Moleküler Biyoloji ve Genetik | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI376 | ||||
Ders İsmi: | Uluslararası Ticaretin Esasları | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Turkish | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr. Gör. ONAN ŞAHİN | ||||
Dersi Veren(ler): | Onan ŞAHİN | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin sonunda öğrenciler bir dış ticaretin temel bileşenlerini tanıyacak, bu ögelerde ortaya çıkan sorunları tanımlayıp ihtiyaçlarına uygun çözüm yolları seçebilecektir. Dersin sonunda bir dış ticaret elemanının sahip olması gereken bilgi birikimi ile bunları kullanma yetisi geliştirerek bu bilgileri uygulayabileceklerdir. |
Dersin İçeriği: | Dış ticaret süreçleri. dış ticaretteki devlet destekleri, ihracatçı birlikleri, gümrükler. finans ve taşımacılık şekilleri, dış ticarette ödeme/teslim şekillerini anlatmaktır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Uluslararası Ekonomik Kuruluşlar | Ders notu |
2) | Karşılaştırmalı Üstünlükler Kuramı ve Dış Ticaretin Getirisi | Ders notu |
3) | Modern Ticaret Teorileri | Ders notu |
4) | Eksik Rekabet ve Dış Ticaret | Ders notu |
5) | Eksik Rekabet ve Dış Ticaret | Ders notu |
6) | Tarife ve Kotalar | Ders notu |
7) | Dış Ticaret Politikası | Ders notu |
8) | Vize Sınavı | |
9) | Uluslararası Ticaret - İşgücü ve Çevre Standartları | Ders notu |
10) | Ödemeler Dengesi | Ders notu |
11) | Döviz Kuru ve Döviz Kuru Sistemleri | Ders notu |
12) | Açık Ekonomi | Ders notu |
13) | Dış Ticarette Korumacılık ve Serbestleşme | Ders notu |
14) | Türkiye’de Dış Ticaretin Gelişimi ve Yapısı | Ders notu |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Adım Adım Dış Ticaret |
Diğer Kaynaklar: | Ders notları |
Course Learning Outcomes | ||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||||
1) Moleküler biyoloji ve genetik alanına temel oluşturacak biyoloji, kimya, fizik, matematik konularında teorik bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||
2) Biyolojiyi moleküler düzeyde açıklar. | ||||||||||||||
3) Moleküler biyolojinin diğer bilim dalları ile ilgisini kurar, ilgili bilgilerini başka bir alanla birleştirerek zamanı etkin kullanır. | ||||||||||||||
4) Alanın gerektirdiği laboratuvar bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||||
5) Bilimsel etik kurallara bağlı çalışır. | ||||||||||||||
6) Veri analizlerinde ve değerlendirmelerinde yazılım programları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | ||||||||||||||
7) Alanıyla ilgili literatürü ve güncel yöntemleri takip etme bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||||
8) Sağlık, tarım, hayvancılık, çevre, endüstri konularındaki ihtiyaçlar doğrultusunda alanla ilgili edinilen bilgileri teknolojiyle birleştirebilmeye yönelik bakış açısı geliştirir. | ||||||||||||||
9) Biyoloji bilgisine sistem düzeyinde sahiptir. | ||||||||||||||
10) Biyolojiyi evrimsel bakış açısıyla değerlendirme bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||||
11) Bireysel çalışabilme, proje hazırlama, yürütme, yazılı ve sözlü sunma bilgi ve becerisine sahiptir. | ||||||||||||||
12) En az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | ||||||||||||||
13) Toplumsal sorunları saptayarak, disiplinler arası iş birliği içinde çözümler yaratır veya çözümün bir parçası olur. | ||||||||||||||
14) Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde sosyal, kültürel ve bireysel farklılıklara, evrensel değerlere ve insan haklarına saygılıdır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Moleküler biyoloji ve genetik alanına temel oluşturacak biyoloji, kimya, fizik, matematik konularında teorik bilgiye sahiptir. | |
2) | Biyolojiyi moleküler düzeyde açıklar. | |
3) | Moleküler biyolojinin diğer bilim dalları ile ilgisini kurar, ilgili bilgilerini başka bir alanla birleştirerek zamanı etkin kullanır. | |
4) | Alanın gerektirdiği laboratuvar bilgi ve becerisine sahiptir. | |
5) | Bilimsel etik kurallara bağlı çalışır. | |
6) | Veri analizlerinde ve değerlendirmelerinde yazılım programları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır. | |
7) | Alanıyla ilgili literatürü ve güncel yöntemleri takip etme bilgi ve becerisine sahiptir. | |
8) | Sağlık, tarım, hayvancılık, çevre, endüstri konularındaki ihtiyaçlar doğrultusunda alanla ilgili edinilen bilgileri teknolojiyle birleştirebilmeye yönelik bakış açısı geliştirir. | |
9) | Biyoloji bilgisine sistem düzeyinde sahiptir. | |
10) | Biyolojiyi evrimsel bakış açısıyla değerlendirme bilgi ve becerisine sahiptir. | |
11) | Bireysel çalışabilme, proje hazırlama, yürütme, yazılı ve sözlü sunma bilgi ve becerisine sahiptir. | |
12) | En az bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyinde kullanır. | |
13) | Toplumsal sorunları saptayarak, disiplinler arası iş birliği içinde çözümler yaratır veya çözümün bir parçası olur. | |
14) | Bilimsel ve mesleki etkinliklerinde sosyal, kültürel ve bireysel farklılıklara, evrensel değerlere ve insan haklarına saygılıdır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 40 |
Final Pratik | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 42 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 41 | 41 | ||||
Final | 1 | 42 | 42 | ||||
Toplam İş Yükü | 125 |