| Elektrik-Elektronik Mühendisliği (İngilizce) | |||||
| Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey | ||
| Ders Kodu: | UNI371 | ||||
| Ders İsmi: | Çok Kültürlü Toplumlarda Sağlık Hizmetleri | ||||
| Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||
| Ders Kredileri: |
|
||||
| Öğretim Dili: | English | ||||
| Ders Koşulu: | |||||
| Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
| Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
| Dersin Seviyesi: |
|
||||
| Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
| Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. EMİNE NUR KAHRAMAN | ||||
| Dersi Veren(ler): | Dr.Öğ.Üy. Emine Nur Kahraman | ||||
| Dersin Yardımcıları: |
| Dersin Amacı: | Sağlık bilimi öğrencilerine ve sağlık profesyonellerine kültürel farklılıkların sağlık bakımı üzerindeki etkilerini anlatarak, kültürel çeşitliliğe duyarlı bir şekilde hasta bakımı sağlama becerilerini geliştirmektir. Bu ders, öğrencilere kültürel farklılıkların sağlık eşitsizlikleri yaratabileceğini, etkili iletişim ve hasta bakımı için gerekli bilgi ve becerileri kazandırırken, aynı zamanda kültürel çeşitliliği saygı ve anlayışla ele almayı teşvik eder. |
| Dersin İçeriği: | Bu ders, farklı kültürler arasındaki sağlık eşitsizliklerini inceleler.Sağlık sonuçlarındaki farklılıkların nedenlerini ve bu eşitsizlikleri azaltma stratejilerini ele alır Öğrencilere, farklı kültürlere sahip hastalarla etkili iletişim kurma becerilerini geliştirmek için kültürel duyarlılık eğitimi verir. Göçmenlerin sağlık hizmetlerine erişimi, göçmen toplulukların sağlık sorunları ve bu topluluklara özgü sağlık politikaları ele alınr Farklı kültürlerdeki geleneksel tıp uygulamalarını ve modern tıp arasındaki etkileşimi inceleyerek, öğrencilere farklı tedavi yöntemlerini anlama ve entegre etme becerileri kazandırır Kültürel çeşitliliğin bir zenginlik olduğunu vurgulayarak, kültürel farklılıkları saygı ve anlayışla ele almayı teşvik eder Bu içerik bileşenleri, öğrencilere sağlık alanında daha duyarlı, bilgili ve etkili bir şekilde çalışma yeteneği kazandırmayı amaçlar. |
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Sağlık Eşitsizliklerini Anlama: Öğrenciler, farklı kültürler arasındaki sağlık sonuçlarındaki farklılıkları anlayacak ve bu farklılıkların altındaki nedenleri tanımlayacak. 2) Kültürel Duyarlılık ve Etkili İletişim: Farklı kültürel geçmişlere sahip hastalarla etkili iletişimi kolaylaştırmak için kültürel duyarlılık becerilerini geliştirme. 3) Göçmen Nüfusu İçin Sağlık Hizmetine Erişim: Göçmen nüfusun sağlık hizmetlerine erişiminde karşılaştığı zorlukları ve engelleri anlama. 4) Göçmen Topluluklara Özgü Sağlık Sorunları: Göçmen topluluklara özgü sağlık sorunlarını tanıma ve analiz etme, ve onların benzersiz sağlık ihtiyaçlarını anlama. 5) Geleneksel ve Modern Tıp Uygulamalarının Entegrasyonu: Farklı kültürlerden gelen geleneksel tıp uygulamalarını modern tıp yaklaşımlarıyla incelemeyi ve entegre etmeyi yetenek olarak kazanma 6) Kültürel Çeşitliliği Bir Değer Olarak Tanıtma: Kültürel çeşitliliğin değerini vurgulama ve kültürel farklılıklara saygı ve takdir içeren bir tutumu teşvik etme. |
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
| 1) | Dersin Tanıtımı ve Amaçları | Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press. |
| 3) | Kültürel Duyarlılık ve İletişim Becerileri | Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press. |
| 4) | Etkili İletişim Uygulamaları ve Senaryolar | Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press. |
| 5) | Sağlık Eşitsizlikleri: Nedenler ve Sonuçlar | Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press. |
| 6) | Kültürel Farklılıkların Sağlık Üzerindeki Etkisi | Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press. |
| 7) | Göçmenlerin Sağlık Hizmetlerine Erişimi | Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press. |
| 8) | ara sınav | Ritter, L. A., & Hoffman, N. (2009). Multicultural health. Jones & Bartlett Publishers. |
| 9) | Göçmenlere Yönelik Sağlık Politikaları ve Stratejiler | Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press. |
| 10) | Geleneksel Tıp Uygulamaları ve Çeşitlilik | Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press. |
| 11) | Modern Tıp ile Geleneksel Tıp İlişkisi | Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press. |
| 12) | Geleneksel ve Modern Tıp Uygulamalarının Entegrasyonu | Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press. |
| 13) | Kültürel Çeşitliliğin Değerlendirilmesi ve Kapanış | Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press. |
| 14) | Göçmen Toplulukların Sağlık Sorunları | Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press. |
| 15) | vaka bazlı pratikler | Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press. |
| 16) | final haftası | Ritter, L. A., & Hoffman, N. (2009). Multicultural health. Jones & Bartlett Publishers. |
| Ders Notları / Kitaplar: | Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press. |
| Diğer Kaynaklar: | Bhopal, R. S. (2007). Ethnicity, race, and health in multicultural societies: foundations for better epidemiology, public health, and health care. Oxford University Press. |
| Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Program Kazanımları | ||||||||||||||||||
| 1) Matematik, fen bilimlerine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 2) Elektrik-Elektronik mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 3) Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik mühendisliğine özgü konulardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 4) Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 5) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisine ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 6) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 7) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Elektrik-Elektronik mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 8) Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 9) Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 10) Bireysel çalışma becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 11) Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 12) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 13) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 14) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 15) Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalığa sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 16) Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 17) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgiye sahiptir. | ||||||||||||||||||
| 18) Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir. | ||||||||||||||||||
| Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
| Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
| 1) | Matematik, fen bilimlerine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahiptir. | |
| 2) | Elektrik-Elektronik mühendisliğine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahiptir. | |
| 3) | Matematik, fen bilimleri ve Elektrik-Elektronik mühendisliğine özgü konulardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisine sahiptir. | |
| 4) | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi ve bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisine sahiptir. | |
| 5) | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisine ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisine sahiptir. | |
| 6) | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi ile bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisine sahiptir. | |
| 7) | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Elektrik-Elektronik mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahiptir. | |
| 8) | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir. | |
| 9) | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisine sahiptir. | |
| 10) | Bireysel çalışma becerisine sahiptir. | |
| 11) | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahiptir. | |
| 12) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
| 13) | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgiye sahiptir. | |
| 14) | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgiye sahiptir. | |
| 15) | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalığa sahiptir. | |
| 16) | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgiye sahiptir. | |
| 17) | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgiye sahiptir. | |
| 18) | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalığa sahiptir. |
| Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
| Ödev | 1 | % 40 |
| Final | 1 | % 60 |
| Toplam | % 100 | |
| YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
| YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
| Toplam | % 100 | |
| Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
| Ders Saati | 14 | 1 | 2 | 42 | |||
| Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 1 | 3 | 64 | |||
| Ara Sınavlar | 1 | 5 | 1 | 6 | |||
| Final | 1 | 9 | 1 | 10 | |||
| Toplam İş Yükü | 122 | ||||||