Yönetim Bilişim Sistemleri (YL) (Tezli) (İngilizce) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | MIS5015 | ||||
Ders İsmi: | Persuasive Technologies | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Bölüm/Program Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. OKAN YAŞAR | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, öğrencileri teknolojilerin insan davranışlarını ve tutumlarını etkilemek için nasıl tasarlanabileceği konusunda derinlemesine bir anlayışla donatmaktır. Teknoloji, psikoloji ve iletişimin kesişimini keşfederek, öğrenciler teknoloji tasarımında ikna edici stratejileri etik ve etkili bir şekilde nasıl kullanacaklarını öğreneceklerdir. Bu bilgi, sağlık, zindelik, eğitim ve insan çabasının diğer kritik alanlarında olumlu değişikliklere yol açabilecek kullanıcı deneyimleri oluşturmak için hayati önem taşımaktadır. |
Dersin İçeriği: | - İkna Edici Teknolojilere Genel Bakış ve Davranış Değişikliğindeki Rolleri - Teknoloji tasarımına uygulanan ikna ve sosyal psikoloji ilkeleri - İkna edici içerik ve kullanıcı deneyimleri geliştirme teknikleri - Başarılı ve başarısız ikna edici teknoloji uygulamalarına ilişkin vaka çalışmaları - Etik hususlar ve ikna edici teknolojilerin toplum üzerindeki etkisi |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) İkna ilkelerini içeren teknoloji çözümleri tasarlama becerisi 2) - Teknolojilerin nasıl ikna ettiğini ve kullanıcılar üzerindeki etkilerini eleştirel olarak analiz etme becerileri 3) İkna edici teknoloji tasarımlarına etik standartları uygulama yetkinliği 4) Teknoloji tabanlı iknanın daha geniş sosyal bağlamlarını ve etkilerini keşfetme bilgisi 5) İkna edici tasarımın çeşitli teknoloji platformlarına entegre edilmesine ilişkin içgörüler |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İkna Edici Teknolojilere Giriş ve Kurs Çerçevesi | |
2) | Temel kavramlar: İkna, Teknoloji ve Davranış Değişikliği | |
3) | İkna psikolojisi: Cialdini'nin ilkelerini teknolojiye uygulamak | |
4) | İkna edici sistem tasarımı: Modeller ve metodolojiler | |
5) | İkna edici teknolojide mesaj tasarımı ve stratejileri | |
6) | Vaka Çalışması Analizi I: Sağlık ve Zindelik Uygulamaları | |
7) | İkna edici teknolojide sosyal etki ve ağların gücü | |
8) | Ara Sınav | |
9) | İkna edici oyunlaştırma: İlkeler ve tasarım stratejileri | |
10) | Vaka Çalışması Analizi II: Çevre ve Enerji Tasarrufu | |
11) | İkna edici müdahaleler için mobil ve her yerde bulunan bilişim | |
12) | Veri güdümlü ikna: Teknolojilerde kişiselleştirme ve uyarlanabilirlik | |
13) | İkna edici teknolojide etik, gizlilik ve güvenlik konuları | |
14) | Eğitim ve E-Ticarette İkna Edici Teknolojilere İlişkin Vaka Çalışmaları | |
15) | İkna edici teknoloji uygulamaları için prototip projeler geliştirmek | |
16) | Final Sınavı ve proje sunumları |
Ders Notları / Kitaplar: | Herhangi bir ders kitabı bulunmamaktadır. There is no textbook. |
Diğer Kaynaklar: | Güncel makaleler, kitaplar kullanılacaktır. Current articles and books will be used. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) - Yönetim bilgi sistemlerini ve stratejik önemini bilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
2) - Yönetim bilgi sisteminin tasarımındaki tüm unsurları ve kavramları tanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
3) - YBS ve yeni sanayi devrimi arasındaki ilişkiyi açıklar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
4) - Sorunları çözmede, rekabet avantajı elde etmede yönetim bilgi sisteminin rolünü anlar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - Yönetim bilgi sistemlerini ve stratejik önemini bilir. | 3 |
2) | - Yönetim bilgi sisteminin tasarımındaki tüm unsurları ve kavramları tanır. | 3 |
3) | - YBS ve yeni sanayi devrimi arasındaki ilişkiyi açıklar. | 3 |
4) | - Sorunları çözmede, rekabet avantajı elde etmede yönetim bilgi sisteminin rolünü anlar. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 42 |
Ara Sınavlar | 8 | 57 |
Final | 8 | 59 |
Toplam İş Yükü | 158 |