Kimya (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI383 | ||||
Ders İsmi: | Yükselen Çin: Güç ve Sorunlar | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. EYLÜL BEYZA ATEŞ ÇİFTÇİ | ||||
Dersi Veren(ler): | Dr. Öğr. Üyesi Eylül Beyza Ateş Çiftçi | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin sonunda öğrencilerin, yükselen Çin'i ve onun bölgesel ve küresel düzendeki etkinliğini ekonomik, askeri ve nükleer güç açısından analiz edebilmesi, aynı zamanda güncel küresel sorunları bilerek, tartışmalara da dahil olabilmesi hedeflenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders lisans öğrencilerine Çin'in modern çağdaki politik, ekonomik ve stratejik gelişimine dair geniş bir bilgi edinme imkanı sağlar. Ders kapsamındaki esas tartışmalar, ülkenin sosyalist bir ülke haline getirildiği Çin tarihindeki en düşük noktayla başlamakta ve Çin'in çağdaş yükselişi ve dünyaya etkileriyle devam etmektedir. Ders kapsamında sorulan sorular arasında şunlar yer almaktadır: Çin hangi yönlerden yükselen bir ülkedir? Bu yükseliş nasıl gerçekleşmiştir? Çin’in yükselişi ABD’yi ve küresel sistemi nasıl etkilemektedir? |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler dersi Çin Çalışmaları hakkında temel bilgilerle bitireceklerdir. 2) Çin'in yükselişini ve küresel etkilerini anlamak için eleştirel düşünme becerileri ve geniş bir analitik araç yelpazesi kazanmış olacaklar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Çin Halk Cumhuriyeti’nin Kuruluşu ve Sosyalist Düzen | |
2) | Soğuk Savaş Sonrası Yeni Dünya Düzeni ve Çin’in Çok Kutupluluk Söylemi | |
3) | Küreselleşme Çağında Çin’in Bölgesel İttifak Girişimleri | |
4) | Küreselleşme Çağında Çin’in Küresel Politikaları | |
5) | Çin’in Elde Ettiği Ekonomik Güç Alanları | |
6) | Çin’in Askeri ve Nükleer Potansiyeli | |
7) | Vize | |
8) | Şangay İşbirliği Örgütü | |
9) | Bir Kuşak Bir Yol Projesi | |
10) | Çin’in Tayvan Politikası ve Sorunlar | |
11) | Çin’in Rekabet Alanları ve Sorunlar | |
12) | Çin’in Bölgesel ve Küresel Etkinliği | |
13) | Çin’in Geleceği ve Tartışmaları | |
14) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | June Teufel Dreyer, China’s Political System: Modernization and Tradition, fifth edition, New York: Pearson / Longman, 2006. Barry Naughton, The China’s Economy: Transition and Growth, Cambridge, MA: MIT University Press, 2007. Susan Shirk, China: Fragile Superpower, New York: Oxford University Press, 2007. |
Diğer Kaynaklar: | Lecturer's handouts, presentations |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | |||||||||||
2) Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |||||||||||
3) Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |||||||||||
4) Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||
5) Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |||||||||||
6) Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |||||||||||
7) İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||||||||
8) Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||
9) Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |||||||||||
10) Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |||||||||||
11) Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Kimyanın teori ve uygulamalarıyla ilgili temel kavramları bilir, kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır, yöntemleri seçebilir, geliştirebilir ve tasarlayabilir. | |
2) | Analiz, sentez, ayırma ve saflaştırma yöntemlerine yönelik deneysel planlama ve uygulama yapabilir, karşılaşılan problemlere çözüm getirir ve sonuçlarını yorumlayabilir. | |
3) | Maddelerin nitel ve nicel analizlerinde kullanılan örnek hazırlama tekniklerinin ve aletsel analiz yöntemlerinin temel ilkelerini ifade eder, uygulama alanlarını tartışır. | |
4) | Kimyasal maddelerin kaynakları, üretimleri, endüstriyel uygulamaları ve teknolojileri hakkında bilgi sahibidir. | |
5) | Kimyasal maddelerin yapı analizlerini yapar ve sonuçlarını yorumlar. | |
6) | Gerek bireysel olarak gerekse de çok disiplinli gruplarda çalışabilir, sorumluluk alabilir, görevlerini planlayabilir ve zamanı etkin kullanır. | |
7) | İngilizceyi profesyonel düzeyde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
8) | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
9) | Ulusal ve uluslararası kimya literatürünü takip eder, kazandığı bilgileri sözlü ya da yazılı olarak aktarır. | |
10) | Öz öğrenme gereksinimlerini belirler, öğrenimini yönetir/yönlendirir. | |
11) | Sorumluluk alabilir ve bu sorumlulukların gerektirdiği etik değerlere bağlı kalır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 39 |
Ara Sınavlar | 7 | 21 |
Final | 5 | 15 |
Toplam İş Yükü | 75 |