Yönetim Bilişim Sistemleri (YL) (Tezli) (İngilizce) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | MIS5189 | ||||
Ders İsmi: | Yüksek lisans Tezi | ||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Araş. Gör. KAZIM TİMUÇİN UTKAN | ||||
Dersi Veren(ler): | |||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin akademik araştırma becerilerini geliştirmeyi, bağımsız ve orijinal bir araştırma gerçekleştirmeyi, bu süreci etik kurallar çerçevesinde yönetmeyi ve bilimsel bir yazılı eser ortaya koyarak akademik iletişim becerilerini arttırmayı hedeflemektedir. Bu dersin temel amacı, öğrencinin seçtiği alana özgü bir problemi belirlemesi, bu problem hakkında derinlemesine bilgi edinmesi, uygun araştırma yöntemlerini seçip uygulaması ve kendi analizleriyle orijinal sonuçlar üretebilmesidir. |
Dersin İçeriği: | 1. Araştırma metodolojilerinin incelenmesi ve uygulanması. 2. Literatür taraması teknikleri ve bilgi yönetimi. 3. Bilimsel veri analizi, modelleme ve yorumlama. 4. Akademik yazım teknikleri ve etik kurallar. 5. Tez yazım süreci ve sunum teknikleri. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenci, bağımsız bir araştırma gerçekleştirme becerisine sahip olacaktır. 2) Bilimsel araştırmalar için gerekli yöntemleri seçip uygulayabilecektir. 3) Akademik yazım ve sunum tekniklerini efektif bir şekilde kullanabilecektir. 4) Araştırma etik kurallarına ve telif haklarına uygun hareket edebilecektir. 5) Elde edilen bulguları analiz edip bilimsel bir yazılı rapora dönüştürebilecektir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tez konusunun seçimi ve araştırma sorularının belirlenmesi. | - |
2) | Tez Çalışması | - |
3) | Tez Çalışması | - |
4) | Tez Çalışması | - |
5) | Tez Çalışması | - |
6) | Tez Çalışması | - |
7) | Tez Çalışması | - |
8) | Tez Çalışması | - |
9) | Tez Çalışması | - |
10) | Tez Çalışması | - |
11) | Tez Çalışması | - |
12) | Tez Çalışması | - |
13) | Tez Çalışması | - |
14) | Tez Çalışması | - |
15) | Tez Çalışması | - |
16) | Final - Tezin tamamlanması ve sunumu. | - |
Ders Notları / Kitaplar: | "Writing Science: How to Write Papers That Get Cited and Proposals That Get Funded" - Joshua Schimel. |
Diğer Kaynaklar: | "Writing Science: How to Write Papers That Get Cited and Proposals That Get Funded" - Joshua Schimel. |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) - Yönetim bilgi sistemlerini ve stratejik önemini bilir. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
2) - Yönetim bilgi sisteminin tasarımındaki tüm unsurları ve kavramları tanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
3) - YBS ve yeni sanayi devrimi arasındaki ilişkiyi açıklar. | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
4) - Sorunları çözmede, rekabet avantajı elde etmede yönetim bilgi sisteminin rolünü anlar. | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | - Yönetim bilgi sistemlerini ve stratejik önemini bilir. | 3 |
2) | - Yönetim bilgi sisteminin tasarımındaki tüm unsurları ve kavramları tanır. | 3 |
3) | - YBS ve yeni sanayi devrimi arasındaki ilişkiyi açıklar. | 3 |
4) | - Sorunları çözmede, rekabet avantajı elde etmede yönetim bilgi sisteminin rolünü anlar. | 3 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 100 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 30 |
Sunum / Seminer | 16 | 1480 |
Toplam İş Yükü | 1510 |