UNI361 Moda Stil Danışmanlığıİstinye ÜniversitesiAkademik Programlar PazarlamaÖğrenciler için Genel BilgiDiploma EkiErasmus BeyanıUlusal Yeterlilikler
Pazarlama

Önizleme

Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: UNI361
Ders İsmi: Moda Stil Danışmanlığı
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
AKTS
5
Öğretim Dili: Türkçe
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Dr. Öğr. Üy. ÇİĞDEM ERTİKİN
Dersi Veren(ler): Çiğdem ertikin
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Globalleşen dünya ile birlikte tüm alanlarda yaşanan sürekli ve hızlı değişimin moda alanında da hissedilmektedir. Bu nedenle hızlı ve değişen moda kavramının geçmişten günümüze olan hızlı değişimi ve gelişimine ayak uydurmak ve en önemlisi günümüz moda tüketicilerinin ihtiyaçlarına hızlı ve etkin bir cevap verebilmek aynı zamanda sosyal ve iş çevrelerinde kendilerine kimlik kazandırmak için desteğe ihtiyaç olmuştur. Yapılan çalışmalar ile birlikte moda ve perakende alanında etkin olmak ve moda tüketicisi ile uzun soluklu sürekliliği sağlamak amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği: Modanın tarihsel gelişimi, modanın kilit oyuncuları, trend analizi, moda takvimi, müşteri analizi, kıyafet analizi, saç ve makyaj prensipleri gibi konularda alt yapı oluşturmak

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Moda ve stili oluşturan temel kavramları bilir.
2) Moda stilleriyle ilgili konuları kavrar.
3) Kişiye uygun giysi, renk ve formları belirleyerek aksesuar, saç ve makyaj unsurlarıyla stil uygulamaları yapar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Moda tarihi ve gelişimi yok
2) Modaya yön verenler yok
3) Trend takibi yok
4) Moda terminolojisi ve kavramlar yok
5) Moda haftaları ve Moda başkentleri yok
6) Moda takvimi ve etkinlik yok
7) Müşteriyi analiz etme yok
8) Ara Sınav yok
9) Stil analizi ve uygulaması yok
10) Kıyafet, ayakkabı, çanta ve aksesuar modelleri yok
11) Müşteriye Lookbook hazırlama yok
12) Saç ve makyaj prensibleri yok
13) Uygulama yok
15) Uygulama yok
16) final sınavı
16) final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Ders notlarıSomer, F. (2012). The Book of Styling : An Insider’s Guide to Creating Your Own Look. CA: Zest Books. Güler, Ş. (2013). İmaj ve Stil Koçluğu. İstanbul: Alfa Yayıncılık.
Okan, M., R. (2015). Kendi Stilini Yaratmak. İstanbul: Alfa Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar: Somer, F. (2012). The Book of Styling : An Insider’s Guide to Creating Your Own Look. CA: Zest Books. Güler, Ş. (2013). İmaj ve Stil Koçluğu. İstanbul: Alfa Yayıncılık.
Okan, M., R. (2015). Kendi Stilini Yaratmak. İstanbul: Alfa Yayıncılık.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Pazarlama alanının temel kavramlarını, ilkelerini uygulamalarını ve esaslarını farklı bakış açısıyla değerlendirir, aynı zamanda öğrenilen teorik bilgileri günlük hayata uygulama becerisine sahiptir.
2) Satış ve satış gücü yönetimi ile ilgili uygulamaları ve teknikleri teorik çerçeveyle ilişkilendirerek kullanır
3) Pazarlamayı operasyonel, taktiksel ve stratejik açıdan kavrar, aynı zamanda bu bilgileri perakende yönetimi uygulamalarında da kullanır.
4) Tüketici davranışları konusunda sahip olduğu bilgiyi yerel ve küresel pazarlarda uygulama becerisine sahiptir.
5) Bir yabancı dili eğitim öğretim düzeyine göre Avrupa dil portföyü kriteri açısından A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
6) Alanı ile ilgili temel hukuk bilgisine sahiptir.
7) Pazarlama araştırma sürecine ve analiz yöntemlerine hâkimdir ve analiz sonuçlarını yorumlar.
8) Bir markanın nasıl oluştuğu ve yönetildiği hakkında bilgi sahibidir.
9) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, işiyle ilgili temel yazışmalar yapar ve okuduğunu anlayıp düzgün yorumlar.
10) Mesleğinin sorumluluk ve etik değerlerini bilir; toplum değerlerine uygun davranır.
11) Pazarlama iletişimi uygulamalarını nasıl uygulayacağını öğrenir ve bu stratejileri müşteri ilişki yönetiminde nasıl uygulayacağını bilir.
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte Bilişim ve İletişim teknolojilerini kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Orta 3 En Yüksek
       
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Pazarlama alanının temel kavramlarını, ilkelerini uygulamalarını ve esaslarını farklı bakış açısıyla değerlendirir, aynı zamanda öğrenilen teorik bilgileri günlük hayata uygulama becerisine sahiptir.
2) Satış ve satış gücü yönetimi ile ilgili uygulamaları ve teknikleri teorik çerçeveyle ilişkilendirerek kullanır
3) Pazarlamayı operasyonel, taktiksel ve stratejik açıdan kavrar, aynı zamanda bu bilgileri perakende yönetimi uygulamalarında da kullanır.
4) Tüketici davranışları konusunda sahip olduğu bilgiyi yerel ve küresel pazarlarda uygulama becerisine sahiptir.
5) Bir yabancı dili eğitim öğretim düzeyine göre Avrupa dil portföyü kriteri açısından A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
6) Alanı ile ilgili temel hukuk bilgisine sahiptir.
7) Pazarlama araştırma sürecine ve analiz yöntemlerine hâkimdir ve analiz sonuçlarını yorumlar.
8) Bir markanın nasıl oluştuğu ve yönetildiği hakkında bilgi sahibidir.
9) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, işiyle ilgili temel yazışmalar yapar ve okuduğunu anlayıp düzgün yorumlar.
10) Mesleğinin sorumluluk ve etik değerlerini bilir; toplum değerlerine uygun davranır.
11) Pazarlama iletişimi uygulamalarını nasıl uygulayacağını öğrenir ve bu stratejileri müşteri ilişki yönetiminde nasıl uygulayacağını bilir.
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte Bilişim ve İletişim teknolojilerini kullanır.

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Final 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Aktiviteye Hazırlık Aktivitede Harçanan Süre Aktivite Gereksinimi İçin Süre İş Yükü
Ders Saati 14 3 2 1 84
Sınıf Dışı Ders Çalışması 1 10 10
Ara Sınavlar 1 10 2 12
Final 1 10 2 12
Toplam İş Yükü 118