UNI375 Tarihi Çevre Kültürüİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Yönetim Bilişim SistemleriÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Yönetim Bilişim Sistemleri

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI375
Ders İsmi: Tarihi Çevre Kültürü
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Evet
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr. Gör. ZUHAL AYANOĞLU
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Zuhal AYANOĞLU
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı; tarihi çevre kültürü kavramının geçmişten bugüne kadar elde edilen bilgi, belge ve veriler ışığında ele almak ve tarihi çevreyi koruma bilincinin nasıl oluşturulması gerektiğini aktarmaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders; geçmiş dönemlerin sosyal, kültürel ve ekonomik yapısı, yaşam biçimi ve felsefesini yansıtmaları, doğa- bina ve bina-insan ilişkileri arasında kurdukları ilişkinin doğruluğu açısından büyük bir birikim olarak nitelendirilen tarihi çevre kavramını, tarihi çevre bilinci ve koruma anlayışını farklı boyutlarıyla ele alan konuları içermektedir. Ders süreci içerinde sahada yerinde yapılan incelemelerle dersin ana temasının anlaşılması desteklenecektir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Tarihi çevre kültürü kavramını ve tarihi çevre anlayışını öğrenir.
2) Tarihi çevre kültürü anlayışı ve tarihi çevre korumacılığı hakkında bilgi sahibi olur.
3) Tarihi çevreyi korumaya yönelik teorileri yorumlar.
4) Farklı tarihi çevre kültürlerinin ne şekilde oluştuğunu dair düşünce biçimini yorumlar.
5) Dünya miras alanı ve kültürel miras kavramını öğrenir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin amacı ve kapsamı hakkında bilgi verilmesi, yönteminin ve yürütülme biçiminin aktarılması.
2) Tarihi Çevre Kültürü kavramının tanımı.
3) Tarihi Çevre Kültürünü şehir bağlamında değerlendirmek. Tarihi Çevreyi oluşturan bileşenler (sahada yerinde inceleme).
4) Tarihi Çevre Kültürünü şehir bağlamında değerlendirmek. Tarihi Çevreyi oluşturan bileşenler (sahada yerinde inceleme) (devam).
5) Günümüzde tarihi çevre kültürü (sahada yerinde inceleme) (ödev).
6) Batı ve Doğu’da tarihi çevre kültürü, şehre yansıması.
7) Tarihi çevre kültürünü korumaya ve bilinç kazandırmaya yönelik düzenlemeler ve alternatifler (sahada yerinde inceleme).
8) ARA SINAV
9) Çevre, Tabiat, Ekoloji ve Tarihi Çevre Kültürü (sahada yerinde inceleme)
10) Dünya Ülkelerinden (yurtiçi ve yurtdışı) Örnekler.
11) Tarihi Çevre ve kültür ilişkisi bağlamında hazırlanan öğrenci sunuşları.
12) Tarihi Çevre ve kültür ilişkisi bağlamında hazırlanan öğrenci sunuşları.
13) Tarihi Çevre ve kültür ilişkisi bağlamında hazırlanan öğrenci sunuşları.
14) Tarihi Çevre ve kültür ilişkisi bağlamında hazırlanan öğrenci sunuşları.
15) FİNAL TESLİMİ ve GENEL DEĞERLENDİRME

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Erder, C. Tarihi Çevre Bilinci.
Ahunbay, Z. Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon.
Diğer Kaynaklar: Erder, C. Tarihi Çevre Bilinci.
Ahunbay, Z. Tarihi Çevre Koruma ve Restorasyon.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir.
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır.
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır.
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar.
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur.
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır.
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar.
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır.
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir.
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir.
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar.
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar.
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Yönetim bilişim sistemlerine yönelik, başta işletme ve bilgisayar mühendisliği ile ilgili olmak üzere, disiplinlerarası geniş bir perspektife sahiptir. 3
2) Yönetim bilişim sistemlerini teknik, örgütsel ve yönetsel açıdan kavrar ve programlama mantığını bilerek güncel bir programlama dili kullanır. 3
3) Çeşitli iş problemlerinin kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı bilişim teknolojileri ve sistemlerini kullanır. 3
4) Yönetim bilişim sistemleri alanındaki verileri, kavram ve fikirleri bilimsel ve teknolojik yöntemlerle yorumlar. 3
5) Bir bilişim sistemi için gerekli ihtiyaçları analiz ederek sisteme ait veritabanın analiz, dizayn ve uygulama aşamalarındaki süreçlere hakim olur. 3
6) Bilişim projelerine teknik ve yönetsel katkı verir ve sorumluluk alır. 3
7) Çeşitli istatistiki teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak karmaşık iş ve bilişim problemlerini çözer ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. 3
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. 3
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. 3
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde gerekli hukuk bilgisine sahiptir. 3
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. 3
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. 3
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ödevler 1 0 0
Final 1 0 0
Toplam İş Yükü 0