Ekonomi (İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | UNI373 | ||||
Ders İsmi: | Hukuk, Siyaset ve Toplum | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. İŞTAR GÖZAYDIN | ||||
Dersi Veren(ler): | Prof. Dr. İştar Gözaydın | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Hukuk, Siyaset ve Toplum dersinin amacı, katılımcılara devlet, modernite, hukuk ve toplum etkileşimleri çerçevesinde temel bilgi ve becerileri vermektir. Bu ders, lisans öğrenimi ne olursa olsun, öğrencilerin yaşadıkları dünya ve ülke yapılanmasındaki politik ve toplumsal ilişkiler hakkında farkındalık sağlamak için gerekli genel bilgilere yoğunlaşmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bu ders hukuk, devlet, siyaset ve toplum kavramları ile aralarındaki ilişkiler hususunda temel bilgileri içermektedir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) 1. Hukuk, devlet ve toplum ve ilgili kavramlar ile aralarındaki ilişkileri açıklar. 2) 2. Hukuk, devlet ve toplumla ilgili tarihsel süreçler hakkında bilgi sahibi olur. 3) 3. Yaşadığımız modernite sürecinde hukuk ve siyasetin toplum üzerindeki etkilerini yorumlar. 4) 4. Bireyin hukuk ve siyaset çerçevesindeki konumunu anlar. 5) 5. Hukuk, devlet ve toplum ve bireyin değişen rollerini açıklar. 6) 6. Dünya ve ülke siyasetindeki farklılaşmaları hukuk kavramlarıyla okuyabilir. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Modernite nedir? | |
2) | Hukuk nedir? Siyaset nedir? Haklar nelerdir? | |
3) | Hükümetler, sistemler ve rejimler | |
4) | Demokrasi | |
5) | Devlet | |
6) | Ulus, ulus-devlet; milliyetçilik | |
7) | Küresel siyaset ve hukuk | |
8) | ara sınav | |
9) | Temsiliyet ve seçimler | |
10) | Anayasa | |
11) | Yargı erki | |
12) | Yasama erki ve faaliyetleri | |
13) | Yürütme erki ve faaliyetleri | |
14) | Bürokrasi |
Ders Notları / Kitaplar: | Andrew Heywood (2002). Politics (second edition) palgrave (pdf available) http://www.mim.ac.mw/books/Andrew%20Heywood%20-%20Politics%202nd%20edition.pdf |
Diğer Kaynaklar: | course notes |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||
1) Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak ekonomiye ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahiptir. | |||||||||||||
2) Ekonominin farklı fonksiyonları ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. | |||||||||||||
3) Çeşitli ekonomik sorunların kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | |||||||||||||
4) Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincindedir ve bu ihtiyaçları karşılayabilmek için ekonomi bilgisini kullanır. | |||||||||||||
5) Türkiye ekonomisinin ve küresel ekonominin güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
6) Türkiye ekonomisinin tarihine ilişkin derinlemesine ve küresel ekonominin tarihine ilişkin temel düzeyde bilgiye sahiptir. | |||||||||||||
7) Çeşitli istatistik teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak doğru ekonomik modeller kurar ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |||||||||||||
8) Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |||||||||||||
9) Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |||||||||||||
10) Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahiptir. | |||||||||||||
11) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |||||||||||||
12) Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |||||||||||||
13) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Diğer sosyal bilimleri ve matematiği kullanarak ekonomiye ilişkin geniş ve disiplinlerarası bir perspektife sahiptir. | |
2) | Ekonominin farklı fonksiyonları ve etkileşimlerine ilişkin bilgi ve beceriye sahiptir. | |
3) | Çeşitli ekonomik sorunların kavranmasına ve çözümüne yönelik farklı teorik yaklaşımları kullanır. | |
4) | Toplumun ihtiyaçlarının ne olduğunun bilincindedir ve bu ihtiyaçları karşılayabilmek için ekonomi bilgisini kullanır. | |
5) | Türkiye ekonomisinin ve küresel ekonominin güncel sorunlarına yönelik derinlemesine bilgiye sahiptir. | |
6) | Türkiye ekonomisinin tarihine ilişkin derinlemesine ve küresel ekonominin tarihine ilişkin temel düzeyde bilgiye sahiptir. | |
7) | Çeşitli istatistik teknikleri ve sayısal yöntemleri kullanarak doğru ekonomik modeller kurar ve istatistik programlarını etkin bir şekilde kullanarak analizler yapar. | |
8) | Bir yabancı dili eğitim-öğretim düzeyine göre, Avrupa Dil Portföyü kriteri açısından en az B1 Genel Düzeyi’nde kullanır. | |
9) | Takım çalışması, müzakere, liderlik ve girişimcilik yeteneklerini geliştirir. | |
10) | Evrensel etik değerlere, sosyal sorumluluk bilincine ve yeterli düzeyde iş hukuku bilgisine sahiptir. | |
11) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutumlar geliştirebilerek bireysel öğrenme ihtiyaçlarını belirler ve bunları gidermeye yönelik çalışmalar yapar. | |
12) | Alanı ile ilgili konularda düşünce ve çözüm önerilerini hem yazılı hem de sözlü olarak aktarır ve gerektiğinde hem ulusal hem de uluslararası platformlarda sunar ve yayınlar. | |
13) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Final | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 45 |
Ödevler | 3 | 9 |
Ara Sınavlar | 8 | 26 |
Final | 7 | 35 |
Toplam İş Yükü | 115 |