Fizyoterapi (İÖ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SHM046 | ||||
Ders İsmi: | Geriatri ve Ağız Diş Sağlığı | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. EZGİ ÖZTÜRK | ||||
Dersi Veren(ler): | Öğr. Gör. Ezgi ÖZTÜRK | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, ağız diş sağlığının yaşlılık sürecindeki önemini vurgulamak ve bu konuda öğrencilere önleyici stratejileri öğreterek yaşlıların genel sağlıklarını korumak ve yaşam kalitelerini artırmaktır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders Giriş ve temel kavramlar, Ağız ve diş anatomisi ve morfolojisi, Diş çürüğü, Dental plak, Diş eti hastalıkları, Ağız hijyeni ve profilaksi, Yaşlılarda ağız içi dokularda meydana gelen değişiklikler, Yaşlanmanın ağız sağlığı üzerine etkileri, Yaşlı bireylerde periodontal hastalıkların tanı ve tedavisi, Yaşlı hastalarda protez seçenekleri, Sistemik hastalıkların ağız sağlığı ile ilişkisi, İlaçların ağız sağlığı ile ilişkisi, Yaşlı bireylerle etkili iletişim konularını içerir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Geriatri kavramını ve ağız diş sağlığıyla ilişkisini tanımlayabilmek. 2) Ağız ve diş anatomisi ve morfolojisi konusunda bilgi sahibi olmak. 3) Diş çürüğü oluşum sürecini tanımlayabilmek. 4) Dental plağı tanımlayabilmek ve diş eti hastalıklarıyla ilişkisi açıklayabilmek. 5) Ağız hijyeni ve profilaksi yöntemleri konusunda bilgi sahibi olmak. 6) Yaşlanmayla meydana gelen ağız içi değişiklikleri açıklayabilmek. 7) Yaşlı hastalarda uygulanan ağız ve diş sağlığı tedavi seçeneklerini özetleyebilmek. 8) Sistemik hastalıklar ve ilaçların ağız ve diş sağlığıyla ilişkisini açıklayabilmek. 9) Yaşlı bireylerle etkili iletişim kurabilmek. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve temel kavramlar | Ders notları |
2) | Ağız ve diş anatomisi ve morfolojisi | Ders notları |
3) | Diş çürüğü | Ders notları |
4) | Dental plak | Ders notları |
5) | Diş eti hastalıkları | Ders notları |
6) | Ağız hijyeni ve profilaksi | Ders notları |
7) | Yaşlılarda ağız içi dokularda meydana gelen değişiklikler | Ders notları |
8) | Ara sınav | Ders notları |
9) | Yaşlanmanın ağız sağlığı üzerine etkileri | Ders notları |
10) | Yaşlı bireylerde periodontal hastalıkların tanı ve tedavisi | Ders notları |
11) | Yaşlı hastalarda protez seçenekleri | Ders notları |
12) | Sistemik hastalıkların ağız sağlığı ile ilişkisi | Ders notları |
13) | İlaçların ağız sağlığı ile ilişkisi | Ders notları |
14) | Yaşlı bireylerle etkili iletişim | Ders notları |
15) | Final sınavı | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notları |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
2) Bilimin temel ilkelerini teknoloji ile birleştirerek, fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında etkili bir uygulama becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
3) Kas ve iskelet sistemlerine yönelik tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibidir. | |||||||||||||||
4) Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanma becerisine sahiptir. | |||||||||||||||
5) Bilim ve teknolojide meydana gelen yenilik, değişim ve gelişimleri takip ederek bunları bütünleşik bir yaklaşımla analiz edebilir. | |||||||||||||||
6) Fizik tedaviyi uygulamak için gerekli teknik ve yöntemlerin bilgisine, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | |||||||||||||||
7) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |||||||||||||||
8) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | |||||||||||||||
10) Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | |||||||||||||||
11) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |||||||||||||||
12) Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | |||||||||||||||
13) İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |||||||||||||||
14) Alanı ile ilgili olan konularda öngörülmeyen bir durumla karşılaşması halinde sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirir. | |||||||||||||||
15) Fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanabilme becerisine sahiptir. | |
2) | Bilimin temel ilkelerini teknoloji ile birleştirerek, fizik tedavi ve rehabilitasyon alanında etkili bir uygulama becerisine sahiptir. | |
3) | Kas ve iskelet sistemlerine yönelik tedavi yöntemleri hakkında bilgi sahibidir. | |
4) | Bilişim teknolojilerini ve özel ihtisas gerektiren cihazları etkin kullanma becerisine sahiptir. | |
5) | Bilim ve teknolojide meydana gelen yenilik, değişim ve gelişimleri takip ederek bunları bütünleşik bir yaklaşımla analiz edebilir. | |
6) | Fizik tedaviyi uygulamak için gerekli teknik ve yöntemlerin bilgisine, etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | |
7) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |
8) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
9) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir. | |
10) | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinliklere katkı verir. Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur. | |
11) | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
12) | Alanı ile ilişkili olabilecek diğer alanlar ile çalışabilme deneyimine sahiptir. | |
13) | İş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | |
14) | Alanı ile ilgili olan konularda öngörülmeyen bir durumla karşılaşması halinde sorumluluk alarak çözüm önerileri geliştirir. | |
15) | Fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 16 |
Ara Sınavlar | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 50 |