UNI375 Tarihi Çevre Kültürüİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Bilgisayar TeknolojisiÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Bilgisayar Teknolojisi

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI375
Ders İsmi: Tarihi Çevre Kültürü
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. ERKAN KAMBEK
Dersi Veren(ler): Erkan KAMBEK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Tüm üniversite öğrencilerini, kültür mirası koruma kavramıyla tanıştırmak; bu yolla, kendi uzmanlıkları dahilinde katılımcı koruma hakkında fikir sahibi olmalarını ve süreçlere katılımlarını sağlamak.
Dersin İçeriği: Anadolu gibi kadim bir coğrafyanın sakinleri olarak buradaki yerleşimlerin üstün evrensel değerlere sahip tarihi çevrelerini tanımaya çalışacağız. Bu değerleri korumaya sadece konunun uzmanları değil, tüm yerel halkın katılımı gerekli olduğundan bu ders kapsamında İstanbul’un Dünya Miras Alanları odağında kültür mirasımızın değerlerini farklı perspektiflerden tartışarak anlamaya çalışacağız. Bununla birlikte ülkemizde bulunan diğer Dünya Miras Alanları’nı da tanımak ve zengin zengin kültür mirasımızı korumanın çeşitli yönlerini ele almak dersin ana hattını oluşturmaktadır. Katılımcı korumanın sınırlarını zorlayarak farklı disiplinlerin kültür mirasına verebilecekleri katkıları öğrencilerin araştırmalarıyla ortaya koymaları ve bunu çeşitli yöntemlerle (sunum, poster, video vb.) ifade edebilmeleri beklenecektir. Ders yoğun alan gezileriyle desteklenerek dersi alan öğrencilerin aktif katılımı sağlanacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tarihi çevre kavramının anlaşılması
2) Kültür mirası korumanın yöntemlerinin öğrenilmesi
3) Yaşanılan coğrafyadaki tarihi çevrenin değerlerinin benimsenmesi
4) Dünya Miras alanı kavramıyla tanışılması

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtılması ve karşılıklı ödev ve görevlerin açıklanması Ödev konularının konuşulması
2) İstanbul Dünya Miras Alanları – Arkeolojik Park (Sultanahmet) Öğrenci çalışma gruplarının oluşturulması
3) Arkeolojik Park (Sultanahmet) Alan Gezisi
4) İstanbul Dünya Miras Alanları – Süleymaniye
5) Süleymaniye Alan Gezisi
6) İstanbul Dünya Miras Alanları – Zeyrek
7) Zeyrek Alan Gezisi
8) İstanbul Dünya Miras Alanları – Kara Surları
9) Kara Surları Alan Gezisi
10) Türkiye’deki Diğer Dünya Miras Alanları Öğrenci Sunumları ve Tartışma
11) Türkiye’deki Diğer Dünya Miras Alanları Öğrenci Sunumları ve Tartışma
12) Öğrenci Sunumları ve Tartışma
13) Öğrenci Sunumları ve Tartışma
14) Öğrenci Sunumları ve Tartışma
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Organisation, C. (2008). Operational Guidelines for the Implementation of the World Heritage Convention. Paris.
İstanbul Tarihi Alanları Alan Başkanlığı. (2011). İstanbul Tarihi Yarımada Yönetim Planı.
Kuban, D. (2000). Tarihi çevre korumanın mimarlık boyutu: kuram ve uygulama. Yapı-Endüstri Merkezi Yayınları.
Diğer Kaynaklar: Organisation, C. (2008). Operational Guidelines for the Implementation of the World Heritage Convention. Paris.
İstanbul Tarihi Alanları Alan Başkanlığı. (2011). İstanbul Tarihi Yarımada Yönetim Planı.
Kuban, D. (2000). Tarihi çevre korumanın mimarlık boyutu: kuram ve uygulama. Yapı-Endüstri Merkezi Yayınları.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak
2) Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak
3) Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak
4) Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak
5) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak.
6) Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak
7) Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak
8) Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak
9) Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak
10) Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Bilgisayar teknolojileri alanında temel kavramları anlama becerisine sahip olmak
2) Bilgisayar teknolojileri alanındaki problemleri analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak
3) Yabancı dilde mesleki konuları anlama becerisine sahip olmak
4) Yazılım kurulum, test ve kabul işlemlerini yapabilme becerisine sahip olmak
5) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak.
6) Bilgisayar donanımının bakım ve onarımını yapabilme becerisine sahip olmak
7) Bilgisayar teknolojileri alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak
8) Bilgisayar ve ağ yazılımları planlama, tasarlama ve üretme becerisine sahip olmak
9) Web tasarımı ve programlaması yapabilme becerisine sahip olmak
10) Veritabanı yönetimi, sorgulama, tasarımı konularındaki bilgilerini uygulamalarda kullanabilme ve veritabanı uygulamaları geliştirebilme yetkinliğine sahip olmak

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100