalara yeni yorumlar getirerek bilginin sınırlarını genişletir. | |
5) | Alanın gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
6) | Özgün bir konuyu araştırır, kavrar, tasarlar, uyarlar ve uygular. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 5 |
Sunum | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 45 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 55 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 45 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 48 |
Ödevler | 16 | 48 |
Ara Sınavlar | 16 | 16 |
Final | 16 | 48 |
Toplam İş Yükü | 160 |