Diyaliz
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SHM051
Ders İsmi: Stratejik Plan ve Yönetim
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
3
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli:
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. MERVE KARABIYIK
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. MERVE KARABIYIK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Stratejik yönetim kavramı konusunda bilgilendirmek, stratejik yönetimin amaçlarını benimsetmek, kurumlarda uygulanması ve uygulama araçlarının örnek olaylarla pekiştirilmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Stratejik Yönetim Kavramı ve Tanımlar,Stratejik Yönetim ve Klasik Yönetim Kıyaslaması, Stratejinin Benzer Kavramlarla İlişkisi: Visyon, Misyon, Değerler, Politikalar, Çevre Analizi (Makro, Operasyonel ve İç çevrenin incelenmesi),İşletmenin Stratejik Analizi, İşletmenin Stratejik Analizi (SWOT Analizi), Strateji Planlama ve İşletme Fonksiyonlarına Stratejik Yaklaşım, Stratejinin Uygulanması, Stratejinin Gözden Geçirme ve Değerlendirilmesi, Stratejide Güncelleme, İyileştirme Metotları,

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İç ve dış çevre faktörlerinin önemini tartışır.
2) Çevre faktörlerini sayar.
3) Çevre faktörlerin kuruluşa olan olumlu ve olumsuz etkilerini sıralar.
4) Çevre faktörleri ilgili analizleri karşılaştırır ve kurumun misyon, vizyon, değer, amaç ve hedeflerini belirler.
6) Paydaşları tanımlar.
7) Stratejik plan çerçevesinde hedeflerin altında kalan verilere yönelik iyileştirme çalışmaları tasarlar.
8) İyileştirme yöntemleri tasarlar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Stratejik Yönetim Kavramı ve Tanımlar
2) Stratejik Yönetim Süreci ve Unsurları
3) Çevre Analizi
4) İşletmenin Stratejik Analizi
5) İşletmenin Stratejik Analizi (SWOT)
6) Genel Tekrar
7) Stratejik Yönlendirme
8) Strateji Türleri
9) Stratejinin Uygulanması
10) Stratejinin Gözden Geçirme ve Değerlendirilmesi
11) Stratejide Güncelleme ve İyileştirmeler
12) İyileştirme Yöntemleri (PUKÖ, Beyin fırtınası, Kök neden analizi, Balık Kılçığı Diyagramı)
13) Örnek Vaka Çalışması
14) Genel Tekrar

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: İşletmelerde Stratejik Yönetim H. Bilgen ve S.K. Mirze
Diğer Kaynaklar: İşletmelerde Stratejik Yönetim H. Bilgen ve S.K. Mirze

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

6

7

8

Program Kazanımları
1) Mesleğinin yetki ve sorumluluklarını bilir, diyalizin temel fiziksel ilkeleri hakkında teorik ve pratik bilgi sahibidir.
2) Nefrolojinin genel konuları böbrek yetmezliği, böbrek hastalıkları, sıvı elektrolit sorunlar hakkında bilgi sahibidir ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir.
3) Hemodiyafiltrasyon Periton Diyalizi ve Hemodiyaliz cihazını kullanır.
4) Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilir.
5) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerinin farkında olup bunları çalışma ortamında kullanır.
6) Diyaliz tedavi yöntemleri ve çeşitleri hakkında bilgi sahibidir. Diyaliz konusundaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri yakından takip ederek kendini sürekli eğitir.
7) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
8) Takım çalışmasına yatkındır ve diğer alanlardaki sağlık ekip üyeleri ile etkili iletişim kurma becerisi gelişmiştir.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
12) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. İş güvenliği konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
13) Diyaliz hastalarının sağlık sorunları konusunda duyarlı olup sağlığı geliştirmeye yönelik bir bilinçle çalışır.
14) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
15) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleğinin yetki ve sorumluluklarını bilir, diyalizin temel fiziksel ilkeleri hakkında teorik ve pratik bilgi sahibidir.
2) Nefrolojinin genel konuları böbrek yetmezliği, böbrek hastalıkları, sıvı elektrolit sorunlar hakkında bilgi sahibidir ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir.
3) Hemodiyafiltrasyon Periton Diyalizi ve Hemodiyaliz cihazını kullanır.
4) Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilir.
5) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerinin farkında olup bunları çalışma ortamında kullanır.
6) Diyaliz tedavi yöntemleri ve çeşitleri hakkında bilgi sahibidir. Diyaliz konusundaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri yakından takip ederek kendini sürekli eğitir.
7) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
8) Takım çalışmasına yatkındır ve diğer alanlardaki sağlık ekip üyeleri ile etkili iletişim kurma becerisi gelişmiştir.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
12) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. İş güvenliği konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
13) Diyaliz hastalarının sağlık sorunları konusunda duyarlı olup sağlığı geliştirmeye yönelik bir bilinçle çalışır.
14) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
15) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 30
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 30
Ara Sınavlar 1 2
Final 1 2
Toplam İş Yükü 64