Pazarlama | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | UNI361 | ||||
Ders İsmi: | Moda Stil Danışmanlığı | ||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||
Ders Kredileri: |
|
||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||
Ders Koşulu: | |||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üy. ÇİĞDEM ERTİKİN | ||||
Dersi Veren(ler): | Çiğdem ertikin | ||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Globalleşen dünya ile birlikte tüm alanlarda yaşanan sürekli ve hızlı değişimin moda alanında da hissedilmektedir. Bu nedenle hızlı ve değişen moda kavramının geçmişten günümüze olan hızlı değişimi ve gelişimine ayak uydurmak ve en önemlisi günümüz moda tüketicilerinin ihtiyaçlarına hızlı ve etkin bir cevap verebilmek aynı zamanda sosyal ve iş çevrelerinde kendilerine kimlik kazandırmak için desteğe ihtiyaç olmuştur. Yapılan çalışmalar ile birlikte moda ve perakende alanında etkin olmak ve moda tüketicisi ile uzun soluklu sürekliliği sağlamak amaçlanmıştır. |
Dersin İçeriği: | Modanın tarihsel gelişimi, modanın kilit oyuncuları, trend analizi, moda takvimi, müşteri analizi, kıyafet analizi, saç ve makyaj prensipleri gibi konularda alt yapı oluşturmak |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
1) Moda ve stili oluşturan temel kavramları bilir. 2) Moda stilleriyle ilgili konuları kavrar. 3) Kişiye uygun giysi, renk ve formları belirleyerek aksesuar, saç ve makyaj unsurlarıyla stil uygulamaları yapar. |
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Moda tarihi ve gelişimi | yok |
2) | Modaya yön verenler | yok |
3) | Trend takibi | yok |
4) | Moda terminolojisi ve kavramlar | yok |
5) | Moda haftaları ve Moda başkentleri | yok |
6) | Moda takvimi ve etkinlik | yok |
7) | Müşteriyi analiz etme | yok |
8) | Ara Sınav | yok |
9) | Stil analizi ve uygulaması | yok |
10) | Kıyafet, ayakkabı, çanta ve aksesuar modelleri | yok |
11) | Müşteriye Lookbook hazırlama | yok |
12) | Saç ve makyaj prensibleri | yok |
13) | Uygulama | yok |
15) | Uygulama | yok |
16) | final sınavı | |
16) | final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Ders notlarıSomer, F. (2012). The Book of Styling : An Insider’s Guide to Creating Your Own Look. CA: Zest Books. Güler, Ş. (2013). İmaj ve Stil Koçluğu. İstanbul: Alfa Yayıncılık. Okan, M., R. (2015). Kendi Stilini Yaratmak. İstanbul: Alfa Yayıncılık. |
Diğer Kaynaklar: | Somer, F. (2012). The Book of Styling : An Insider’s Guide to Creating Your Own Look. CA: Zest Books. Güler, Ş. (2013). İmaj ve Stil Koçluğu. İstanbul: Alfa Yayıncılık. Okan, M., R. (2015). Kendi Stilini Yaratmak. İstanbul: Alfa Yayıncılık. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||||
1) Pazarlama alanının temel kavramlarını, ilkelerini uygulamalarını ve esaslarını farklı bakış açısıyla değerlendirir, aynı zamanda öğrenilen teorik bilgileri günlük hayata uygulama becerisine sahiptir. | ||||||||||||
2) Satış ve satış gücü yönetimi ile ilgili uygulamaları ve teknikleri teorik çerçeveyle ilişkilendirerek kullanır | ||||||||||||
3) Pazarlamayı operasyonel, taktiksel ve stratejik açıdan kavrar, aynı zamanda bu bilgileri perakende yönetimi uygulamalarında da kullanır. | ||||||||||||
4) Tüketici davranışları konusunda sahip olduğu bilgiyi yerel ve küresel pazarlarda uygulama becerisine sahiptir. | ||||||||||||
5) Bir yabancı dili eğitim öğretim düzeyine göre Avrupa dil portföyü kriteri açısından A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||||||||
6) Alanı ile ilgili temel hukuk bilgisine sahiptir. | ||||||||||||
7) Pazarlama araştırma sürecine ve analiz yöntemlerine hâkimdir ve analiz sonuçlarını yorumlar. | ||||||||||||
8) Bir markanın nasıl oluştuğu ve yönetildiği hakkında bilgi sahibidir. | ||||||||||||
9) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, işiyle ilgili temel yazışmalar yapar ve okuduğunu anlayıp düzgün yorumlar. | ||||||||||||
10) Mesleğinin sorumluluk ve etik değerlerini bilir; toplum değerlerine uygun davranır. | ||||||||||||
11) Pazarlama iletişimi uygulamalarını nasıl uygulayacağını öğrenir ve bu stratejileri müşteri ilişki yönetiminde nasıl uygulayacağını bilir. | ||||||||||||
12) Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte Bilişim ve İletişim teknolojilerini kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Orta | 3 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Pazarlama alanının temel kavramlarını, ilkelerini uygulamalarını ve esaslarını farklı bakış açısıyla değerlendirir, aynı zamanda öğrenilen teorik bilgileri günlük hayata uygulama becerisine sahiptir. | |
2) | Satış ve satış gücü yönetimi ile ilgili uygulamaları ve teknikleri teorik çerçeveyle ilişkilendirerek kullanır | |
3) | Pazarlamayı operasyonel, taktiksel ve stratejik açıdan kavrar, aynı zamanda bu bilgileri perakende yönetimi uygulamalarında da kullanır. | |
4) | Tüketici davranışları konusunda sahip olduğu bilgiyi yerel ve küresel pazarlarda uygulama becerisine sahiptir. | |
5) | Bir yabancı dili eğitim öğretim düzeyine göre Avrupa dil portföyü kriteri açısından A2 genel düzeyinde kullanarak alanındaki gelişmeleri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
6) | Alanı ile ilgili temel hukuk bilgisine sahiptir. | |
7) | Pazarlama araştırma sürecine ve analiz yöntemlerine hâkimdir ve analiz sonuçlarını yorumlar. | |
8) | Bir markanın nasıl oluştuğu ve yönetildiği hakkında bilgi sahibidir. | |
9) | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar, işiyle ilgili temel yazışmalar yapar ve okuduğunu anlayıp düzgün yorumlar. | |
10) | Mesleğinin sorumluluk ve etik değerlerini bilir; toplum değerlerine uygun davranır. | |
11) | Pazarlama iletişimi uygulamalarını nasıl uygulayacağını öğrenir ve bu stratejileri müşteri ilişki yönetiminde nasıl uygulayacağını bilir. | |
12) | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte Bilişim ve İletişim teknolojilerini kullanır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Final | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Aktiviteye Hazırlık | Aktivitede Harçanan Süre | Aktivite Gereksinimi İçin Süre | İş Yükü | ||
Ders Saati | 14 | 3 | 2 | 1 | 84 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 1 | 10 | 10 | ||||
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Final | 1 | 10 | 2 | 12 | |||
Toplam İş Yükü | 118 |