UNI367 Cinsiyet Çalışmalarıİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar Halkla İlişkiler ve ReklamcılıkÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Halkla İlişkiler ve Reklamcılık

Önizleme

Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI367
Ders İsmi: Cinsiyet Çalışmaları
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Turkish
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. SELEN YANMAZ
Dersi Veren(ler): Selen Yanmaz, Ezgi Ildırım
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı, öğrencilere toplumsal cinsiyeti sosyolojik ve psikolojik bir perspektiften ele almalarını sağlamaktır. Bugün toplumsal cinsiyetle ilgili temel konuları öğrencilere tanıtmayı amaçlamaktadır, aynı zamanda öğrencilere tarihsel bağlam hakkında bilgi vermek ve toplumsal cinsiyet çalışmalarının zaman içinde nasıl değiştiğini anlamalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Bu ders, toplumsal cinsiyet çalışmalarıyla ilgili temel konuları ve teorileri incelemeyi içermektedir. Öğrenciler, toplumsal cinsiyeti sosyolojik ve psikolojik bir bakış açısıyla ele almaya, toplumsal cinsiyetin toplumsal yapısına, toplumsal cinsiyet sosyalizasyonuna ve toplumsal cinsiyet eşitsizliğiyle ilgili temel konulara odaklanmaya öğrenirler

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler cinsiyetin toplumsal inşası hakkında bilgi sahibi olur
2) Toplumsal cinsiyet ayrımcılığı hakkında farkındalık edinirler
3) Toplumsal cinsiyete dair yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olurlar
4) Feminizm ve kadın hakları mücadelesi hakkında tarihsel bilgi edinirler

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş
2) Toplumsal Cinsiyet Nedir
3) Toplumsal Cinsiyet Sosyalizasyonu ve Stereotipler I
4) Toplumsal Cinsiyet Sosyalizasyonu ve Stereotipler II: Rol Modeller
5) Toplumsal Cinsiyet Ayrımcılığı I
6) Toplumsal Cinsiyet Ayrımcılığı II
7) Toplumsal Cinsiyet Ayrımcılığı III
8) Vize Haftası
9) Vize haftası
10) Toplumsal Cinsiyet ve Cinsel Yönelim Nedir? Cinsiyet ve Toplumsal Cinsiyetin Toplumsal İnşası, Toplumsal Cinsiyetin İfa Edilmesi
11) Toplumsal Cinsiyet ve Mental Sağlık
12) Toplumsal Cinsiyet Sosyalizasyonu
13) Toplumsal Cinsiyet Yaklaşımları
14) Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği ve Feminizm, Kadın Hakları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar:
Toplumsal Cinsiyet Sosyalizasyonu, Toplumsal Cinsiyet Yaklaşımları
Macionis, John. 2015. “Bölüm 13: Toplumsal Cinsiyet tabakalaşması”
Blockstone, Amy M. 2021. “Cinsiyet Rolleri ve Toplum” (online https://www.sosyalbilimler.org/cinsiyet-rolleri-toplum/)

Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği ve Feminizm
UNFPA. “Toplumsal Cinsiyet Eşitliği”. (online - https://turkiye.unfpa.org/tr/topics/toplumsal-cinsiyet-e%C5%9Fitli%C4%9Fi)
Cinsiyet Eşitliği İzleme Derneği. “Türkiye’de Toplumsal Cinsiyet Eşitliğini İzleme Raporu” (online - https://ceidizler.ceid.org.tr/dosya/turkiyedetoplumsal-cinsiyetesitliginiizlemeraporu20212022pdf.pdf)
Baran Görgün, Aylin. 2021. “Feminizmin Gelişim Serüveni: Dalga Yerine Kuşak Diyelim mi?” (online - https://kockam.ku.edu.tr/feminizmin-gelisim-seruveni-dalga-yerine-kusak-diyelim-mi-aylin-gorgun-baran/)
Feminist Bellek. 2021. “Feminizm” (online - https://feministbellek.org/feminizm/)
Diğer Kaynaklar: Giddens, Anthony ve Philip Sutton. 2021. “Bölüm 15: Toplumsal Cinsiyet ve Cinsellik”. Sosyoloji. 636-684
Cinsel Şiddetle Mücadele Derneği. “Toplumsal Cinsiyet Kavramları” (online - https://cinselsiddetlemucadele.org/2019/06/20/toplumsal-cinsiyet-kavramlari-2/#)
Feminist Bellek. “Cinsel Yönelim” ( online - https://feministbellek.org/cinsel-yonelim/)
Kurabiye cinsiyet (online - https://parentsdergisi.com/bebekcocuk/ben-yine-senin-cocugunum/attachment/kurabiye-cinsiyet-3/)

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Course Learning Outcomes

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler.
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler.
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler.
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler.
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler.
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler.
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar.
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler.
9) Yönetim becerisine sahiptirler.
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar.
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler.
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler.
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar.
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar.
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Halkla İlişkiler ve Reklamcılık alanlarına ilişkin, mesleğin gerektirdiği tüm bilgi, beceri ve yeterliliğe sahip olurlar ve alanın gerektirdiği yapısal özelliklere hakimdirler.
2) Marka yönetimi, pazarlama iletişimi, kurumsal iletişim, reklam stratejisi geliştirme alanlarında bilgiye sahiptirler. Halkla ilişkiler kampanyası oluşturma, planlama ve yönetme becerisine sahiptirler.
3) Alanla ilgili değişen ve gelişen iletişim yöntemleri ve teknolojileri hakkında bilgi ve beceriye sahiptirler.
4) İlgili paydaşlar ve hedef kitle arasındaki iletişimi yönetme becerisine sahip olurlar. Farklı paydaşların iletişim özelliklerine göre uygun iletişim strateji ve yöntemi geliştirerek, uygulamaya geçirirler.
5) Yaşam boyu öğrenme ilkesiyle hareket ederek kendini sadece mesleki bilgi açısından değil kültürel açıdan da sürekli geliştirirler ve ulusal ve uluslararası gündemi takip ederler.
6) Farklı iletişim alanlarını bütüncül ve stratejik bir şekilde bir araya getirirler.
7) Yazılı ve sözel iletişim yeteneğini etkin bir şekilde kullanırlar.
8) Yaratıcı ve eleştirel düşünerek, stratejiler geliştirir ve uygulamaya geçirirler.
9) Yönetim becerisine sahiptirler.
10) Araştırma kabiliyetini etkin bir şekilde kullanırlar.
11) Etik iş anlayışı ve sosyal sorumluluk bilincine sahiptirler.
12) Analitik düşünme ve problem çözme yeteneğine sahiptirler.
13) Takım çalışmasına yatkın bir çalışan olurlar.
14) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurarlar.
15) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı ileri düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Devam 14 % 10
Ara Sınavlar 1 % 20
Final Sözlü 1 % 70
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 2 2 56
Ara Sınavlar 1 20 2 22
Final 1 45 2 47
Toplam İş Yükü 125