Yönetim Bilişim Sistemleri (YL) (Tezli) (İngilizce)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: MIS5189
Ders İsmi: Yüksek lisans Tezi
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
60
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Araş. Gör. KAZIM TİMUÇİN UTKAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Öğrencilerin akademik araştırma becerilerini geliştirmeyi, bağımsız ve orijinal bir araştırma gerçekleştirmeyi, bu süreci etik kurallar çerçevesinde yönetmeyi ve bilimsel bir yazılı eser ortaya koyarak akademik iletişim becerilerini arttırmayı hedeflemektedir. Bu dersin temel amacı, öğrencinin seçtiği alana özgü bir problemi belirlemesi, bu problem hakkında derinlemesine bilgi edinmesi, uygun araştırma yöntemlerini seçip uygulaması ve kendi analizleriyle orijinal sonuçlar üretebilmesidir.
Dersin İçeriği: 1. Araştırma metodolojilerinin incelenmesi ve uygulanması.
2. Literatür taraması teknikleri ve bilgi yönetimi.
3. Bilimsel veri analizi, modelleme ve yorumlama.
4. Akademik yazım teknikleri ve etik kurallar.
5. Tez yazım süreci ve sunum teknikleri.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenci, bağımsız bir araştırma gerçekleştirme becerisine sahip olacaktır.
2) Bilimsel araştırmalar için gerekli yöntemleri seçip uygulayabilecektir.
3) Akademik yazım ve sunum tekniklerini efektif bir şekilde kullanabilecektir.
4) Araştırma etik kurallarına ve telif haklarına uygun hareket edebilecektir.
5) Elde edilen bulguları analiz edip bilimsel bir yazılı rapora dönüştürebilecektir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tez konusunun seçimi ve araştırma sorularının belirlenmesi. -
2) Tez Çalışması -
3) Tez Çalışması -
4) Tez Çalışması -
5) Tez Çalışması -
6) Tez Çalışması -
7) Tez Çalışması -
8) Tez Çalışması -
9) Tez Çalışması -
10) Tez Çalışması -
11) Tez Çalışması -
12) Tez Çalışması -
13) Tez Çalışması -
14) Tez Çalışması -
15) Tez Çalışması -
16) Final - Tezin tamamlanması ve sunumu. -

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: "Writing Science: How to Write Papers That Get Cited and Proposals That Get Funded" - Joshua Schimel.
Diğer Kaynaklar: "Writing Science: How to Write Papers That Get Cited and Proposals That Get Funded" - Joshua Schimel.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) - Yönetim bilgi sistemlerini ve stratejik önemini bilir. 3 3 3 3 3
2) - Yönetim bilgi sisteminin tasarımındaki tüm unsurları ve kavramları tanır. 3 3 3 3 3
3) - YBS ve yeni sanayi devrimi arasındaki ilişkiyi açıklar. 3 3 3 3 3
4) - Sorunları çözmede, rekabet avantajı elde etmede yönetim bilgi sisteminin rolünü anlar. 3 3 2 3 3

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) - Yönetim bilgi sistemlerini ve stratejik önemini bilir. 3
2) - Yönetim bilgi sisteminin tasarımındaki tüm unsurları ve kavramları tanır. 3
3) - YBS ve yeni sanayi devrimi arasındaki ilişkiyi açıklar. 3
4) - Sorunları çözmede, rekabet avantajı elde etmede yönetim bilgi sisteminin rolünü anlar. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 100
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 30
Sunum / Seminer 16 1480
Toplam İş Yükü 1510