UNI375 Tarihi Çevre Kültürüİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI375
Ders İsmi: Tarihi Çevre Kültürü
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. ERKAN KAMBEK
Dersi Veren(ler): Erkan KAMBEK
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Tüm üniversite öğrencilerini, kültür mirası koruma kavramıyla tanıştırmak; bu yolla, kendi uzmanlıkları dahilinde katılımcı koruma hakkında fikir sahibi olmalarını ve süreçlere katılımlarını sağlamak.
Dersin İçeriği: Anadolu gibi kadim bir coğrafyanın sakinleri olarak buradaki yerleşimlerin üstün evrensel değerlere sahip tarihi çevrelerini tanımaya çalışacağız. Bu değerleri korumaya sadece konunun uzmanları değil, tüm yerel halkın katılımı gerekli olduğundan bu ders kapsamında İstanbul’un Dünya Miras Alanları odağında kültür mirasımızın değerlerini farklı perspektiflerden tartışarak anlamaya çalışacağız. Bununla birlikte ülkemizde bulunan diğer Dünya Miras Alanları’nı da tanımak ve zengin zengin kültür mirasımızı korumanın çeşitli yönlerini ele almak dersin ana hattını oluşturmaktadır. Katılımcı korumanın sınırlarını zorlayarak farklı disiplinlerin kültür mirasına verebilecekleri katkıları öğrencilerin araştırmalarıyla ortaya koymaları ve bunu çeşitli yöntemlerle (sunum, poster, video vb.) ifade edebilmeleri beklenecektir. Ders yoğun alan gezileriyle desteklenerek dersi alan öğrencilerin aktif katılımı sağlanacaktır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tarihi çevre kavramının anlaşılması
2) Kültür mirası korumanın yöntemlerinin öğrenilmesi
3) Yaşanılan coğrafyadaki tarihi çevrenin değerlerinin benimsenmesi
4) Dünya Miras alanı kavramıyla tanışılması

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin tanıtılması ve karşılıklı ödev ve görevlerin açıklanması Ödev konularının konuşulması
2) İstanbul Dünya Miras Alanları – Arkeolojik Park (Sultanahmet) Öğrenci çalışma gruplarının oluşturulması
3) Arkeolojik Park (Sultanahmet) Alan Gezisi
4) İstanbul Dünya Miras Alanları – Süleymaniye
5) Süleymaniye Alan Gezisi
6) İstanbul Dünya Miras Alanları – Zeyrek
7) Zeyrek Alan Gezisi
8) İstanbul Dünya Miras Alanları – Kara Surları
9) Kara Surları Alan Gezisi
10) Türkiye’deki Diğer Dünya Miras Alanları Öğrenci Sunumları ve Tartışma
11) Türkiye’deki Diğer Dünya Miras Alanları Öğrenci Sunumları ve Tartışma
12) Öğrenci Sunumları ve Tartışma
13) Öğrenci Sunumları ve Tartışma
14) Öğrenci Sunumları ve Tartışma
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Organisation, C. (2008). Operational Guidelines for the Implementation of the World Heritage Convention. Paris.
İstanbul Tarihi Alanları Alan Başkanlığı. (2011). İstanbul Tarihi Yarımada Yönetim Planı.
Kuban, D. (2000). Tarihi çevre korumanın mimarlık boyutu: kuram ve uygulama. Yapı-Endüstri Merkezi Yayınları.
Diğer Kaynaklar: Organisation, C. (2008). Operational Guidelines for the Implementation of the World Heritage Convention. Paris.
İstanbul Tarihi Alanları Alan Başkanlığı. (2011). İstanbul Tarihi Yarımada Yönetim Planı.
Kuban, D. (2000). Tarihi çevre korumanın mimarlık boyutu: kuram ve uygulama. Yapı-Endüstri Merkezi Yayınları.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler.
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler.
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler.
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler.
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler.
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler.
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar.
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler.
9) Yönetim becerisine sahiptirler.
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar.
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler.
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler.
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar.
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar.
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler.
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler.
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler.
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler.
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler.
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler.
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar.
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler.
9) Yönetim becerisine sahiptirler.
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar.
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler.
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler.
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar.
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar.
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 50
Final 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100