SHM045 Geriatriİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (İÖ)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (İÖ)

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: SHM045
Ders İsmi: Geriatri
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
AKTS
2
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. GÖZDE EKŞİ
Dersi Veren(ler): Öğr. Gör. GÖZDE EKŞİ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Temel Gerontoloji ve yaşlı birey konusunda öğrencilere temel bilgilerin kazandırılması.
Dersin İçeriği: Bu ders geriatriye genel bakış; geriatrinin tarihsel ve kültürel boyutu; geriatrik bireylerde görülen fizyolojik ve psikolojik değişiklikler; yaşlılıkta sağlığı etkileyen faktörler; yaşlılarda sık görülen fizyolojik ve psiko-sosyal sağlık sorunları; geronteknoloji; yaşlılık ve etik; Türkiye ve dünyada yaşlı politikaları; Türkiye’de yaşlılara sunulan bakım hizmetleri; sağlıklı, başarılı ve aktif yaşlanma; yaşlılık ve ölüm konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Bu dersi alan öğrenciler geriatriye genel bakış açısını; geriatrinin tarihsel ve kültürel boyutunu öğrenebilir.
2) Bu dersi alan öğrenciler yaşlı bireylerde görülen fizyolojik ve psikolojik değişiklikleri; yaşlılıkta sağlığı etkileyen faktörleri öğrenebilir.
3) Bu dersi alan öğrenciler yaşlılarda sık görülen fizyolojik ve psiko-sosyal sağlık sorunları öğrenebilir.
4) Bu dersi alan öğrenciler geronteknoloji; yaşlılık ve etik; Türkiye ve dünyada yaşlı politikalarını; Türkiye’de yaşlılara sunulan bakım hizmetlerini; sağlıklı, başarılı ve aktif yaşlanmayı; yaşlılık ve ölüm konularını öğrenebilir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Derse giriş, dersin tanıtımı ve öğrenme hedefleri EĞİTMEN NOTLARI
2) Yaşlılığa Genel Bakış EĞİTMEN NOTLARI
3) Yaşlanmanın Tarihsel ve Kültürel Boyutu EĞİTMEN NOTLARI
4) Yaşlılıkta Görülen Fizyolojik ve Psikolojik Değişiklikler EĞİTMEN NOTLARI
5) Yaşlılıkta Sağlığı Etkileyen Faktörler EĞİTMEN NOTLARI
6) Yaşlılarda Fizyolojik Sağlık Sorunları EĞİTMEN NOTLARI
7) Yaşlılarda Psiko-sosyal Sağlık Sorunlar EĞİTMEN NOTLARI
8) Geronteknoloji EĞİTMEN NOTLARI
9) Türkiye ve Dünyada Yaşlı Politikaları EĞİTMEN NOTLARI
10) Türkiye’de Yaşlılara Sunulan Bakım Hizmetleri EĞİTMEN NOTLARI
11) Sağlıklı, Başarılı ve Aktif Yaşlanma EĞİTMEN NOTLARI
12) Yaşlılık ve Ölüm EĞİTMEN NOTLARI

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bilgili N., Kitiş Y., Yaşlılık ve Yaşlı Sağlığı Sorunları Ankara 2017
Aylaz R. (ed.), Yaşlı Sağlığı ve Hemşirelik Bakımı, Malatya, İnönü Üniversitesi Yayınevi, 2019
Diğer Kaynaklar: Bilgili N., Kitiş Y., Yaşlılık ve Yaşlı Sağlığı Sorunları Ankara 2017
Aylaz R. (ed.), Yaşlı Sağlığı ve Hemşirelik Bakımı, Malatya, İnönü Üniversitesi Yayınevi, 2019

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Tıbbi Görüntüleme Teknikleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarını uygular. Radyasyonun zararlı etkisinden kendisini ve hastayı korumak için gerekli önlemleri alır.
3) Tıbbi görüntüleme cihazlarının alt yapısını bilir, cihazların günlük bakım ve kontrollerini yapar.
4) İş sağlığı ve güvenliği konularında bilgiye sahiptir.
5) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir.
6) Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar.
7) Radyolojik anatomiyi temel düzeyde bilir. Görüntülenen anatomik yapıları tanır.
8) Tıbbi ve radyolojik terimleri bilir, etkin kullanır.
9) Farklı tıp bilimleriyle etkili bir şekilde iletişim kurma ve çalışma becerisine sahiptir.
10) Yaşam boyu öğrenme prensibini benimser, alanındaki teknolojik gelişmeleri yakından takip eder ve öğrenir.
11) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
13) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Tıbbi Görüntüleme Teknikleri alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
2) Radyasyon güvenliği ve radyasyondan korunma kurallarını uygular. Radyasyonun zararlı etkisinden kendisini ve hastayı korumak için gerekli önlemleri alır.
3) Tıbbi görüntüleme cihazlarının alt yapısını bilir, cihazların günlük bakım ve kontrollerini yapar.
4) İş sağlığı ve güvenliği konularında bilgiye sahiptir.
5) Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir.
6) Meslektaşları, hastalar, hasta yakınları, hekimler ve diğer sağlık çalışanları ile etkin bir iletişim kurar.
7) Radyolojik anatomiyi temel düzeyde bilir. Görüntülenen anatomik yapıları tanır.
8) Tıbbi ve radyolojik terimleri bilir, etkin kullanır.
9) Farklı tıp bilimleriyle etkili bir şekilde iletişim kurma ve çalışma becerisine sahiptir.
10) Yaşam boyu öğrenme prensibini benimser, alanındaki teknolojik gelişmeleri yakından takip eder ve öğrenir.
11) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
13) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ara Sınavlar 1 40 40
Final 1 60 60
Toplam İş Yükü 100