UNI375 Tarihi Çevre Kültürüİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar DiyalizÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Diyaliz

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI375
Ders İsmi: Tarihi Çevre Kültürü
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. ERKAN KAMBEK
Dersi Veren(ler): Erkan KAMBEK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Tüm üniversite öğrencilerini, kültür mirası koruma kavramıyla tanıştırmak; bu yolla, kendi uzmanlıkları dahilinde katılımcı koruma hakkında fikir sahibi olmalarını ve süreçlere katılımlarını sağlamak.
Dersin İçeriği: Anadolu gibi kadim bir coğrafyanın sakinleri olarak buradaki yerleşimlerin üstün evrensel değerlere sahip tarihi çevrelerini tanımaya çalışacağız. Bu değerleri korumaya sadece konunun uzmanları değil, tüm yerel halkın katılımı gerekli olduğundan bu ders kapsamında İstanbul’un Dünya Miras Alanları odağında kültür mirasımızın değerlerini farklı perspektiflerden tartışarak anlamaya çalışacağız. Bununla birlikte ülkemizde bulunan diğer Dünya Miras Alanları’nı da tanımak ve zengin zengin kültür mirasımızı korumanın çeşitli yönlerini ele almak dersin ana hattını oluşturmaktadır. Katılımcı korumanın sınırlarını zorlayarak farklı disiplinlerin kültür mirasına verebilecekleri katkıları öğrencilerin araştırmalarıyla ortaya koymaları ve bunu çeşitli yöntemlerle (sunum, poster, video vb.) ifade edebilmeleri beklenecektir. Ders yoğun alan gezileriyle desteklenerek dersi alan öğrencilerin aktif katılımı sağlanacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tarihi çevre kavramının anlaşılması
2) Kültür mirası korumanın yöntemlerinin öğrenilmesi
3) Yaşanılan coğrafyadaki tarihi çevrenin değerlerinin benimsenmesi
4) Dünya Miras alanı kavramıyla tanışılması

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtılması ve karşılıklı ödev ve görevlerin açıklanması Ödev konularının konuşulması
2) İstanbul Dünya Miras Alanları – Arkeolojik Park (Sultanahmet) Öğrenci çalışma gruplarının oluşturulması
3) Arkeolojik Park (Sultanahmet) Alan Gezisi
4) İstanbul Dünya Miras Alanları – Süleymaniye
5) Süleymaniye Alan Gezisi
6) İstanbul Dünya Miras Alanları – Zeyrek
7) Zeyrek Alan Gezisi
8) İstanbul Dünya Miras Alanları – Kara Surları
9) Kara Surları Alan Gezisi
10) Türkiye’deki Diğer Dünya Miras Alanları Öğrenci Sunumları ve Tartışma
11) Türkiye’deki Diğer Dünya Miras Alanları Öğrenci Sunumları ve Tartışma
12) Öğrenci Sunumları ve Tartışma
13) Öğrenci Sunumları ve Tartışma
14) Öğrenci Sunumları ve Tartışma
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Organisation, C. (2008). Operational Guidelines for the Implementation of the World Heritage Convention. Paris.
İstanbul Tarihi Alanları Alan Başkanlığı. (2011). İstanbul Tarihi Yarımada Yönetim Planı.
Kuban, D. (2000). Tarihi çevre korumanın mimarlık boyutu: kuram ve uygulama. Yapı-Endüstri Merkezi Yayınları.
Diğer Kaynaklar: Organisation, C. (2008). Operational Guidelines for the Implementation of the World Heritage Convention. Paris.
İstanbul Tarihi Alanları Alan Başkanlığı. (2011). İstanbul Tarihi Yarımada Yönetim Planı.
Kuban, D. (2000). Tarihi çevre korumanın mimarlık boyutu: kuram ve uygulama. Yapı-Endüstri Merkezi Yayınları.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Mesleğinin yetki ve sorumluluklarını bilir, diyalizin temel fiziksel ilkeleri hakkında teorik ve pratik bilgi sahibidir.
2) Nefrolojinin genel konuları böbrek yetmezliği, böbrek hastalıkları, sıvı elektrolit sorunlar hakkında bilgi sahibidir ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir.
3) Hemodiyafiltrasyon Periton Diyalizi ve Hemodiyaliz cihazını kullanır.
4) Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilir.
5) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerinin farkında olup bunları çalışma ortamında kullanır.
6) Diyaliz tedavi yöntemleri ve çeşitleri hakkında bilgi sahibidir. Diyaliz konusundaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri yakından takip ederek kendini sürekli eğitir.
7) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
8) Takım çalışmasına yatkındır ve diğer alanlardaki sağlık ekip üyeleri ile etkili iletişim kurma becerisi gelişmiştir.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
12) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. İş güvenliği konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
13) Diyaliz hastalarının sağlık sorunları konusunda duyarlı olup sağlığı geliştirmeye yönelik bir bilinçle çalışır.
14) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
15) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleğinin yetki ve sorumluluklarını bilir, diyalizin temel fiziksel ilkeleri hakkında teorik ve pratik bilgi sahibidir.
2) Nefrolojinin genel konuları böbrek yetmezliği, böbrek hastalıkları, sıvı elektrolit sorunlar hakkında bilgi sahibidir ve öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirir.
3) Hemodiyafiltrasyon Periton Diyalizi ve Hemodiyaliz cihazını kullanır.
4) Baştan sona hemodiyalizde hasta takibi yapabilir.
5) Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerinin farkında olup bunları çalışma ortamında kullanır.
6) Diyaliz tedavi yöntemleri ve çeşitleri hakkında bilgi sahibidir. Diyaliz konusundaki teknolojik ve bilimsel gelişmeleri yakından takip ederek kendini sürekli eğitir.
7) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir ve öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirir.
8) Takım çalışmasına yatkındır ve diğer alanlardaki sağlık ekip üyeleri ile etkili iletişim kurma becerisi gelişmiştir.
9) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler.
10) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
11) Birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kurallarına uygun davranır.
12) Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. İş güvenliği konusunda yeterli bilgiye sahiptir.
13) Diyaliz hastalarının sağlık sorunları konusunda duyarlı olup sağlığı geliştirmeye yönelik bir bilinçle çalışır.
14) Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
15) Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnek olur.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100