Tekstil ve Moda Tasarımı | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI380 | ||||
Ders İsmi: | Fonksiyonel Gıdalar | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. OĞUZ ACAR | ||||
Dersi Veren(ler): | Hamza GÖKTAŞ | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Fonksiyonel Gıda kavramı, fonksiyonel bileşenler ve fonksiyonel gıda üretimine yönelik bilgi ve yöntemler öğretilecektir. Sağlıklı beslenmede fonksiyonel gıdaların önemi işlenecektir. Ayrıca fonksiyonel gıdalara ilişkin yasal düzenlemeler hakkında öğrenciler bilgi sahibi olacaktır. |
Dersin İçeriği: | Fonksiyonel bileşenler: Omega–3 yağ asitleri, Probiyotik bakteriler, Prebiotikler, Phytosteroller, Karotinoidler, Flavonoidler ve diğer sekonder bitkisel maddeler, Vitaminler, Biyoaktif peptidler, Fitoöstrogenler fonksiyonel gıdalar dersinin içeriğini oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenci fonksiyonel gıda kavramını bilir 2) Öğrenci probiyotik bakterileri ve prebiyotikleri bileşenleri bilir. 3) Öğrenci fitosterolleri ve karotenoidleri bilir. 4) Öğrenci omega yağ asitlerini bilir. 5) Öğrenci flavonoidler ve diğer sekonder bitkisel maddeleri bilir. 6) Öğrenci fonksiyonel vitaminleri ve mineralleri bilir. 7) Fonksiyonel süt ürünlerini bilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Fonksiyonel gıda kavramı | Öğretim üyesinin ders notları |
2) | Probiyotik kavramı | Öğretim üyesinin ders notları |
3) | Prebiyotikler | Öğretim üyesinin ders notları |
4) | Fitosteroller ve karotenoidler | Öğretim üyesinin ders notları |
5) | Omega yağ asitleri | Öğretim üyesinin ders notları |
6) | Fonksiyonel bileşikler | Öğretim üyesi ders notları |
7) | Fonksiyonel bileşikler | Öğretim üyesi ders notları |
8) | Ara sınav (Vize) | |
9) | Biyoaktif peptitler | Öğretim üyesi ders notları |
10) | Organosülfürlü bileşikler | Öğretim üyesi notları |
11) | Diyetlifi ve dirençli nişasta | Öğretim üyesi notları |
12) | Antioksidan maddeler ve antioksidan etki mekanizması | Öğretim üyesi notları |
13) | Fonksiyonel gıda ürünleri (süt ürünleri, şekerlemeleri tahıllar) | Öğretim üyesi notları |
14) | Fonksiyonel gıda ürünleri (süt ürünleri, şekerlemeleri tahıllar) | Öğretim üyesi notları |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | 1. Functional Foods and Biotechnology (Eds. K.Shetty, G.Paliyath, A.L.Pometto,R.E. Levin) Taylor & Francis Group, 2007 2.Functional and Medicinal Foods (Eds. L.N. Losso, F.Shahidi, D.Bagchi) Taylor & Francis Group, 2007 |
Diğer Kaynaklar: | İlgili öğretim üyesinin ders notları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Moda ve tekstil tasarımının temel ilkelerini ve süreçlerini anlayarak yaratıcı projeler geliştirebilme. | |||||||
2) Teknik beceriler ve bilgisayarlı tasarım yazılımlarını etkin bir şekilde kullanarak profesyonel projeler üretebilme. | |||||||
3) Moda endüstrisinin dinamiklerini ve trendlerini analiz ederek, sürdürülebilir tasarım çözümleri geliştirebilme. | |||||||
4) Moda tarihi, kültürel ve toplumsal etkiler hakkında derinlemesine bilgi sahibi olma. | |||||||
5) Tasarımlarını etkili bir şekilde sunabilme ve projelerini savunabilecek yazılı ve sözlü iletişim becerilerine sahip olma. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Moda ve tekstil tasarımının temel ilkelerini ve süreçlerini anlayarak yaratıcı projeler geliştirebilme. | 2 |
2) | Teknik beceriler ve bilgisayarlı tasarım yazılımlarını etkin bir şekilde kullanarak profesyonel projeler üretebilme. | 1 |
3) | Moda endüstrisinin dinamiklerini ve trendlerini analiz ederek, sürdürülebilir tasarım çözümleri geliştirebilme. | 2 |
4) | Moda tarihi, kültürel ve toplumsal etkiler hakkında derinlemesine bilgi sahibi olma. | 2 |
5) | Tasarımlarını etkili bir şekilde sunabilme ve projelerini savunabilecek yazılı ve sözlü iletişim becerilerine sahip olma. | 2 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 15 |
Ara Sınavlar | 1 | % 35 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 28 |
Ödevler | 12 | 13 |
Ara Sınavlar | 3 | 11 |
Final | 4 | 16 |
Toplam İş Yükü | 113 |