Anestezi (İÖ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | SHM044 | ||||
Ders İsmi: | Çevrimiçi Yaşam | ||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. DUYGU ARICI DOĞAN | ||||
Dersi Veren(ler): | Duygu ARICI DOĞAN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin sonunda öğrenciler internetin gelişim süreci, kullanım alanları, en sık kullanılan sosyal medya platformları ve özellikleri, internet bağımlılığı hakkında bilgi sahibi olacaktır. Aynı zamanda çevrimiçi yaşamda var olan siber zorba ve mağdur, infobezite ve dijital detoks kavramları hakkında farkındalık kazanacaktır. Ek olarak çevrimiçi yaşamda dijital ebeveynlik, dijital oyunlar hakkında fikir sahibi olarak çevrimiçi yaşamın olumlu ve olumsuz etkilerine yönelik yetkinlik kazanması amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | İnternet ve gelişim süreci, en sık kullanılan sosyal medya platformları ve özellikleri, internet bağımlılığı, siber zorba, siber mağdur, infobezite ve dijital detoks kavramları, çevrimiçi yaşamda dijital ebeveynlik, dijital oyunlar ve çevrimiçi yaşamın olumlu-olumsuz etkileri dersin içeriğini oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İnternet ve tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olur. 2) En sık kullanılan sosyal medya platformları ve özelliklerini açıklar. 3) Teknoloji bağımlılığı, infobezite ve dijital detoks, siber zorbalık ve siber mağduriyet kavramları hakkında farkındalık kazanır. 4) Çevrimiçi yaşamda sosyotelizm, ebeveyn sosyotelizmi ve dijital ebeveynliği açıklar. 5) Çevrimiçi yaşamda dijital oyunlar hakkında bilgi sahibi olur. 6) Çevrimiçi yaşamın olumlu ve olumsuz etkilerini açıklar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin Tanıtımı | |
2) | İnternet, Tarihsel Gelişimi, Dünyada ve Türkiye’de İnternet Kullanımı ve Kullanım Alanları | Ders sunumları |
3) | En Sık Kullanılan Sosyal Medya Platformları ve Özellikleri | Ders sunumları |
4) | Teknoloji Bağımlılığı, İnfobezite ve Dijital Detoks | Ders sunumları |
5) | Dijital Ayak İzi, Siber Zorbalık ve Siber Mağduriyet | Ders sunumları |
6) | Çevrimiçi Yaşamda Dijital okuryazarlık, Sosyotelizm, Ebeveyn Sosyotelizmi, Dijital Ebeveynlik | Ders sunumları |
7) | Çevrimiçi Yaşamda Dijital Oyunlar | Ders sunumları |
8) | Ara sınav | |
9) | Çevrimiçi Yaşamın Olumlu ve Olumsuz Etkileri | Ders sunumları |
10) | Grup proje sunumları | |
11) | Grup proje sunumları | |
12) | Grup proje sunumları | |
13) | Grup proje sunumları | |
14) | Grup proje sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Siber zorbalık- İbrahim Tanrıkulu/Nobel kitap Anı yayıncılık Dijital Ebeveynlik- Mahmut Yay/Yeşilay Yayınları Dijital Nesillerin Teknoloji Bağımlılığı-Hasan Hüseyin Aygül-Erdal Eke/Nobel |
Diğer Kaynaklar: | Sunumlar |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Anestezi teknikeri meslek bilincine sahiptir. | |||||||||||||||
2) Anestezi teknikerinin görev, yetki ve sorumluluklarının neler olduğunu bilir ve ameliyathanede uyumlu ekip çalışması yürütecek etik davranışlar sergiler. | |||||||||||||||
3) Çağdaş sağlık teknikeri anlayışına uygun, hasta ile iletişimini yürütebilecek, alanı ile ilgili öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirebilen temel bilgi, beceri ve donanıma sahiptir. | |||||||||||||||
4) Hastalara zarar vermeden, sepsi-antisepsi, sterilizasyon, kontaminasyon ve enfeksiyon hakkında temel bilgilere sahip olarak sağlık hizmeti sunduğu çalıştığı ortamında hijyene önem verir. | |||||||||||||||
5) Anestezi uygulamalarında kullanılan tıbbi terimleri anlar ve kullanır. | |||||||||||||||
6) İnsan vücudunun temel yapı ve işlevleri ile biyokimyasal mekanizmaları bilir ve mesleki çalışmalarında kullanır. | |||||||||||||||
7) Temel anatomi ve sistemlere ait hastalıklar hakkında genel bilgilere sahiptir. | |||||||||||||||
8) Mesleğini uygularken uygun bilgi kaynaklarından, bilgi teknolojilerinden yararlanabilir. | |||||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | |||||||||||||||
10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |||||||||||||||
11) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | |||||||||||||||
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||||||
13) Ekip çalışmasını içselleştirmiştir, temel anestezik farmakoloji bilgisine sahip olarak, güvenli anestezik ve analjezik uygulamalarını anestezi hekimi ile birlikte gerçekleştirir. | |||||||||||||||
14) Genel ilk yardım bilgisine sahip olarak acil durumlarda uygun yaklaşım ve doğru uygulama becerisini gösterir. | |||||||||||||||
15) Ekip çalışması için gerekli disipline sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlik yürütür. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Anestezi teknikeri meslek bilincine sahiptir. | |
2) | Anestezi teknikerinin görev, yetki ve sorumluluklarının neler olduğunu bilir ve ameliyathanede uyumlu ekip çalışması yürütecek etik davranışlar sergiler. | |
3) | Çağdaş sağlık teknikeri anlayışına uygun, hasta ile iletişimini yürütebilecek, alanı ile ilgili öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirebilen temel bilgi, beceri ve donanıma sahiptir. | |
4) | Hastalara zarar vermeden, sepsi-antisepsi, sterilizasyon, kontaminasyon ve enfeksiyon hakkında temel bilgilere sahip olarak sağlık hizmeti sunduğu çalıştığı ortamında hijyene önem verir. | |
5) | Anestezi uygulamalarında kullanılan tıbbi terimleri anlar ve kullanır. | |
6) | İnsan vücudunun temel yapı ve işlevleri ile biyokimyasal mekanizmaları bilir ve mesleki çalışmalarında kullanır. | |
7) | Temel anatomi ve sistemlere ait hastalıklar hakkında genel bilgilere sahiptir. | |
8) | Mesleğini uygularken uygun bilgi kaynaklarından, bilgi teknolojilerinden yararlanabilir. | |
9) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | |
10) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |
11) | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | |
12) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
13) | Ekip çalışmasını içselleştirmiştir, temel anestezik farmakoloji bilgisine sahip olarak, güvenli anestezik ve analjezik uygulamalarını anestezi hekimi ile birlikte gerçekleştirir. | |
14) | Genel ilk yardım bilgisine sahip olarak acil durumlarda uygun yaklaşım ve doğru uygulama becerisini gösterir. | |
15) | Ekip çalışması için gerekli disipline sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlik yürütür. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 13 | 26 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 12 |
Ödevler | 5 | 5 |
Ara Sınavlar | 6 | 6 |
Final | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 54 |