UNI371 Health Care in Multicultural Societiesİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce)Öğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
İngiliz Dili ve Edebiyatı (İngilizce)

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI371
Ders İsmi: Çok Kültürlü Toplumlarda Sağlık Hizmetleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: English
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. EMİNE NUR KAHRAMAN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğ.Üy. Emine Nur Kahraman
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sağlık bilimi öğrencilerine ve sağlık profesyonellerine kültürel farklılıkların sağlık bakımı üzerindeki etkilerini anlatarak, kültürel çeşitliliğe duyarlı bir şekilde hasta bakımı sağlama becerilerini geliştirmektir. Bu ders, öğrencilere kültürel farklılıkların sağlık eşitsizlikleri yaratabileceğini, etkili iletişim ve hasta bakımı için gerekli bilgi ve becerileri kazandırırken, aynı zamanda kültürel çeşitliliği saygı ve anlayışla ele almayı teşvik eder.
Dersin İçeriği: Bu ders, farklı kültürler arasındaki sağlık eşitsizliklerini inceleler.Sağlık sonuçlarındaki farklılıkların nedenlerini ve bu eşitsizlikleri azaltma stratejilerini ele alır
Öğrencilere, farklı kültürlere sahip hastalarla etkili iletişim kurma becerilerini geliştirmek için kültürel duyarlılık eğitimi verir.
Göçmenlerin sağlık hizmetlerine erişimi, göçmen toplulukların sağlık sorunları ve bu topluluklara özgü sağlık politikaları ele alınr
Farklı kültürlerdeki geleneksel tıp uygulamalarını ve modern tıp arasındaki etkileşimi inceleyerek, öğrencilere farklı tedavi yöntemlerini anlama ve entegre etme becerileri kazandırır
Kültürel çeşitliliğin bir zenginlik olduğunu vurgulayarak, kültürel farklılıkları saygı ve anlayışla ele almayı teşvik eder
Bu içerik bileşenleri, öğrencilere sağlık alanında daha duyarlı, bilgili ve etkili bir şekilde çalışma yeteneği kazandırmayı amaçlar.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sağlık Eşitsizliklerini Anlama: Öğrenciler, farklı kültürler arasındaki sağlık sonuçlarındaki farklılıkları anlayacak ve bu farklılıkların altındaki nedenleri tanımlayacak.
2) Kültürel Duyarlılık ve Etkili İletişim: Farklı kültürel geçmişlere sahip hastalarla etkili iletişimi kolaylaştırmak için kültürel duyarlılık becerilerini geliştirme.
3) Göçmen Nüfusu İçin Sağlık Hizmetine Erişim: Göçmen nüfusun sağlık hizmetlerine erişiminde karşılaştığı zorlukları ve engelleri anlama.
4) Göçmen Topluluklara Özgü Sağlık Sorunları: Göçmen topluluklara özgü sağlık sorunlarını tanıma ve analiz etme, ve onların benzersiz sağlık ihtiyaçlarını anlama.
5) Geleneksel ve Modern Tıp Uygulamalarının Entegrasyonu: Farklı kültürlerden gelen geleneksel tıp uygulamalarını modern tıp yaklaşımlarıyla incelemeyi ve entegre etmeyi yetenek olarak kazanma
6) Kültürel Çeşitliliği Bir Değer Olarak Tanıtma: Kültürel çeşitliliğin değerini vurgulama ve kültürel farklılıklara saygı ve takdir içeren bir tutumu teşvik etme.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı ve Amaçları Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press.
2) Kültür, Sağlık ve Sağlık Eşitsizliği Temelleri Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press.
3) Kültürel Duyarlılık ve İletişim Becerileri Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press.
4) Etkili İletişim Uygulamaları ve Senaryolar Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press.
5) Sağlık Eşitsizlikleri: Nedenler ve Sonuçlar Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press.
6) Kültürel Farklılıkların Sağlık Üzerindeki Etkisi Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press.
7) Göçmenlerin Sağlık Hizmetlerine Erişimi Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press.
8) Göçmen Toplulukların Sağlık Sorunları Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press.
9) Göçmenlere Yönelik Sağlık Politikaları ve Stratejiler Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press.
10) Geleneksel Tıp Uygulamaları ve Çeşitlilik Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press.
11) Modern Tıp ile Geleneksel Tıp İlişkisi Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press.
12) Geleneksel ve Modern Tıp Uygulamalarının Entegrasyonu Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press.
13) Kültürel Çeşitliliğin Değerlendirilmesi ve Kapanış Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press.
Diğer Kaynaklar: Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır.
2) İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir.
3) Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir.
4) Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir.
5) Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular.
6) Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir.
7) Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir.
8) Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir.
9) Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir.
10) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
11) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir.
12) İkinci bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriterine göre en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
13) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.
14) Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir.
15) Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Akademik İngilizce dil becerilerini etkili kullanır.
2) İngiliz Dilinin tarihsel ve kültürel temellerini ve gelişim dönemlerini ayrıntılı bir biçimde bilir.
3) Kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte İngiliz Edebiyatı dönemlerini ayrıntılı bir şekilde bilir.
4) Kurgu (roman, hikâye), tiyatro, şiir gibi temel edebi türlerini özelliklerini göre değerlendirir.
5) Edebiyat kuramındaki çeşitli analitik kavram ve araçları edebi örnekler üzerinde uygular.
6) Çağdaş dil ve dilbilim teorilerini kapsamlı bir şekilde bilir.
7) Amerikan ve Dünya edebiyatındaki önemli edebi şahsiyetleri ve eserleri kültürel ve tarihi özellikleri ile birlikte değerlendirir.
8) Dünya uygarlık tarihini kültürel ve tarihsel açıdan değerlendirir.
9) Farklı metin türlerinde İngilizce-Türkçe ve Türkçe-İngilizce çeviri yapabilir.
10) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular.
11) İngilizcenin yabancı dil olarak öğretilmesi ile ilgili ders malzemeleri geliştirir.
12) İkinci bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü kriterine göre en az B1 Genel Düzeyinde kullanır.
13) Bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini, en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde kullanır.
14) Sosyal bilimlerdeki temel araştırma yöntemlerini ve kuramlarını uygulayabilir.
15) Temel evrensel değerleri benimseyerek farklı dil, ırk, cinsiyet, din ve sosyal sınıf gruplarına karşı ön yargısız, saygılı, iletişime ve öğrenmeye açık bir tutum geliştirerek bu konularda sosyal sorumluluk alır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 1 1 28
Ara Sınavlar 1 4 1 5
Final 1 6 1 7
Toplam İş Yükü 40