Eczane Hizmetleri | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SHM050 | ||||
Ders İsmi: | Sayısal Mantık | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. HATİCE GÜREL ÖZDEMİR | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Hatice GÜREL ÖZDEMİR | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, sayısal mantık içeren matematik problemlerini tanımlayabilmeyi, sonuçlandırmayı ve bu problemleri öğrencilerin anlamasını sağlayacak beceriler kazandırmayı amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Grafik yorumlama ve tablo okuma, şekil yetenek ve sayı dizileri, mantıksal muhakeme problemleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Eldeki değişken verileri kullanarak bir ilişki sağlayarak denklem çözebilme becerisi kazanacaktır. 2) Sayısal veri ve bilgi içeren problemleri anlayabilme ve çözebilme becerisi kazanacaktır. 3) Tablo verilerini okuyabilme kazanacaktır. 4) Grafik yorumlama ve analiz etme becerisi kazanacaktır. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sayı Pramitleri | Öğr. Gör. ders notları |
2) | Küp Açınımları | Öğr. Gör. Ders Notları |
3) | Birim Küpler Zar | Öğr. Gör. Ders Notları |
4) | Tel, Kare ve Ağaç Sayısı | Öğr. Gör. Ders Notları |
5) | Su doku ve sayı yerleştirme | Öğr. Gör. Ders Notları |
6) | Sayı, Şekil Problemleri | Öğr. Gör. Ders Notları |
7) | Sayı, Şekil Problemleri | Öğr. Gör. Ders Notları |
8) | Arasınav | Öğr. Gör. Ders Notları |
9) | Sayılar İçerikli Mantık Soruları | Öğr. Gör. Ders Notları |
10) | Fonksiyon İçerikli Mantık Soruları | Öğr. Gör. Ders Notları |
11) | Saat Problemleri | Öğr. Gör. Ders Notları |
12) | Sayısal Mantık Problemleri | Öğr. Gör. Ders Notları |
13) | Grafik Problemleri | Öğr. Gör. Ders Notları |
14) | Final Sınavı | Öğr. Gör. Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | Graph interpretation and table reading, shape skills and number sequences, logical reasoning problems |
Diğer Kaynaklar: | Ales Sayısal Yetenek,Yargı Yayınları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Mesleği ile ilgili olan kaynakları takip edebilecek bilgi ve birikime sahip olan, sözlü ve yazılı olarak düzgün iletişim kurabilecek bir birikime sahiptir. | ||||||||||||||
2) İlaçlar ve mesleği ile ilgili gerekli kaynakları araştırma yöntemlerinin bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||
3) Eczacılık ve ilaçlar ile ilgili yönetmelik ve mevzuat bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||
4) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||||||||||
5) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | ||||||||||||||
6) Eczacılık alanında kullanılan bilgisayar programlarını kullanma becerisine sahiptir. | ||||||||||||||
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | ||||||||||||||
8) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | ||||||||||||||
9) Ürünlerin son kullanma tarihlerini ve stok kontrollerini yapar; eksikleri tespit eder ve uygun bir şekilde depolanmaları ile kayıtlarının tutulması konusunda görev alır. | ||||||||||||||
10) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | ||||||||||||||
11) Eczacı ya da mesul müdürün danışmanlığında, ilaç kullanımı konusunda hastalara ve hasta yakınlarına gerekli yönlendirmeleri yapma becerisine sahiptir. | ||||||||||||||
12) Ekip çalışması için gerekli disipline sahip, iletişim becerisi yüksek, teknik ve uygulama bilgisine sahiptir. | ||||||||||||||
13) Sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. Alanı ile ilgili diğer alanlarla iş birliği kurar. | ||||||||||||||
14) İlaç, eczacılık, tıbbi ürünler, medikal ürünler ve dermokozmetikler ile ilgili olan yönergeleri takip eder. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Mesleği ile ilgili olan kaynakları takip edebilecek bilgi ve birikime sahip olan, sözlü ve yazılı olarak düzgün iletişim kurabilecek bir birikime sahiptir. | |
2) | İlaçlar ve mesleği ile ilgili gerekli kaynakları araştırma yöntemlerinin bilgisine sahiptir. | |
3) | Eczacılık ve ilaçlar ile ilgili yönetmelik ve mevzuat bilgisine sahiptir. | |
4) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
5) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
6) | Eczacılık alanında kullanılan bilgisayar programlarını kullanma becerisine sahiptir. | |
7) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |
8) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | |
9) | Ürünlerin son kullanma tarihlerini ve stok kontrollerini yapar; eksikleri tespit eder ve uygun bir şekilde depolanmaları ile kayıtlarının tutulması konusunda görev alır. | |
10) | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve katılır. | |
11) | Eczacı ya da mesul müdürün danışmanlığında, ilaç kullanımı konusunda hastalara ve hasta yakınlarına gerekli yönlendirmeleri yapma becerisine sahiptir. | |
12) | Ekip çalışması için gerekli disipline sahip, iletişim becerisi yüksek, teknik ve uygulama bilgisine sahiptir. | |
13) | Sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir. Alanı ile ilgili diğer alanlarla iş birliği kurar. | |
14) | İlaç, eczacılık, tıbbi ürünler, medikal ürünler ve dermokozmetikler ile ilgili olan yönergeleri takip eder. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 2 | 0 | 5 | 5 | 20 | ||
Ara Sınavlar | 1 | 0 | 8 | 8 | 16 | ||
Final | 1 | 0 | 24 | 24 | 48 | ||
Toplam İş Yükü | 84 |