Yönetim Bilişim Sistemleri (YL) (Tezli) (İngilizce)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIS5008
Ders İsmi: Digital Marketing
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
6
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm/Program Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. OKAN YAŞAR
Dersi Veren(ler): Dr. Öğr. Üy. ALPASLAN KELLECİ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencileri dijital pazarlama ortamını anlamaya ve bu alanda başarılı olmaya hazırlamak için tasarlanmıştır. Etkili çevrimiçi pazarlama için gerekli stratejiler ve araçlar hakkında kapsamlı bilgi sağlamayı amaçlamaktadır. Teori ve pratiğin entegrasyonu sayesinde öğrenciler, dijital pazarlamanın dinamiklerini ve daha geniş iş ve tüketici davranışı bağlamına nasıl uyduğunu keşfedeceklerdir. Ders, öğrencileri dijital pazarlama kampanyaları geliştirmek, uygulamak ve analiz etmek için gereken eleştirel düşünme ve pratik becerilerle donatacaktır.
Dersin İçeriği: 1. Dijital Pazarlama Stratejisi ve Tüketici Davranışları
2. İçerik Pazarlama ve SEO Optimizasyonu
3. Sosyal Medya ve Influencer Pazarlaması
4. E-posta Pazarlama ve Kişiselleştirme Teknikleri
5. Web Analitiği ve Dijital Kampanya Performans Ölçümü

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Dijital pazarlama stratejilerini formüle etmek ve değerlendirmek.
2) Çevrimiçi içerik görünürlüğünü artırmak için SEO taktiklerini uygulamak.
3) Marka etkileşimi ve influencer işbirlikleri için sosyal medya platformlarından yararlanın.
4) Müşteriyi elde tutmak ve dönüşümü artırmak için e-posta pazarlama tekniklerini uygulayın.
5) Dijital kampanya performansını ölçmek ve optimize etmek için web analitiğinden yararlanma.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dijital Pazarlamaya Giriş ve Güncel Trendler
2) Dijital Pazarlama Hedeflerinin ve KPI'ların Belirlenmesi
3) Dijital Çağda Tüketici Davranışı - Çevrimiçi Karar Verme Süreci
4) Dijital Pazarlamada İçeriğin Rolü - Strateji ve Geliştirme
5) SEO'da Uzmanlaşma - Anahtar Kelimelerden Analitiğe
6) Sosyal Medya Pazarlaması - Platformlar, İçerik ve Yönetim Araçları
7) Influencer Pazarlaması - Yöntemler ve Ölçümler
8) Ara sınav
9) Etkili E-posta Pazarlama Kampanyaları Hazırlama
10) Etkili E-posta Pazarlama Kampanyaları Hazırlama
11) Tıklama Başına Ödeme Reklamcılığı - Google Ads ve Sosyal Medya Reklamları
12) Mobil Pazarlama ve Uygulamaların Rolü
13) Video Pazarlama - Etkileşim ve Dönüşüm Teknikleri
14) Dijital Pazarlama Verilerini Analiz Etme - Google Analytics'e Giriş
15) Dönüşüm Oranı Optimizasyonu ve A/B Testi
16) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Herhangi bir ders kitabı bulunmamaktadır.
There is no textbook.
Diğer Kaynaklar: Güncel makaleler, kitaplar kullanılacaktır.
Current articles and books will be used.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) - Yönetim bilgi sistemlerini ve stratejik önemini bilir. 3 3 3 3 3
2) - Yönetim bilgi sisteminin tasarımındaki tüm unsurları ve kavramları tanır. 3 3 3 3 3
3) - YBS ve yeni sanayi devrimi arasındaki ilişkiyi açıklar. 3 3 3 3 3
4) - Sorunları çözmede, rekabet avantajı elde etmede yönetim bilgi sisteminin rolünü anlar. 3 3 3 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - Yönetim bilgi sistemlerini ve stratejik önemini bilir. 3
2) - Yönetim bilgi sisteminin tasarımındaki tüm unsurları ve kavramları tanır. 3
3) - YBS ve yeni sanayi devrimi arasındaki ilişkiyi açıklar. 3
4) - Sorunları çözmede, rekabet avantajı elde etmede yönetim bilgi sisteminin rolünü anlar. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 14 42
Ara Sınavlar 8 57
Final 8 57
Toplam İş Yükü 156