UNI383 Rising China: Power and Problemsİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Ekonomi (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Ekonomi (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI383
Ders İsmi: Yükselen Çin: Güç ve Sorunlar
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. EYLÜL BEYZA ÇİFTÇİ
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üyesi Eylül Beyza Ateş Çiftçi
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin sonunda öğrencilerin, yükselen Çin'i ve onun bölgesel ve küresel düzendeki etkinliğini ekonomik, askeri ve nükleer güç açısından analiz edebilmesi, aynı zamanda güncel küresel sorunları bilerek, tartışmalara da dahil olabilmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders lisans öğrencilerine Çin'in modern çağdaki politik, ekonomik ve stratejik gelişimine dair geniş bir bilgi edinme imkanı sağlar. Ders kapsamındaki esas tartışmalar, ülkenin sosyalist bir ülke haline getirildiği Çin tarihindeki en düşük noktayla başlamakta ve Çin'in çağdaş yükselişi ve dünyaya etkileriyle devam etmektedir. Ders kapsamında sorulan sorular arasında şunlar yer almaktadır: Çin hangi yönlerden yükselen bir ülkedir? Bu yükseliş nasıl gerçekleşmiştir? Çin’in yükselişi ABD’yi ve küresel sistemi nasıl etkilemektedir?

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler dersi Çin Çalışmaları hakkında temel bilgilerle bitireceklerdir.
2) Çin'in yükselişini ve küresel etkilerini anlamak için eleştirel düşünme becerileri ve geniş bir analitik araç yelpazesi kazanmış olacaklar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Çin Halk Cumhuriyeti’nin Kuruluşu ve Sosyalist Düzen
2) Soğuk Savaş Sonrası Yeni Dünya Düzeni ve Çin’in Çok Kutupluluk Söylemi
3) Küreselleşme Çağında Çin’in Bölgesel İttifak Girişimleri
4) Küreselleşme Çağında Çin’in Küresel Politikaları
5) Çin’in Elde Ettiği Ekonomik Güç Alanları
6) Çin’in Askeri ve Nükleer Potansiyeli
7) Vize
8) Şangay İşbirliği Örgütü
9) Bir Kuşak Bir Yol Projesi
10) Çin’in Tayvan Politikası ve Sorunlar
11) Çin’in Rekabet Alanları ve Sorunlar
12) Çin’in Bölgesel ve Küresel Etkinliği
13) Çin’in Geleceği ve Tartışmaları
14) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: June Teufel Dreyer, China’s Political System: Modernization and Tradition, fifth edition, New York: Pearson / Longman, 2006.
Barry Naughton, The China’s Economy: Transition and Growth, Cambridge, MA: MIT University Press, 2007.
Susan Shirk, China: Fragile Superpower, New York: Oxford University Press, 2007.
Diğer Kaynaklar: Lecturer's handouts, presentations

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

Program Kazanımları
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak ekonomiye ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahiptir.
2) Ekonominin farklı fonksiyonları ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir.
3) Çeşitli ekonomik sorunların kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır.
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincindedir ve bu ihtiyaçları karşılayabilmek için ekonomi bilgisini kullanır.
5) Türkiye ekonomisinin ve küresel ekonominin güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgiye sahiptir.
6) Türkiye ekonomisinin tarihine ilişkin derinlemesine ve küresel ekonominin tarihine ilişkin temel düzeyde bilgiye sahiptir.
7) Çeşitli istatistik teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak doğru ekonomik modeller kurar ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak ekonomiye ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahiptir.
2) Ekonominin farklı fonksiyonları ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir.
3) Çeşitli ekonomik sorunların kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır.
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincindedir ve bu ihtiyaçları karşılayabilmek için ekonomi bilgisini kullanır.
5) Türkiye ekonomisinin ve küresel ekonominin güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgiye sahiptir.
6) Türkiye ekonomisinin tarihine ilişkin derinlemesine ve küresel ekonominin tarihine ilişkin temel düzeyde bilgiye sahiptir.
7) Çeşitli istatistik teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak doğru ekonomik modeller kurar ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 13 39
Ara Sınavlar 7 21
Final 5 15
Toplam İş Yükü 75