Anestezi (İÖ) | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI365 | ||||
Ders İsmi: | Çağdaş Sanat Yorumu | ||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. ÖZLEM UZUN HAZNECİ | ||||
Dersi Veren(ler): | Özlem Uzun Hazneci | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencilerin görsel bir sanat eserinin nasıl okunması, hangi kriterlere göre değerlendirilmesi ve yorumlanması gerektiğine dair sorgulamalı bir alanda bilgi sahibi olmalarını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Kronolojik bir yaklaşımla, geçtiğimiz yüzyıldan günümüze uzanan sürecin -özellikle batı sanatı kapsamında- görsel sanatlar alanındaki değişimlerin, teknolojik, sosyolojik, kültürel yönlerin, dönemi en iyi ifade eden, belgesel ya da biyografik filmlerle desteklenerek işlenmesi dersin içeriğini oluşturur. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Öğrenciler görsel sanatlar alanı ile ilgili teorik düzeyde bilgi sahibi olurlar. 2) Öğrenciler bir sanat eserine bakılması, sözel olarak tanımlanması ve yorumlanması üzerine bilgi sahibi olurlar. 3) Öğrenciler görsel sanatlar alanını, bu alanda üretim yapmış olan sanatçıları ve eserlerini, tarihsel, kültürel, teknolojik bir perspektiften bakma ve değerlendirme fırsatı bulurlar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Tanışma, ders içeriği, kaynakları ve değerlendirme yöntemi ile ilgili bilgilendirme, karşılıklı beklentiler ve sorular. | - |
2) | 21. Yüzyılda sanat nedir/ ne değildir? Bugünün küresel ve yerel sanat ortamına bakış. | - |
3) | Bugünü okumak için düne bakmak: Rönesanstan 20. Yüzyıla ulaşan süreçte sanatın ve sanatçının misyonu. | - |
4) | İlk dalga: fotoğraf makinasının icadı. Sanatın misyonu değişiyor: “gerçeğin resmi”nden “duyguların resmi”ne giden yolda İzlenimcilik, Gerçekçilik, Dışavurumculuk. | - |
5) | Yüzyılın ruhunu anlamak - Freud ve Psikanalizin doğusu: Bireyin ön plana çıkışı, sanatta kişisel bakış/üslubun gelişimi. | - |
6) | Einstein ve Görelilik kuramı – Atomun ve modernizme özgü değerlerin parçalanışı – savaşlar - Manifestolar Çağı – Dada – Kübizm | - |
7) | “Sanat sanat içindir!” Soyut sanattan suprematizme uzanan süreçte vaka analizi: Malevich. | - |
8) | Pisuardan sanat: Duchamp’ın öngörüsü. Sanat ve rasgelelik: POLLOCK. | - |
9) | Sanatın biricikliği/tekilliğinden seri üretim ve çoğaltım mantığına geçiş: POP sanat ve tüketim kültürünün yansımaları. | - |
10) | sanatta rasyonel aklın yükselişi: Kavramsal Sanat. Televizyon ve video kameranın hayata katılımı: Video sanatı. | - |
11) | Galeri mekanının ideolojisi, alternatif eğilimler: Yeryüzü sanatı ve Enstelasyon | - |
12) | Deneyimin Yükselişi ve sanatta disiplinlerarası ilişkiler performans sanatı ve Marina Abramovich | - |
13) | 21. Yüzyıl sanat piyasasına giriş, müzayedeler, fuarlar, ticari kaygılar: “başarısız bir darbe girişimi olarak BANKS” | - |
14) | Bir şeyler değişiyor: Gösteri toplumu, İnternet, dijital sanat, NFT’lerin hayatımıza girişi, makine öğrenmesi, yapay zeka, telif hakları ve sanatsal etikle ilgili kaygılar. | - |
15) | 21.Yüzyılda bienal/fuar/galeri gezmek “bir çağdaş sanat gördüm sanki”. Sanatın/sanatçının güncel misyonu, psikolojisi, küresel sanat ortamı ve toplumsal beklentilere son bakış. | - |
Ders Notları / Kitaplar: | ÇAĞDAŞ SANAT NASIL OKUNUR – Michael WILSON SANATTA ANLAMIN GÖRÜNTÜSÜ – Richard Leppert 20.YÜZYIL BATI SANATINDA AKIMLAR – Ahu ANTMEN SANATSAL GERÇEKLİKLER OLGULAR VE ÖTESİ – Hasan Bülent KAHRAMAN BU BİR PİPO DEĞİLDİR – Michel FOUCAULT KÜLTÜR ENDÜSTRİSİ KÜLTÜR YÖNETİMİ – Theodor W. ADORNO SANATÇININ GERÇEKLİĞİ – SANAT FELSEFESİ – Mark ROTHKO SANAT KOMPLOSU YENİ SANAT DÜZENİ – Jean BAUDRILLARD ÇAĞDAŞ SANATI ANLAMAK - Grant POOKE – Graham WHITHAM |
Diğer Kaynaklar: | HOW TO READ CONTEMPORARY ART – Michael WILSON SANATTA ANLAMIN GÖRÜNTÜSÜ – Richard Leppert 20.YÜZYIL BATI SANATINDA AKIMLAR – Ahu ANTMEN SANATSAL GERÇEKLİKLER OLGULAR VE ÖTESİ – Hasan Bülent KAHRAMAN THIS IS NOT A PIPE – Michel FOUCAULT THE CULTURE INDUSTRY – Theodor W. ADORNO REALITY OF ART – Mark ROTHKO THE CONSPIRACY OF ART– Jean BAUDRILLARD UNDERSTANDING CONTEMPORARY ART - Grant POOKE – Graham WHITHAM |
Course Learning Outcomes | 1 |
2 |
3 |
||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||
1) Anestezi teknikeri meslek bilincine sahiptir. | |||||||||||||||
2) Anestezi teknikerinin görev, yetki ve sorumluluklarının neler olduğunu bilir ve ameliyathanede uyumlu ekip çalışması yürütecek etik davranışlar sergiler. | |||||||||||||||
3) Çağdaş sağlık teknikeri anlayışına uygun, hasta ile iletişimini yürütebilecek, alanı ile ilgili öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirebilen temel bilgi, beceri ve donanıma sahiptir. | |||||||||||||||
4) Hastalara zarar vermeden, sepsi-antisepsi, sterilizasyon, kontaminasyon ve enfeksiyon hakkında temel bilgilere sahip olarak sağlık hizmeti sunduğu çalıştığı ortamında hijyene önem verir. | |||||||||||||||
5) Anestezi uygulamalarında kullanılan tıbbi terimleri anlar ve kullanır. | |||||||||||||||
6) İnsan vücudunun temel yapı ve işlevleri ile biyokimyasal mekanizmaları bilir ve mesleki çalışmalarında kullanır. | |||||||||||||||
7) Temel anatomi ve sistemlere ait hastalıklar hakkında genel bilgilere sahiptir. | |||||||||||||||
8) Mesleğini uygularken uygun bilgi kaynaklarından, bilgi teknolojilerinden yararlanabilir. | |||||||||||||||
9) Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | |||||||||||||||
10) Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |||||||||||||||
11) Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | |||||||||||||||
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||||||||||||
13) Ekip çalışmasını içselleştirmiştir, temel anestezik farmakoloji bilgisine sahip olarak, güvenli anestezik ve analjezik uygulamalarını anestezi hekimi ile birlikte gerçekleştirir. | |||||||||||||||
14) Genel ilk yardım bilgisine sahip olarak acil durumlarda uygun yaklaşım ve doğru uygulama becerisini gösterir. | |||||||||||||||
15) Ekip çalışması için gerekli disipline sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlik yürütür. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Anestezi teknikeri meslek bilincine sahiptir. | |
2) | Anestezi teknikerinin görev, yetki ve sorumluluklarının neler olduğunu bilir ve ameliyathanede uyumlu ekip çalışması yürütecek etik davranışlar sergiler. | |
3) | Çağdaş sağlık teknikeri anlayışına uygun, hasta ile iletişimini yürütebilecek, alanı ile ilgili öngörülemeyen bir durumla karşılaştığında sorumluluk alıp çözüm önerileri geliştirebilen temel bilgi, beceri ve donanıma sahiptir. | |
4) | Hastalara zarar vermeden, sepsi-antisepsi, sterilizasyon, kontaminasyon ve enfeksiyon hakkında temel bilgilere sahip olarak sağlık hizmeti sunduğu çalıştığı ortamında hijyene önem verir. | |
5) | Anestezi uygulamalarında kullanılan tıbbi terimleri anlar ve kullanır. | |
6) | İnsan vücudunun temel yapı ve işlevleri ile biyokimyasal mekanizmaları bilir ve mesleki çalışmalarında kullanır. | |
7) | Temel anatomi ve sistemlere ait hastalıklar hakkında genel bilgilere sahiptir. | |
8) | Mesleğini uygularken uygun bilgi kaynaklarından, bilgi teknolojilerinden yararlanabilir. | |
9) | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir. | |
10) | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler. | |
11) | Alanıyla ilgili etik ilke ve kurallara ilişkin bilgiye sahiptir. | |
12) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
13) | Ekip çalışmasını içselleştirmiştir, temel anestezik farmakoloji bilgisine sahip olarak, güvenli anestezik ve analjezik uygulamalarını anestezi hekimi ile birlikte gerçekleştirir. | |
14) | Genel ilk yardım bilgisine sahip olarak acil durumlarda uygun yaklaşım ve doğru uygulama becerisini gösterir. | |
15) | Ekip çalışması için gerekli disipline sahiptir ve sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlik yürütür. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 50 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 50 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 16 | 0 | 2 | 32 | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 0 | 1 | 16 | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | 1 | 16 | |||
Final | 1 | 31 | 1 | 32 | |||
Toplam İş Yükü | 96 |